Seria niezwykle popularnych czterocylindrowych “małych szóstek” Deutz-Fahra doczekała się właśnie poważnych zmian. Są na tyle duże, że nowa seria otrzymała nowe nazewnictwo – 6C.
Nowa seria ciągników Deutz-Fahr 6C składa się z trzech modeli, które napędzane są 4-cylindrowym, 3,6-litrowym silnikiem Deutz AG spełniającym najsurowsze normy emisji spalin Stage V. W zależności od modelu silnik generuje różną moc i moment obrotowy.
Model | Moc nominalna | Moc z boostem |
6115 C | 114 KM | 126 KM |
6125 C | 123 KM | 136 KM |
6135 C | 136 KM | 143 KM |
Co wybierzesz: Powershift, RCshift czy TTV?
Modele Deutz-Fahr serii 6C oferowane są z trzema wersjami układu
napędowego. W podstawowej wersji montowane są 5-biegowe skrzynie z półbiegami Powershift. W przypadku przekładni Hi-Lo operator ma do
dyspozycji 20+20 lub 40+40 przełożeń (2 lub 4 zakresy). W przypadku skrzyń HML liczba przełożeń wynosi 30+30 lub 60+60 (2 lub 4 zakresy). Seria 6C ponadto oferuje funkcję APS, dzięki której półbiegi Powershift na każdym biegu głównym zmieniane są automatycznie w trakcie przyspieszania.
Seria 6C wprowadza także do oferty marki Deutz-Fahr całkowicie nowy układ napędowy RVshift. Jest to przekładnia z 20+16 przełożeniami, przy czym wszystkie zmieniane są pod obciążeniem. Opcjonalnie oferowany jest także reduktor, pozwalający poruszać się modelem ze skrzynią RVshift z prędkością od 0,02 km/h.
Chcesz kupić nowy ciągnik? Sprawdź swoją zdolność kredytową
Układ napędowy można w dowolny sposób programować, wybierać zakres przełożeń. Ofertę wyposażenia modeli 6C uzupełnia napęd bezstopniowy TTV. Dwuzakresowa przekładnia stanowi połączenie przekładni mechanicznej i hydrostatycznej, dzięki temu zapewnia wysoką sprawność i niskie straty mocy.

Standardowo modele serii 6C wyposażone są w zębatą pompę hydrauliczną o stałej wydajności 90 l/min., a opcjonalnie wyposażenie stanowić może pompa tłoczkowa Load-Sensing o zmiennej wydajności 120 l/min. Do dyspozycji jest pięć obwodów hydraulicznych z tyłu oraz jeden z przodu. Maksymalny udźwig podnośnika tylnego wynosi 7000 kg. Z przodu może być zamontowany TUZ o udźwigu do 5000 kg.
Więcej komfortu w 6C
Nowe modele serii 6C wyposażono w czterosłupkową kabinę TopVision, która zapewnia znakomitą widoczność w każdym kierunku. W zależności od wersji układu napędowego we wnętrzu kabiny montowane są różne wersje prawej konsoli, która może być zintegrowana z fotelem - po jego lewej stronie znajdziemy podręczną chłodziarkę i składany fotel pasażera.
Zobacz ofertę ciągników na Gieldarolna.pl
Modele Serii 6C oferują rozbudowany pakiet reflektorów: w masce silnika umieszczono robocze światła LED i światła do jazdy po drogach. Na słupkach kabiny montowane są światła obrysowe, kierunkowskazy oraz dwie pary dodatkowych reflektorów roboczych. Pod dachem kabiny znajdziemy także dodatkowe reflektory, których konfiguracja obejmuje po 6 świateł roboczych z przodu i z tyłu.
6C dla indywidualistów
Deutz-Fahr przygotował także ofertę dla indywidualistów. Jest nią wersja Warrior z czarnym nadwoziem i dodatkowymi akcentami wyposażenia. 6C Warrior oferowany jest w dwóch wersjach: z reflektorami halogenowymi oraz w pakiecie reflektorów LED.
Obydwie wersje wyposażone są w amortyzowany pneumatycznie fotel z funkcją obrotu, układ klimatyzacji, dodatkowe uchwyty w kabinie oraz ozdobne elementy nadwozia.
Deutz-Fahr 6C cena to…
Jak informują przedstawiciele SDF, polska cena modelu Deutz-Fahr 6115C z ze skrzynią Powershift w bogatym wyposażeniu standardowym obejmującym m.in.: fotel pneumatyczny, klimatyzację, rewers powershuttle, funkcję stop&go, skrzynię 60+60 HML, pompę 90 l/min, oś przednią amortyzowaną wyniesie 267 000 zł netto (328 410 zł brutto).
Komentarze