PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowe ciągniki Deutz-Fahr serii 5. Uniwersalne w każdym calu

Nowe ciągniki Deutz-Fahr serii 5. Uniwersalne w każdym calu
Nowy Deutz-Fahr serii 5, fot. SDF

Autor:

Dodano:

Tagi:

Grupa SDF modernizuje ciągniki Deutz-Fahr serii 5. Zmiany dotyczą nie tylko wymogów norm emisji spalin. Zmieniła się stylistyka, która upodobniła się do ciągników wyższych serii, ale sporo zmian zaszło również „pod maską”.



„Mocne silniki FARMotion Stage V, nowe przekładnie z funkcją APS, wydajny układ hydrauliczny, rozbudowany pakiet oświetlenia LED, doskonała widoczność 360°, systemy rolnictwa precyzyjnego SDF Smart Farming Solutions oraz nowy design: Seria 5 reprezentuje kierunek ewolucji w ciągnikach marki Deutz-Fahr” - podają w komunikacie nt. nowych ciągników przedstawiciele Grupy SDF. Przyjrzyjmy się bliżej zmianom.

Silniki FARMotion

W skład serii 5 ciągników Deutz-Fahr wchodzi 5 modeli z silnikami o mocy od 95 do 126 KM. Jednostki napędowe to produkt własny o nazwie FARMotion.

Co ciekawe, najmniejszy z nich – 95-konny D-F 5095, dysponuje silnikiem 4-cylindrowym (FARMotion 45, 3849 cm3), po czym 102-konny model 5105 zasila 102-konna jednostka 3-cylindrowa (FARMotion 35, 2887 cm3). Pozostałe modele: 5105, 5115 i 5125 napędzają silniki 4-cylindrowe.

Skąd takie zróżnicowanie? Wyjaśnił nam to Jarosław Figurski, specjalista ds. produktu w SDF Polska.

- Na podstawie analizy dotychczas oferowanych modeli w klasie kompaktowych ciągników użytkowych i mając na celu uproszczenie cennika na rynek polski - zdecydowaliśmy o tym, że w ofercie dla klientów końcowych będą dostępne modele: 4-cylindrowe, w wersji GS czyli z rewersem elektrohydraulicznym Powershuttle. Jednak na życzenie klienta możemy także zamawiać model 5100 z silnikiem 3-cylindrowym. Także na życzenie klienta możemy zamawiać wszystkie modele (3- i 4-cyl.) w wersji LS z rewersem mechanicznym) - objaśnia specjalista z SDF.

 Przekładnie z APS 

Na uniwersalność serii 5 ciągników Deutz-Fahr wpływa m.in. modułowość przekładni napędowych i możliwość wyposażenia w trzy rodzaje przeniesienia napędu. Skrzynie mogą być wyposażone np. w elektrohydrauliczny rewers, funkcję Stop&Go (zatrzymanie ciągnika za pomocą hamulca; po zwolnieniu hamulca ciągnik ponownie rusza), regulację czułości rewersu.

Nową funkcją jest automatyczna zmiana półbiegów APS (Automatic PowerShift). Ważne jest przy tym to, że funkcję zmiany półbiegów można regulować w prosty sposób – za pomocą potencjometru, tym samym dopasowując ją warunków pracy.

Szeroki jest też zakres prędkości jazdy, w zależności od typu przekładni, prędkość minimalna wynosić może 300 m/h (do prac wykonywanych z super reduktorem), a maksymalna 40 km/h (prędkość maksymalna osiągana przy ekonomicznych obrotach silnika - do przejazdów w transporcie, przy obniżonym zużyciu paliwa, zmniejszonym hałasie i przy obniżonych wibracjach.

WOM - 4 prędkości i niezależny wałek

WOM może mieć 4 prędkości (540/540E/1000/1000E) i jest załączany elektrohydraulicznie. Nowością jest tutaj możliwość zamówienia WOM zsynchronizowanego, wyposażonego w niezależny wałek wyjściowy. Opcjonalne wyposażenie obejmuje również przedni TUZ z WOM z prędkością 1000 obr/min. i udźwigiem 2100 kg.

Hydraulika z pompą do 90 l/min.

Układ hydrauliczny może mieć maksymalnie 4 obwody i może być wyposażony w pompę o wydajności nawet 90 l / min.

W skład serii 5 ciągników Deutz-Fahr wchodzi 5 modeli z silnikami o mocy od 95 do 126 KM, fot. SDF
W skład serii 5 ciągników Deutz-Fahr wchodzi 5 modeli z silnikami o mocy od 95 do 126 KM, fot. SDF

Nowa Seria 5 może być wyposażona w podnośnik sterowany EHR. Zapewnia szybkie i precyzyjne sterowanie w pracy z maszynami zawieszanymi. EHR posiada także przydatne funkcje, takie jak amortyzacja drgań czy funkcja AutoWOM. Udźwig maksymalny wynosi nawet 5400 kg.

Warto też dodać, że układ kierowniczy jest z funkcją SDD redukującą liczbę obrotów kołem kierownicy.

Hydrauliczny hamulec postojowy HPB gwarantuje bezpieczny postój, nawet na stromych zboczach i z dużym obciążeniem. Producent zapewnia o większej zdolności hamowania nawet do 250 proc. w porównaniu do układów tradycyjnych.

Zdalna kontrola

Nowa Seria 5 może być wyposażona w sprzęt do łączności zdalnej. Pakiet wyposażenia „SDF Smart Farming Solutions” otwiera dostęp do ciągnika i umożliwia zbierania danych.

Moduł CTM umożliwia komunikację online, i zdalne pobieranie danych dotyczących wydajności maszyny podczas pracy w oparciu o informacje o lokalizacji, zużyciu paliwa, średniej prędkości jazdy, czasu pracy. Biuro ma także dostęp do ewentualnych kodów błędów i alarmów.

Nowa kabina TopVision

Producent zapewnia, że nowa kabina TopVision zapewnia doskonały komfort i ergonomię sterowania, dzięki niskiemu poziomowi hałasu, wysokiej jakości materiałom oraz starannemu rozmieszczeniu wszystkich elementów sterowniczych.

Czterosłupkowa konstrukcja kabiny pozwala na uzyskanie dużej powierzchni szyb, co daje widoczność w zakresie 360°. Kabinę zamontowano na hydraulicznych silent-blockach, które zwiększają komfort podczas każdej pracy.

Nowa kabina Deutz-Fahr TopVision, fot. SDF
Nowa kabina Deutz-Fahr TopVision, fot. SDF

Rozbudowany pakiet oświetlenia to do 12 reflektorów roboczych montowanych w dachu. Oprócz tego, dodatkowe lampy robocze można zamontować również na słupkach kabiny oraz w nowej masce silnika. Wszystkie reflektory są dostępne w wersji LED.

Regulowane koło kierownicy, fotel amortyzowany pneumatycznie, składany fotel pasażera, otwierany szyberdach, wydajna klimatyzacja z 10 nawiewami, radio DAB z Bluetooth i porty USB to tylko niektóre z rozwiązań zastosowanych w Serii 5 w celu zapewnienia komfortu.

Jak udało nam się dowiedzieć, nowe modele Deutza serii 5 są oficjalnie od wczoraj (24.05.2021) dostępne w konfiguratorach przedstawicieli handlowych marki Deutz-Fahr.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (7)

  • Szymon 2021-05-25 16:26:32
    Oglądałem ostatnio takiego i zachwycony nie jestem... Duży promień zawracania i ogólnie marnie wypada...
    • fredek 2021-05-25 19:53:39
      Duze co???? przeciez mają po valtrze najmniejszy w swojej klasie tumanie!!!!!!
      • Szymon 2021-05-25 22:58:24
        Jak się przejedziesz to wtedy się wypowiedz... A tuman to sam jesteś skoro kultury nie umiesz zachować.
  • Wojciech 2021-05-25 15:57:05
    Cena pewnie się zamknie w 320tys. Zl Brutto
  • Heh 2021-05-25 12:23:49
    I pewnie też cena plus 10 procent
    • Descj 2021-05-25 14:22:11
      No toć głupi lud zapłaci a dużo lepiej kupić jakiegoś pancernego fendta czy John Deere 20 lat wyremontować i będzie dłużej chodził od tej zabawki
      • adi 2021-05-28 07:04:14
        Koszt homologacji i norm emisji spalin jest przerzucany na użytkownika. Podziękujcie ekoterrorystom i brukselskim biurokratom.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.2.146
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.