Ciągnik będzie dysponował najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, którymi na ten moment dysponuje marka Deutz-Fahr. Wszystkie te technologiczne udogodnienia zostały ubrane w bardzo atrakcyjne szaty – design Deutz-Fahra 8280 TTV robi wrażenie.  

Serce ciągnika

Pod maską Deutz-Fahra 8280 TTV znajdziemy nowy 6-cylindrowy silnik Deutz AG o pojemności 6,1 l, wyposażony w dwie turbosprężarki. Generuje on moc maksymalną na poziomie 287 KM. Producentowi normy emisji spalin Stage V udało się spełnić m.in. dzięki zastosowaniu układu recyrkulacji spalin, pasywnego filtra cząstek stałych oraz katalizatora SCR.

Jak zapewnia producent, dzięki nowej charakterystyce pracy silnika, jednostka napędowa szybko i sprawnie reagujena zmiany obciążenia, szczególnie w dolnym zakresie obrotów silnika. fot. mat. prasowe
Jak zapewnia producent, dzięki nowej charakterystyce pracy silnika, jednostka napędowa szybko i sprawnie reagujena zmiany obciążenia, szczególnie w dolnym zakresie obrotów silnika. fot. mat. prasowe

Przekładnia bezstopniowa

Jak wskazuje już samo oznaczenie modelu, za przeniesienie napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia  SDF7780. Jest ona wynikiem wieloletniego doświadczenia producenta w zakresie projektowania i budowy przekładni napędowych.

Skrzynia biegów stanowi połączenie zestopniowanej przekładni planetarnej, zespołu sprzęgieł i dwóch pomp wielotłoczkowych. Takie rozwiązanie łączy w sobie zalety skrzyni mechanicznej z hydrostatem.

Ja deklaruje producent, dzięki inteligentnemu zarządzaniu układem napędowym, ciągnik pracuje efektywnie i zachowuje moc w każdych warunkach. W tym zakresie możliwości przekładni docenią szczególnie rolnicy w zastosowaniach transportowych, gdzie prędkość 40 km/h uzyskamy przy prędkości obrotowej silnika na poziomie zaledwie 1220 obr./min.

Wydajna hydraulika

Dzięki maksymalnemu udźwigowi tylnego podnośnika wynoszącemu ponad 11 t, ciągnik umożliwia pracę z naprawdę ciężkimi maszynami. Deutz-Fahr 8280 TTV może zostać wyposażony w maksymalnie 5 par wyjść hydraulicznych z tyłu, oraz w dwie pary wyjść hydraulicznych z przodu ciągnika. Po raz pierwszy producent zaoferował także płaskie złącza systemu Power Beyond, a maksymalny wydatek pompy oleju wynosi aż 210 l/min.

Komfort i komunikacja

Przeglądając zdjęcia z wnętrza ciągnika, można zauważyć iż producent położył bardzo duży nacisk na zapewnienie jak najbardziej komfortowych warunków pracy dla operatora. Deutz-Fahr 8280 TTV otrzymał gruntownie przebudowany układ klimatyzacji. Dodatkowo w kolumnie kierowniczej znalazły się dwa wyloty powietrza, co również ma na celu poprawić dystrybucję powietrza w kabinie.

Ciągnik Deutz-Fahr 8280 TTV został zaprojektowany z myślą o dostarczeniu operatorowi jak najlepszego komfortu pracy. fot. mat. prasowe
Ciągnik Deutz-Fahr 8280 TTV został zaprojektowany z myślą o dostarczeniu operatorowi jak najlepszego komfortu pracy. fot. mat. prasowe

Kabina została odizolowana od silnika, dzięki czemu do jej wnętrza nie będą przedostawać się wibracje, hałas oraz ciepło wygenerowane przez jednostkę napędową. Nowa szyba MaxiVision w połączeniu z dużymi oknami bocznymi mają zapewnić wysoki poziom widoczności dookoła ciągnika.

Dodatkowo za komfort pracy odpowiadać będą takie udogodnienia jak chociażby komfortowy fotel skórzany z aktywną klimatyzacją i obrotem 22 stopnie, w pełni regulowany podłokietnik MaxCom, skórzany fotel pasażera, pneumatyczne zawieszenie kabiny, chłodziarka do butelek, czy automatyczna klimatyzacja.

Ciągnik Deutz-Fahr 8280 TTV może zostać wyposażony w szereg udogodnień z zakresu prowadzenia oraz telemetrii. System zarządzania flotą SDF Fleet Management umożliwia klientom bieżące kontrolowanie swoich maszyn oraz gromadzenie danych dot. lokalizacji, zużycia paliwa, czy chociażby wydajności.

Ponadto traktor opcjonalnie może posiadać iMonitor3, czyli centralny interfejs do zarządzania wieloma aplikacjami np.:  Section Control – sterowanie nawet 200 sekcjami, automatyczny skręt Auto Turn, ISOBUS oraz ustawienia ciągnika.

A co Wy sądzicie o nowym ciągniku Deutz-Fahr 8280 TTV? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!