Informacja ta jest kolejnym potwierdzeniem faktu, że Kubota dąży do umocnienia swojej pozycji globalnego producenta maszyn rolniczych (koncern obecny jest w ponad 110 krajach), a rynek europejski w całej strategii Japończyków odgrywa bardzo istotną rolę. Nowe centrum badawczo-rozwojowe (R&D) stanie się Centrum Kompetencji Inżynieryjnej w dziedzinie ciągników rolniczych oraz centrum działalności badawczej dla rynków europejskich. To w nim powstawać będą koncepcje nowych modeli ciągników Kuboty wyposażonych w technologie odpowiadające wyzwaniom przyszłości, a zarazem spełniające specyficzne wymagania europejskich rolników dostosowując się do lokalnych upraw, warunków polowych oraz procesów agrotechnicznych. Producent zapewnia, że rozwijane przy tym będą sukcesywnie kluczowe zalety japońskich maszyn, czyli niezawodność, łatwość użytkowania oraz najniższe koszty eksploatacji.

Czy doczekamy się zatem ciągników Kubota z sześciocylindrowymi silnikami? Wydaje się, że wraz z tą informacją szanse na takie modele rosną, ale trzeba będzie jeszcze kilka lat poczekać.

Kubota w 2017 roku zanotowała wzrost sprzedaży ciągników, a jej produkty zdobyły liczne nagrody i wyróżnienia w Europie, między innymi nagrodę za nowość techniczną na hiszpańskiej wystawie FIMA w Saragossie za ciągnik autonomiczny Kubota Agri Robo oraz nagrodę Traktor roku w Hiszpanii, w kategorii traktorów specjalistycznych za model Kubota M5101 Narrow Advance Cab.

O ciągniku Kubota Agri Robo pisaliśmy w artykule Autonomiczny ciągnik Kuboty – fakt a nie koncept