PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowa strategia dla Europy John Deere

Nowa strategia dla Europy John Deere

Globalny model działania, centralizacja sprzedaży i marketingu oraz lepiej wyspecjalizowana sieć dealerska - to główne założenia strategii na najbliższe lata John Deere m.in. dla krajów Europy. Wraz z nowymi założeniami, firma wprowadza w sumie ponad sto nowych produktów dla rolnictwa i pielęgnacji terenów zielonych.




Właśnie dobiega końca największa w europejskiej historii premiera nowych produktów John Deere połączona z prezentacją strategii rozwoju firmy na rynkach Regionu 2 (Europa i kraje WNP, Afryka Północna oraz Bliski i Środkowy Wschód). Od 30 maja do 27 czerwca firma zaprosiła na prezentację do Lizbony około 5000 sprzedawców, kluczowych klientów, ekspertów rolnictwa z 59 krajów oraz europejską prasę.

- Świadomie wybraliśmy Lizbonę na zorganizowanie tego spotkania, ponieważ około 500 lat temu Vasco da Gama wyruszył stąd na podbój nowych lądów, by dokonać nowych odkryć i rozwijać nowe standardy nawigacji - powiedział Christoph Wigger, wiceprezes John Deere ds. sprzedaży i marketingu dla Regionu 2. – Podobnie jak ten sławny marynarz wyznaczał kierunki, robimy to samo, rozwijając naszą działalność w tym ważnym regionie.

Zrewidowana strategia przewiduje osiągniecie globalnych rocznych przychodów na poziomie 50 mld USD do roku 2018. Strategia ta silniej koncentruje się na dwóch platformach wzrostu – maszyn rolniczych i budowlanych. Mocny nacisk na rozwój będzie położony również na rozwiązania do pielęgnacji zieleni oraz leśnictwa, sprzedaż części zamiennych i rozwiązania inteligentne.

Według szefostwa firmy, rolnictwo potrzebuje innowacyjnych i ciągle coraz bardziej wydajnych rozwiązań, aby w przyszłości zapewnić pożywienie dla coraz większej liczby ludności.  - Wydajność będzie musiała rozwijać się szybciej niż kiedykolwiek, a wydajne maszyny rolnicze staną się absolutną koniecznością. Pomimo tego, że będziemy musieli się również rozwijać w innych częściach świata, Region 2 jest przede wszystkim naszą największą szansą na wzrost przychodów - uważa Samuel R. Allen, dyrektor Deere & Company.

Rolnictwo europejskie jest w posiadaniu 30 proc. globalnych gruntów ornych, 41 proc. światowej produkcji mleka i 24 proc. produkcji mięsa wieprzowego, Region 2 stanowi potencjalny rynek zbytu dla maszyn rolniczych o rocznej wartości 35 mld USD. - Naszą ambicją w tym regionie jest osiągnięcie przychodów na poziomie 7 miliardów USD oraz zdobycie ogólnego udziału w rynku 25 proc. do roku 2014. Wyraźnie koncentrujemy się na wzroście udziału w rynku w 27 państwach UE we wszystkich kategoriach produktów do roku 2014, a ponadto koncentrujemy się na rozwijaniu rynków WNP - powiedział Wigger.

Aby osiągnąć ten cel John Deere zamierza skoncentrować się na trzech aspektach:

  • wdrożeniu globalnego modelu działania (GOM), określającego pięć różnych globalnych platform produktowych oraz cztery regiony sprzedaży i marketingu. Celem jest znaczne zmniejszenie złożoności organizacji, lepsze wykorzystanie fachowej wiedzy na całym świecie i przypisanie jasno zdefiniowanych ról i odpowiedzialności, aby przyspieszyć procesy decyzyjne. Dlatego zdefiniowano 5 zasad działania: orientacja na klienta, zwiększenie prędkości rozwoju, standardowe procesy, partnerska współpraca i rozwój talentów.
  • budowie wysokowydajnej organizacji: „Jeden Region - Jeden Zespół”, czyli utworzenie w Mannheim centralnego regionu sprzedaży i marketingu na Region 2. Nowa centrala ma obsługiwać kluczowe funkcje pod jednym dachem, w tym rozwój sieci dystrybutorów, zarządzanie klientami kluczowymi, centrum wsparcia sprzedaży oraz, co nie mniej ważne, obszary z zakresu zarządzania motywacyjnego i marketingu taktycznego (np. reklama, pokazy, imprezy i e-biznes). Struktura ta zwalnia oddziały z zadań administracyjnych, tak aby mogły w pełni skoncentrować się na obsłudze swoich klientów i rynków, przy jednoczesnym wykorzystaniu wiedzy z centralnych organizacji.
  • strategii Dealer Jutra (DoT), w ramach której przewiduje się ustanowienie światowej klasy sieci dealerskiej, której skala i specjalizacja będzie rosnąć. 
- Dealer jutra John Deere powinien posiadać lub obsługiwać wiele punktów sprzedaży i osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie ponad 25 mln euro - powiedział Stefan von Stegmann, wiceprezes ds. sprzedaży w Regionie 2. W praktyce może to oznaczać redukcję niektórych punktów dealerskich i powstanie większych placówek, które będą generowały większe zyski, a tym samym będą mogły zainwestować w sprzęt do obsługi serwisowej maszyn oraz w wykwalifikowanych serwisantów. Przykładem może być Holandia, gdzie z 25 punktów dealerskich zostało 8. – Oczekiwania klientów rosną i dlatego dealerzy też powinni się szkolić – powiedział Stegmann. – Strategia ma za zadanie przede wszystkim nie ograniczenie liczby dealetów, ale ich rozwinięcie - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • kwas1959@wp.pl 2011-06-25 23:18:44
    ten stary John ma jeszcze fart

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.204.73.51
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.