PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowe Zetory Forterra już w sprzedaży. Co się zmieniło i ile kosztują?

Nowe Zetory Forterra już w sprzedaży. Co się zmieniło i ile kosztują? Z zewnątrz nową Forterrę poznamy po zupełnie nowym designie, którego autorem jest studio Pininfarina fot. mat. prasowe

Popularne wśród krajowych rolników Zetory Forterra doczekały się właśnie odświeżenia. Zmian jest sporo, czy przypadną one do gustu sympatykom czeskiej marki?



Na pierwszy rzut oka zauważymy iż całkowicie zmienił się wygląd zewnętrzny ciągników, jednak to nie koniec zmian. Te pojawiły się także we wnętrzu kabiny i mają za zadanie poprawić komfort pracy operatora.

Szeroka gama modelowa

Cała gama modelowa Zetora Forterry obejmuje ciągniki czterocylindrowe o mocach od 96 do 147 KM. W tym przedziale mocowym czeski producent zaoferował łącznie 3 grupy modelowe.

Forterra CL to najprostsza wersja w podstawowej kompletacji z silnikami o mocy 96, 106, 117, 126 oraz 136 KM i wyposażona jest w rewers mechaniczny oraz przekładnię 24/18.

Forterra HSX występuje w trzech wariantach mocy: 117, 126 oraz 136 KM. W ciągniku zastosowano rewers hydrauliczny oraz bardziej nowoczesną przekładnię Eco 40 z 30 biegami w obu kierunkach. Skrzynia ta oferuje 13 biegów w zakresie roboczym od 6 do 12 km/h oraz pozwala na osiągnięcie prędkości 40 km/h przy zredukowanej do 1800 obr./min. prędkości obrotowej silnika.

Topową wersją jest Forterra HD, która już pod względem rozmiarów ma odpowiadać ciągnikom sześciocylindrowym. Jest ona dostępna z silnikami o mocy 126, 136 oraz 147 KM. Podobnie jak w HSX zastosowano w nim skrzynię Eco 40 z rewersem hydraulicznym. Wyznacznikiem tego modelu jest bogate wyposażenie standardowe obejmujące m.in. niezależnie amortyzowaną oś przednią, amortyzację kabiny, czy pneumatycznie amortyzowany fotel.

Jakie zmiany?

Nowa Forterry wyposażone są w silniki 4-cylindrowe o poj. prawie 4,2 l. Spełniają one normy emisji spalin Stage V dzięki zastosowaniu aktywnego filtra cząstek stałych DPF oraz systemu SCR. Zadbano także o lepsze odprowadzenie ciepła z komory silnikowej.

Już na pierwszy rzut oka zauważymy całkowicie zmieniony design – ten został zaprojektowany przez włoskie studio Pininfarina i trzeba przyznać iż wygląda niezwykle nowocześnie, świeżo i agresywnie. Z punktu widzenia użytkownika ważną zmianą jest zastosowanie nowych plastików karoserii, które mają być odporne na wysokie temperatury i promieniowanie UV.

Na poprawę komfortu pracy z pewnością wpłynie zastosowanie nowych reflektorów całkowicie nowego i bardziej wydajnego systemu klimatyzacji oraz ogrzewania kabiny, nowego dachu kabiny zapewniającego lepszą widoczność na zagregowany z ciągnikiem ładowacz czołowy, czy zastosowanie ambientowego oświetlenia prawego panelu roboczego.

A co z cenami?

Jeśli chodzi o ceny nowych ciągników Zetor Forterra to w przypadku wersji CL cennik rozpoczyna się od kwoty 210 100 zł netto, za Forterrę HSX należy zapłacić od 225 700 zł, a za największą i najlepiej wyposażoną w gamie Forterrę HD od 285 800 zł netto. Warto dodać iż są to ceny dotyczące ciągników z 2021 r.

Jeśli zaś poszukujecie ciągników używanych to koniecznie sprawdźcie Giełdę Rolną!



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (97)

  • Kasia i Przemek 2021-01-27 10:55:31
    Kuzyn miał fortere to 2 razy sprzęgło robił a gdy się okazało że to wina wału korbowego bo się zgiął to sprzedał 5 latka i kupił starego 6800. Mówi że dopiero ma ciągnik
  • Marcin 2021-01-26 09:20:13
    Znam osobiście dwóch posiadaczy prawie nowych HSX. Jeden pęknięta skrzynia a drugi podnośnik padł nawet 1 tyś.nie wychodziły
    • zyga 2021-01-26 13:36:19
      ja też takich znam
    • zyga 2021-01-27 07:35:17
      Tylko ja znam takich co są bardzo zadowoleni z tych ciągników
  • Marcin 2021-01-26 09:17:31
    Znam osobiście dwóch posiadaczy prawie nowych zerotow
  • Onur 2021-01-25 22:22:53
    Çeşitli traktör firmalarına bayilik hizmeti verdim ama bunların icinde parasının hakkını veren traktör ursus bence uzun ömürlü ve sağlam yapısı sayesinde çiftçi dostu Bir traktör.
  • DX13 2021-01-25 15:03:42
    zetory sprzed 10-15 lat wymagały kapitalki silnika i skrzyni po 4000mth. W nowych przewidziano remont po 3000mth - ot cała zmiana. Jak z deszczu pod rynnę.
    • Krzyś 2021-01-25 17:34:51
      A gdzie to pisze?mój hsx dobija do 5 i niewidze potrzeby remontu
    • marek 2021-01-25 18:38:20
      mój ma 7000 mtg i 16 lat i po badaniu serwisowym, ciśnie i wszystkie duperele serwisant stwierdził że licznik oszukuje bo chodzi jak nowy. A ciebie się pytam kiedy będziesz miał wymianę dekla?
    • DX13 2021-01-25 21:48:35
      U każdego ze znajomych oraz sąsiadów z najbliższej okolicy, którzy mają proximy i fortery po przekroczeniu 4000mth zaczyna się sypać. Pompa wtryskowa, przecieki, panewki na wale, skrzynia biegów (łożyska). Odpukać, żaden jeszcze podnośnika nie robił. Także to nie mój wymysł.
      • marek 2021-01-25 23:37:27
        Jak ktoś może używa superolu do silnika, nie czyści albo nie wymienia filtrów na czas i ogólnie nie dba o ciągnik to niech sobie kupi ostatnio bardzo popularną siątke.Moja proxima ma 16 lat i jedyne co było w niej robione to sprzęgło(6000) i jedna pompka sprzegła i hamulca Razem koszty remontu w ciągu 16 lat wyniosły jedynie 3500 złotych.Posiadam jeszcze jedną proxime i w tym roku będę zamawiał proxime cl 110.
      • DX13 2021-01-25 23:57:17
        Raczej dbają o maszyny. Jeden, aż do przesady. Na temat superolu nic nie mów. Kiedyś remontowałem silnik od c328. Ciągnik raczej użytkowany do bardzo lekkich prac. Od zawsze jeżdżone na wysławianym ww. oleju. Zmieniany do 100mth (bączek też czyszczony oczywiści). Jak zobaczyłem jak silnik wygląda w środku po zdjęciu miski złapałem się za głowę. Wszystko zaklejone lepką mazią/breją. Smok był tak zaklejony, że chciałem już jechać po nowy. Jednak 2 dni moczenia w benzynie odetkały go. Na dzień dzisiejszy superolu nie wziął bym nawet do smarowania pompy w beczkowozie.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.180.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.