PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowe Massey Fergusony serii 5700 M

Pięć nowych czterocylindrowych ciągników MF 5700 M to swoisty kompromis. Z jednej strony w miarę prosta konstrukcja, z drugiej sporo nowoczesnych funkcji w standardzie oraz w opcjach dodatkowych.



Najnowsza propozycja ze stajni Massey Fergusona zastępuje starsze typoszeregi Global 5700 i Global 6700.  W jej skład wchodzi 5 modeli 5709 M (95 KM), 5710 M (105 KM), 5711 M (115 KM), 5712 M (125 KM) i 5713 M (135 KM).

Wszystkie napędzane są 4-cylindrowym agregatami AGCO Power Stage V o pojemności 4,4 litra. Do wyboru są zsynchronizowana przekładnia mechaniczną w układzie 12x12 lub w trzech najmniejszych traktorach (a w 5709 M tylko taka) Dyna-4 umożliwiająca zmianę czterech półbiegów pod obciążeniem bez użycia sprzęgła.

Udźwig tylnego TUZ nowych Fergusonów to 5,2 t. Obroty WOM w zależności od typu to 540/540 Eco/1000. Wartości wystarczająca idealnie do szerokiej gamy prac polowych. Generalnie nowa propozycja MF to ciągniki uniwersalne, której żadnej pracy w gospodarstwie bać się nie powinny. Tym bardziej, że fabrycznie wyposażone są w ramę do montażu ładowacza czołowego, przykładowo dedykowanego specjalnie dla nich modelu MF FL oraz dach Visio z oknem.

W opcji możemy otrzymać m.in. funkcję skrzyni biegów AutoDrive, która automatycznie zmienia biegi w zależności od obciążenia silnika. Jest również możliwa do zamontowania funkcja Brake to Neutral – przełącznik hamulca do położenia neutralnego, który rozłącza sprzęgło, gdy tylko zostanie wciśnięty pedał hamulca. Zmniejsza to obciążenie operatora, jednocześnie zwiększając wydajność i wygodę, i jest szczególnie przydatne przy pracach z ładowaczem.

Jeśli chodzi o wygląd premierowych ciągników MF to można mówić o ewolucji – nowa atrapa chłodnicy to chyba wszystko na co zdecydowali się projektanci. W sumie nie było chyba potrzeby przeprowadzania większych zmian, gdyż naszym zdaniem Fergusony prezentują się zacnie.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (27)

  • mnemonic222 2020-01-06 21:09:12
    @kawał chłopa Dziwne rzeczy piszesz, to nie prawda że każda z marek AGCO ma własny charakter i że maszyny znacznie się różnią. Skrzynie bezstopniowe w MF to Vario z Fendta, z Valtry są przede wszystkim Silniki Sisu-agco power, kabiny i wiele innych komponentów. MF oszczędza i zamiast pneumatyki z valtry z przodu stosuje osie Dana i inne uproszczenia. Co do BMW zawsze tam były skrzynie ZF co w tym dziwnego ? To w Oplu były silniki Fiata a nie odwrotnie... Co do Arbosa nie są to złe ciągniki i pewnie nieźle namieszają w Polsce jak jakość będzie dobra. Co do testów i porównań na YT to były śmieszne i żałosne: testowano i porównywano ciągnik nowy z używanym, niech się dotrze i potem testujcie inaczej wyniki będą miarodajne a nie wątpliwe. Co do pojemności w MF są takie same jak w innych ciągnikach ... Co ma zajmowanie stanowiska w firmach przez azjatów, uważasz ich za gorszych ? W większości firm na świecie są azjaci co w tym dziwnego ? Po prostu poznaj coś z praktyki a nie jak piszesz: "W dobie internetu wystarczy poczytać aby mieć wiedzę a nie udawać, że się ją ma" no właśnie rzeczywistość swoje a wirtualna rzeczywistość swoje... MF to już nie to każdy to wie, żaden marketing tego nie zmieni...
  • Kawał Chłopa 2020-01-03 16:17:39
    Panowie. W dobie internetu wystarczy poczytać aby mieć wiedzę a nie udawać, że się ją ma. Hejt na MF, świadczy głównie o tym jak pozytywnie jest ta marka odbierana w Polsce a najlepiej o niej świadczy fakt, że MF jest liderem w maszynach importowanych i od kiedy wyszedł od Korbanka podwoił udziały. To przez dobry wspóczynnik cena jakość, który również cechuje nowe maszyny. AGCO ma strategie koncernową i każda z jej marek ma własny charakter a maszyny znacznie się różnią. Z Fednt wykorzystywane są przekładnie Dyna-VT (Vario) z kolei z Valtry nie jest pobierane nic. Wszystkie modele od 2020 mają przednie mosty Dana i przekładnie Gima/Vario. Nie ma nic w tym dziwnego. Wszak w BMW znajdziemy skrzynie ZF a we Fiecie silnik GM. Świat się zmienia. Jedno jest pewne, że MF nie zakłamuje faktów. Nie robi z klienta "głupiego". Nie wmawia, że Lovol to Arbos, a że silnik 136 KM bez osprzętu ma 130 KM na WOM i uciąg 200 KM to już udowodnili na yt :) Dziś liczy się rzetelna informacja i jakość podzespołów a to wyróżnia MF. Jako ciekawostkę dodam, że MF unika pomniejszania pojemności skokowej i jest najbardziej wspieraną marką przez AGCO co niebawem Państwo zobaczą. Jako ciekawostka dodam, że np. Silnik Kohler 3.4 l ma żywotność max 9 000 mth i wystarczy o to zapytać w Lovolu bowiem - chińczycy nie mają w zwyczaju kłamać. Proszę też zobaczyć dlaczego na stanowisku AGCO są sami Europejczycy a nie Ajzacji. Własciciel Kapitału nie świadczy o jakości produktu tylko jakość i poniesione nakłady. Ciągniki MF są produkowane we Fr kompletnie poza serią o przełożeniach 12x12 choć warto wspomnieć, że i ta seria była do połowy roku 2019 produkowana w BVS. Chętnie opowiem Wam o tej marce i kilku innych bo znam je ..."od zakrystii". Podrawiam i udanego nowego roku :)
    • Karol 2020-01-05 15:51:43
      O Matko! W którym fiacie silnik opla? Jest dokładnie odwrotnie. Tzn było do momentu przejecia opla przez koncern psa - od tego czasu nowe (tj blizniacze z ich modelami) modele maja silniki hdi/pure tech ;]
  • mnemonic222 2019-12-20 17:20:01
    @KzO Ty się już ośmieszyłeś całkowicie pod innym artykułem (pługi 4+) aż redakcja ci usunęła wszystkie komentarze nie ma nawet jednego. Musisz dalej wyzywać ludzi po nazwisku i straszyć prokuratorem. Ruski agencie. Zdemaskowano cię kolejny raz "pacjencie" . Zostań na oddziale bo znowu cię zamkną. I wrócisz po pół roku jak teraz. Podszywaj się dalej pod cudze nicki i pisz swoje obelgi. Masz naprawdę zryty beret. Hhahahahahahahahahhahahahahahahahhahahaahha @Oj tam, oj tam Porównaj sobie MF i Valtrę na żywo a nie w internecie to będziesz wiedział co mają wspólnego a co nie. MF to prostszy wariant Valtry, oni nie potrafią zaprojektować nawet kabiny i wycieraczki do niej. Ceny za to wyższe mają... Ludzie się jeszcze na to nabierają ale już powoli widzą co się dzieje i zaraz będzie tak jak z Fendtem czyli spadek sprzedaży.
  • Oj tam, oj tam 2019-12-19 22:56:17
    Coście się na to dzwonienie uparli. Bobcat jest własnością Doosan i raczej tak zostanie. Wszystkie mf z powershift'em mają skrzynię i oś od gimy (50:50 Claas i AGCO), a bezstopniówki z Fendta. We francyji robią ramy, kabiny własną elektrykę i składają do kupy (przednie osie to np. Dana Spicer). Valtry N i T nic nie mają wspólnego z głównych elementów z mf oprócz silnika, a S-ka ino różni się elektroniką i szczegółami. Tak jak AGCO postępują i inne firmy (chociaż akurat agco często zmienia strategię)
  • mnemonic222 2019-12-19 21:06:53
    @haha Silników Perkins nie używają ponieważ przeszli na swoje czyli sisu agco power, a poza tym konkurencja przestała je im sprzedawać, chociaż przez lata nazywali się massey-ferguson-perkins i jako takie są wielu znane. Linia zielonkowa Lely nie istnieje bo kupiło ją AGCO i sprzedaje jako MF i Fendt a Lely skupia się teraz na technice do obór i energii odnawialnej. Nie wiedziałeś ? Dzwoni tylko nie wiesz w jakim kościele i czy w kościele...
    • KzO 2019-12-20 07:32:41
      Dalej się tu ośmieszasz? 😂 Może fergusona też przejęły ruskie agenty? Zdemaskowałeś ich pacjencie! 😆 Co tam na oddziale?
    • Puotr 2019-12-20 21:02:21
      Proszę o przykład koncernu który jest mocnym graczem na rynku maszyn rolniczych w swojej historii nie kupił jakiejś firmy/marki/fabryki? Lub inny producent nie produkował im maszyn? Dajesz argumenty jak przedszkolu.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.233.215
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.