PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowe ciągniki John Deere 6R - zmodernizowana seria i nowe modele

Nowe ciągniki John Deere 6R - zmodernizowana seria i nowe modele
John Deere 6R150 - nowy model w nowej serii 6R, fot. JD

Mija 10 lat od zaprezentowania pierwszej generacji ciągników John Deere 6R. Dzisiaj pokazano nową odsłonę tych maszyn - 14 modeli o mocach od 110 do 250 KM. Co się zmieniło? Oto nowa seria John Deere 6R.



Seria 6R ciągników John Deere to niewątpliwie od początku istnienia tej linii wyznacznik komfortu i innowacyjnych rozwiązań. Nie inaczej też jest z nowymi maszynami, w których postawiono przede wszystkim na tzw. inteligentne rozwiązania. Maszyny zaprezentowano dzisiaj (15.11.2021 r.) podczas międzynarodowej, wirtualnej konferencji prasowej. 

To co je wyróżnia już na pierwszy rzut oka, to nowe wzornictwo. Maska i lusterka są dobrze znane z serii większych ciągników firmy John Deere, natomiast system nazewnictwa i numeracji został zaczerpnięty z modeli serii 7R, 8R i 9R. Po nazwie serii 6R obecnie podane jest osobne wskazanie znamionowej mocy silnika.

Nowe modele i przekładnie

Nową serię John Deere 6R stanowi 14 traktorów o mocach od 110 do 250 KM. Ponadto wśród czterech zupełnie nowych modeli znajdują się czterocylindrowy 6R150, przeznaczony zwłaszcza do gospodarstw o profilu mieszanym, oraz sześciocylindrowy 6R185 (234 KM), specjalistyczny ciągnik dla rolników i usługodawców, którzy spędzają więcej czasu na drogach.

Nowa seria 6R- wielkości ciągników i moc, fot. JD
Nowa seria 6R- wielkości ciągników i moc, fot. JD

Ciągnik 6R185 charakteryzuje duża moc i jednocześnie wysoka zwrotność ze względu na niewielki rozstaw osi wynoszący zaledwie 2,76 m, przez co jest bardziej zwarty niż większe modele serii 6R o rozstawie osi 2,8 lub 2,9 m. A to według producenta ma się przełożyć na wyjątkową efektywnością paliwową na drodze. 

Nowa seria John Deere 6R, fot. JD
Nowa seria John Deere 6R, fot. JD

Z kolei 6R150 jest obecnie największym w swojej serii modelem czterocylindrowym. Zwiększono tutaj również rozmiar opon — do kół tylnych dostępne są opcje aż do rozmiaru 650/65 R38. Dzięki małemu rozstawowi osi, wynoszącemu zaledwie 2,58 m, maszyna ta jest bardzo zwrotna. Niska masa własna wynosząca 6,5 t oraz całkowita masa dopuszczalna 10,45 t oznaczają, że ciągnik 6R 150 charakteryzuje się ładownością wynoszącą 4 t, co jest w tej klasie wartością bardzo znaczącą. Dlatego - jak podkreśla John Deere - model ten oferuje osiągi ciągnika sześciocylindrowego wraz z zaletami maszyny czterocylindrowej.

 Model 6R 150 wyposażono także w większą, 155-litrową pompę hydrauliczną, która w połączeniu z systemem ważenia dynamicznego zapewnia znacznie większą wydajność ładowacza czołowego.

W nowym portfolio dostępnych jest też więcej opcji przekładni. W przypadku modeli czterocylindrowych oprócz przekładni AutoQuad Plus i przekładni bezstopniowej AutoPowr klienci mają teraz do wyboru także opcję CommandQuad.

1-Click-Go - wszystkie ustawienia za jednym kliknięciem

Kluczową nową cechą serii 6R jest zintegrowany system 1-Click-Go AutoSetup, dzięki któremu ustawianie parametrów ciągnika i narzędzia jest dużo łatwiejsze i szybsze. Jedną funkcją uruchamia się zapisane ustawienia do pracy z daną maszyną. Ponadto wszystkie potrzebne ustawienia można wcześniej zaplanować i zarządzać nimi w chmurze. Obejmują one między innymi dane agronomiczne, takie jak granice pól, linie prowadzenia i dawkowanie środków.

Nowy wyświetlacz. Kluczową nową cechą serii 6R jest zintegrowany system 1-Click-Go AutoSetup, dzięki któremu ustawianie parametrów ciągnika i narzędzia jest dużo łatwiejsze i szybsze, fot.JD
Nowy wyświetlacz. Kluczową nową cechą serii 6R jest zintegrowany system 1-Click-Go AutoSetup, dzięki któremu ustawianie parametrów ciągnika i narzędzia jest dużo łatwiejsze i szybsze, fot.JD

 Nie ma deski rozdzielczej

Jeśli chodzi o komfort pracy, to m.in. wyeliminowano deskę rozdzielczą znajdującą się za kierownicą, co nie tylko poprawia widoczność do przodu, ale też zwiększa kontrolę operatora przy użyciu konsoli w podłokietniku i z prawej strony. Wszystkie ustawienia i wskaźniki są udostępniane na wyświetlaczu słupka narożnego.

Nowy John Deere 6R - widok w kabinie, fot.JD
Nowy John Deere 6R - widok w kabinie, fot.JD

Kolejną nową cechą jest E-joystick, który przydaje się zwłaszcza podczas prac z ładowaczem czołowym. Operator może swobodnie konfigurować układ przycisków oraz łatwo zmieniać kierunek jazdy za pomocą przycisku rewersera, natomiast dotychczasową klapę bezpieczeństwa zastępuje specjalny system wykrywania dłoni.

W nowych traktorach John Deere 6R pojawiły się też nowe opcje sterowania ładowaczem czołowym, fot.JD
W nowych traktorach John Deere 6R pojawiły się też nowe opcje sterowania ładowaczem czołowym, fot.JD

Na potrzeby ładowaczy czołowych obecny jest też system ważenia dynamicznego, który umożliwia ważenie w ruchu, bez konieczności zatrzymywania. Ponadto funkcja powrotu do pozycji umożliwia ustawianie ładowacza na właściwej pozycji jednym kliknięciem, natomiast funkcja poziomowania horyzontalnego zapobiega rozsypywaniu pobranego materiału.

 Dodatkowa moc również przy hydraulice

W nowej generacji traktorów 6R udoskonalono działanie IPM (inteligentne zarządzanie mocą). Oznacza to, że funkcjonowanie systemu nie ogranicza się do zastosowań związanych z transportem i WOM, ale też w razie potrzeby zapewnia dodatkową moc w zastosowaniach wymagających pracy układu hydraulicznego.

Pędzący jeleń - a raczej ciągnik z jelonkiem w logo i nazwie - nowy John Deere 6R185, fot. JD
Pędzący jeleń - a raczej ciągnik z jelonkiem w logo i nazwie - nowy John Deere 6R185, fot. JD

Modele czterocylindrowe dostarczają do 20 KM mocy, a sześciocylindrowe do 40 KM na potrzeby korzystania z wentylatorów, pomp i najbardziej energochłonnych maszyn korzystających z układu hydraulicznego, na przykład prasoowijarek, wozów asenizacyjnych czy siewników rzędowych.

Wkrótce więcej szczegółowych informacji i materiałów z naszych doświadczeń nt. ciągników John Deere 6R.

Ciągniki John Deere znajdziecie również na Giełdzie rolnej.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (23)

  • ERYK 2021-11-16 09:17:29
    Mam kilka ciągników i jednym znich jest 6155m. Ja nie chcę jakoś ubliżać ale... No powinienem bo ten traktor spędza mi sen z powiek a że jest na dotacje to jeszcze rok muszę go mieć i znosić. Osoby lubiące jd po za tym że mają pełna ramę nie mają żadnych argumentów. Polecam fendt i valtre a na jd się nie oglądać szkoda nerwów i czasu i pieniędzy. Podaję przybliżona cenę za jaką kupiłem 330 netto Podaję cenę napraw przez 4 lata: 65 tys W tym 2 turbiny Ciągle problemy z dpf Błędy na komputerze to codziennie coś nowego Niedziałający podnośnik Niedziałająca hydraulika Nawigacja... Po co ja to do niego wziąłem Trzeba było zostać przy 6920 którego naprawdę lubiłem a 6m i 6r po za kolorem nie mają nic wspólnego z poprzednikiem który był bardzo udany. Nie wyobrażam sobie kupić jd powyżej 2012 roku. A teraz jeszcze te ceny za te jd... Tragi komedia i zimny prysznic dla osób które z 6930 lub 6920 chcą się przesiąść na nowsze modele. Dobrze ze 6155m nie jest moim największym traktorem bo nie wiem czy do teraz bym rzepak zaśial
    • Wojtas 2021-11-16 13:36:35
      Może na Turdusie jeździsz i go zapycha?
    • Krzysztof 2021-11-17 09:47:59
      No teraz to jak Ty rzepak siejesz to Twoja opinia jest naprawdę wiarygodna.
      • Eh 2021-11-23 11:58:09
        nie zrozumiałaś sarkazmu
  • xxx 2021-11-16 08:15:25
    Tylko stary 7710
  • Sinecode 2021-11-16 00:17:59
    Jeśli nadal będą tak "niezawodne" to zwolennikom tej marki zostanie tylko argument że "ma pełną ramę" i tyle. Do ładowacza ta seria kompletnie się nie nadaje, od 10 lat nie widzą co jest nie tak (koszmarna widoczność a wręcz jej brak kiedy ładowacz jest opuszczony) a przez ekododatki i biturba skaczący jeleń skończył się wraz z tą serią.
  • Rolnik 2021-11-16 00:10:14
    Dużo staniała nowa wersja wobec poprzedniej?
    • Mateuszek 2021-11-16 07:48:46
      Ceny wstają z kolan
    • Sinecode 2021-11-16 16:24:10
      Na tyle że bierzesz cennik, jedziesz do Fendta i wracasz Fendtem.
      • Do sincode 2021-11-23 11:59:38
        Historia jakby z mojego życia :D pozdrawiam z 828 :D koledzy z agroefekt do dzisiaj obrażeni
  • Warmiak 2021-11-15 20:14:38
    Chce wymienić ciągnik na nowy na placu Boju zastał arion 630 i massej 7715 s Cena praktycznie ta sama któregoś byście Polecili?
    • Rolnik 2021-11-15 23:01:51
      Claasa jakos Claas bardziej dopracowny niz MF
    • Barry 2021-11-15 23:32:05
      Miałem podobne dylematy , MF, arion,Valtra , DF. Mimo tych poyebanych czasów zdecydowałem się i Przyjechał 2 msc temu 7715S , narazie 100h. Są tu jacyś Panowie co użytkują ten przedział mocy?
    • Damian 2021-11-16 07:29:13
      W marcu miałem ten sam wybór padło na claasa 630 cebis i ci powiem że nie żałuję.
    • Mazur 2021-11-16 18:53:01
      Ja też postawiłem na MFa i jestem zadowolony… miałem podobny wybór.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.166.111
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.