Seria ciągników Magnum liczy sobie dokładnie 32 lata od kiedy to w 1987 r. pokazano pierwszą generację tych maszyn, mających wówczas od 160 do 240 KM. Niedługo później, bo w 1989 r traktory te pojawiły się również na polskich polach, wtedy jeszcze Państwowych Gospodarstw Rolnych i od tego czasu cieszą się także wśród naszych rolników sporą popularnością.

Tegoroczny model w porównaniu do pierwszych maszyn z linii Magnum stanowi niebywały przeskok zarówno pod względem mocy jak i komfortu, jaki będzie w stanie zapewnić operatorowi. Pełna gama ciągników Magnum AFS Connect obejmowała będzie 4 modele o mocach znamionowych od 311 KM w modelu Magnum 310, poprzez 340 KM w Magnum 340 i 379 KM w Magnum 380 aż do najmocniejszego Magnum 400 mającego 396 KM.

Jednym z ważniejszych rozwiązań, które zastosowano w nowej odsłonie ciągnika jest z pewnością zupełnie nowy podłokietnik ze zintegrowanym monitorem o przekątnej 12 cali. Jak zapewniają przedstawiciele Case IH, w porównaniu do tego znanego z poprzednich generacji, jest on dużo prostszy w obsłudze i konfiguracji. Ponadto da się także zauważyć, że jest starannie wykonany i spasowany, w takim standardzie jak elementy wyposażenia samochodów wyższej klasy.

Dużą nowością jest także wprowadzenie do oferty zupełnie nowej przekładni Powershift 21x5, która oferowana będzie tylko w najmocniejszym modelu Magnum 400 jako wyposażenie standardowe. Dzięki niej zużycie paliwa w porównaniu do starszych przekładni Powershift 18x4 i 19x4 ma być jeszcze niższe.

Traktory Case IH Magnum AFS Connect od modelu 310 do 380 są już w konfiguratorach i można je zamawiać. Pierwsze sztuki trafią jednak na rynek nie wcześniej jak w połowie pierwszego kwartału przyszłego roku, gdyż produkcja w Racine w USA, gdzie powstają te maszyny ruszy w lutym 2020 r.

Nieco dłużej trzeba będzie natomiast poczekać na najmocniejszy model Magnum 400, którego pierwsze dostawy planowane są na wrzesień 2020 r.