Serie 5DF, 5DS, 5DV różnią się między sobą szerokością (w zakresie od 1166 do 1671 mm) i zostały opracowane specjalnie z myślą o maksymalizacji wydajności prac prowadzonych na ograniczonej przestrzeni.
Dzięki całkowicie nowej kabinie, możliwości wyboru mocniejszych i bardziej oszczędnych silników spełniających wymogi normy Stage V oraz sprawdzonym wersjom napędu, zbudowanym w oparciu o 4- lub 5-biegowe skrzynie (dostępnych również w wersji z 3 półbiegami Powershift), ciągniki te oferują jeszcze większe możliwości konfiguracji i ustanawiają nowe standardy w tym segmencie pod względem bezpieczeństwa, komfortu i wydajności.
Przynajmniej tak twierdzą przedstawiciele Deutz-Fahr. Czy zapewnienia producenta się sprawdzą? Ciągniki wyglądają świetnie, a wyposażenie robi wrażenie. Jeśli cena będzie odpowiednia możemy być pewni, że nowe Deutz-Fahry staną się hitem.
Kupuj nowe maszyny na preferencyjnych warunkach
Kabiny z bajerami
Całkowicie nowe kabiny oferują ponad przeciętny poziom komfortu w swojej klasie. Są amortyzowane za pomocą systemu z hydraulicznymi silent-blockami. Ramy kabin można wybierać w trzech konfiguracjach, wszystkie z 4-słupkową konstrukcją, całkowicie płaską podłogą, kierownicą z możliwością regulacji wysokości i kąta nachylenia.
Z ciekawych rozwiązań warto wymienić: deskę rozdzielczą regulowaną razem z kołem kierownicy, nowy dach z otwieraną tylną częścią, w pełni zintegrowany system filtracji kategorii 4, teleskopowe, regulowane lusterka wsteczne, radio z Bluetooth, uchwyty na smartfon oraz wydajny pakiet świateł roboczych i drogowych LED.
Nowe silniki Stage V
Ciągniki Deutz-Fahra wyposażono w silniki 3- i 4-cylindrowe: FARMotion 35 i FARMotion 45, spełniające aktualnie obowiązujące normy emisji spalin kategorii Stage V. Topowy model generuje maksymalną moc 116 KM.

Z nowoczesnych rozwiązań technicznych można wyróżnić: elektronicznie sterowany wentylator Visco, hydraulicznie regulowane popychacze zaworów czy filtr powietrza PowerCore. Wszystkie te rozwiązania mają na celu zminimalizowanie zużycia paliwa i zredukowanie czasu przeznaczanego na obsługę i konserwację ciągnika.
Zgodność z normami emisji spalin Stage V osiągana jest dzięki kompaktowemu układowi oczyszczania spalin, zawierającemu elektronicznie sterowany zewnętrzny, chłodzony EGR, katalizator utleniający DOC, system SCR oraz pasywny filtr DPF. Montaż dodatkowych elementów układu nie spowodował zwiększenia ogólnych wymiarów ciągnika, w porównaniu do poprzednich modeli Stage IIIB.
Szukasz używanego ciągnika? Sprawdź oferty w portalu Giełda Rolna!
Od 12/12 do 45/45
Jeśli chodzi o przekładnie to dostępne warianty obejmują wersję mechaniczną napędu z 12+12 przełożeniami, aż do skrzyni 45+45 z 3 półbiegami Powershift. W tej konfiguracji, ciągnik wyposażony jest również w elektrohydrauliczny rewers kierunku jazdy z regulacją szybkości reakcji, funkcję Stop&Go oraz przycisk sprzęgła ComfortClutch na dźwigni zmiany biegów.
Ciągniki z 5-biegową skrzynią umożliwiają jazdę z maksymalną prędkością 40 km/h, przy zredukowanych obrotach silnika.
Pełne wyposażenie Deutza
Ciągniki sadownicze posiadają także bogatą ofertę konfiguracji w zakresie WOM. Wszystkie modele wyposażono w standardzie prędkości obrotowe 540-540ECO, wybierane za pomocą praktycznego przełącznika. W modelach 5DF, w standardzie wyposażenia dostępne jest mechanicznie sterowane sprzęgło WOM.

Modele 5DF w wyposażeniu opcjonalnym, a 5DS i 5DV w standardzie wyposażane są w sprzęgło sterowane elektrohydraulicznie, oferujące modulowany start wałka oraz funkcję AutoWOM, która załącza i wyłącza napęd WOM automatycznie w zależności od pozycji ramion podnośnika. Przyciski sterowania na tylnym błotniku umożliwiają obsługę napędu WOM z zewnętrz kabiny. Aby zwiększyć uniwersalność ciągnika, oferta wyposażenia opcjonalnego obejmuje także wałek odbioru mocy, montowany z przodu ciągnika.
Oczywiście oprócz WOM w nowych seriach Deutz-Fahra zainstalowano wydajny układ hydrauliczny, dostępny w bogatej palecie konfiguracji. Pompa zasilająca podnośnik i obwody hydrauliczne posiada maksymalny przepływ 68 l/min. Wszystkie ciągniki są standardowo wyposażone w oddzielną pompę do zasilania układu kierowniczego o wydajności 40 l/min. Zapewnia to płynne kierowanie ciągnikiem nawet przy silniku pracującym na wolnych obrotach i przy jednoczesnym korzystaniu z podnośnika i/lub rozdzielaczy.
Standardem są trzy obwody hydrauliczne montowane z tyłu ciągnika, regulator wydatku oleju i wolny spływ. Tylne obwody mogą być również zduplikowane i zamontowane przy słupkach kabiny z przodu.
Elektronicznie sterowany tylny podnośnik ma maksymalny udźwig w modelach 5DF wynoszący 3130 kg (2600 kg w seriach 5DS i 5DV). Po zamontowaniu siłowników wspomagających, udźwig zwiększa się do 3940 kg. Podnośnik tylny jest seryjnie wyposażony w system amortyzacji drgań.
Dodatkowe wyposażenie, mogą stanowić między innymi: przyciski sterowania umieszczone na lewym tylnym błotniku, hydrauliczne stabilizatory czy podnośnik przedni o udźwigu 1500 kg.
Komfort jak na kanapie
Nowe modele 5DF, 5DS i 5DV są również dostępne z adaptacyjnym, hydropneumatycznym, niezależnym zawieszeniem kół przedniej osi, które zapewnia optymalne tłumienie drgań w zależności od prędkości jazdy i kąta skrętu kierownicy. System gwarantuje spory komfort i stabilność w każdych warunkach.
Standardowo, oprogramowanie sterujące aktywnym przednim zawieszeniem obejmuje również funkcje Anti-pe i Anti-roll, które znacznie poprawiają bezpieczeństwo i komfort jazdy. Anti-pe przeciwdziała przechylaniu się do przodu ciągnika w trakcie hamowania, skracając drogę hamowana, natomiast Anti-roll automatycznie dostosowuje sztywność siłowników układu amortyzacji w trakcie pokonywania zakrętów.

Aby zmaksymalizować przyczepność, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy DTC automatycznie przenosi moment obrotowy przekazywany na przednią oś na koło o większej przyczepności. Prawdziwy układ hamulcowy na wszystkie cztery koła i elektrohydraulicznie załączane blokady mechanizmów różnicowych oraz napęd na 4 koła należą do wyposażenia standardowego. Całość uzupełnia układ kierowniczy SDD, która pozwala zredukować liczbę obrotów kołem kierownicy potrzebną do wykonania skrętu.
Ciągniki są w sprzedaży
Ciągniki nowej serii sadowniczej są już dostępne u dealerów Deutz-Fahra we wszystkich konfiguracjach. Obecnie czas oczekiwania to około 3 miesięce.
Na pewno jesteście ciekawi jakie są ceny nowej serii traktorów? Mamy dobrą wiadomość, gdyż aktualnie trwa promocja. Dla przykładu jedna z wielu wersji, czyli 5090 DS z silnikiem o pojemności skokowej 2,9l, typu FARMotion o mocy 91 KM oraz wyposażona m. in. w komfortową kabinę z klimatyzacją, fotel pneumatyczny, skrzynię biegów 30+30, 2 biegi powershift, podnośnik elektroniczny EHR, 2 prędkości WOM/ ECO, 6 wyjść hydraulicznych, koła 380 R24, zaczep szybkiej regulacji kosztuje 197 000 zł netto.
Komentarze