W tej chwili Claas w klasie małych ładowarek kołowych z przegubem centralnym posiada trzy modele z silnikami o mocy od 46 do 74 KM.
Podstawowym modelem została premierowa ładowarka Torion 530 o mocy 46 KM z japońskim, czterocylindrowym silnikiem Yanmar o pojemności 2,2 l.
W nowej maszynie układ hydrauliczny ma wydajność 61 l/min przy ciśnieniu 230 barów i umożliwia uzyskanie obciążenia wywracającego na poziomie 3000 kg.
Prowadzona równolegle kinematyka typu Z, stożkowego ramienia roboczego, o wysokości 3,18 w punkcie obrotu łyżki, umożliwia uzyskanie wysokości napełniania do 2,82 m i zasięgu do 1,46 m. Ramię robocze i narzędzia są wygodnie sterowane za pomocą joysticka. Dwa dodatkowe obwody hydrauliczne można obsługiwać za pomocą dodatkowej dźwigni lub przycisków.
Kupuj nowe maszyny na preferencyjnych warunkach
Więcej mocy w wyższych modelach Claasa
Większe modele Torion 535 i Torion 639 z czterocylindrowymi silnikami Yanmar o pojemności 2,1 l mogą pochwalić się mocą 74 KM. Opcjonalnie ładowarki można nabyć ze standardową kinematyką typu Z lub z kinematyką typu Z w wersji High-Lift. W wersji standardowej można w ten sposób uzyskać wysokość napełniania 2,82 m (Torion 535) lub 2,98 m (Torion 639), a w wersji High-Lift nawet 2,97 m i 3,18 m.

W zależności od wariantu, punkt obrotu łyżki wynosi od 3,19 m do 3,54 m. Maksymalny zasięg wynosi przy tym od 1,49 m do 1,71 m. Przy wydatku hydrauliki 70 lub 80 l/min., ciężar wywracający dla modelu TorionN 535 przy pełnym łamaniu wynosi 3500 kg (High-Lift: 3300kg), a dla modelu Torion 639 - 3900 kg (High-Lift: 3600 kg).
Japońskie silniki wszystkich trzech „kompaktowych” modeli Torion spełniają normę emisji spalin Stage V z wykorzystaniem filtra cząstek stałych (DPF) i katalizatora oksydacyjnego (DOC), a zatem bez SCR.
Szybcy i… wygodni
Wszystkie trzy modele są wyposażone w precyzyjnie regulowany i trwały hydrostatyczny napęd o dwóch stopniach jazdy, który rozpędza ładowarkę Torion 530 do maksymalnej prędkości 20 km/h, a dwa większe modele do 30 km/h.
Opcjonalny układ amortyzacji wstrząsów ramienia roboczego zapobiega kołysaniu na nierównym terenie i podczas szybkich cykli załadunku. Dzięki kątowi skrętu 40° wahliwego przegubu manewrowanie nie stanowi problemu nawet na ciasnych podwórzach i w wąskich budynkach gospodarskich. Torion 530 i Torion 535 ze standardowymi oponami 340/80 R18 nie przekraczają ponadto wysokości przejazdu 2,50 m.

Claas poszedł za ciosem i całkowicie zmodernizował także kabiny swoich maszyn. Nowa przestronna kabina z wieloma schowkami i przegródkami zapewnia bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, a dzięki pociągniętej daleko ku dołowi, wypukłej szybie przedniej – doskonały widok na ramię robocze i narzędzia.
Przeszklone drzwi wejściowe oraz prawe okno mogą być otwierane i blokowane pod kątem 180°. Warto dodać, że kolumna kierownicy posiada bezstopniową potrójną regulację, a operator ma do dyspozycji pneumatyczny fotel, klimatyzację oraz obniżony w stosunku do poprzednich modeli poziom hałasu w kabinie.
Dzięki wyświetlaczowi na prawym słupku A i przejrzystemu panelowi obsługowemu obok prawego podłokietnika, obsługa podczas codziennej pracy według producenta powinna być intuicyjna i łatwa – nawet w przypadku zmieniających się operatorów. Dach kabiny może zostać wyposażony w halogenowe reflektory robocze lub w maksymalnie osiem reflektorów LED z oświetleniem 360°.
Komentarze