Wyróżnikami serii Deutz-Fahr 5D TTV ma być kompaktowa konstrukcja, rozbudowana możliwość konfiguracji wyposażenia dodatkowego, bezstopniowa przekładnia TTV, czy chociażby amortyzowana przednia oś.
3 lub 4 cylindry
W ramach serii 5D TTV Deutz-Fahr opracował 5 modeli o oznaczeniach 5090, 5100, 5090.4, 5100.4 oraz 5110.4. Dość łatwo można je rozszyfrować – dwa pierwsze modele wyposażone są w silniki 3-cylindrowe o mocach odpowiednio 88 i 97 KM. Modele z „czwórką” w nazwie posiadają 4-cylindrowe jednostki napędowe o mocach 88, 102 oraz 113 KM w najmocniejszym wariancie.
Wszystkie jednostki napędowe spełniają normy czystości spalin Stage IIIB przy zastosowaniu katalizatora DOC i elektronicznie sterowanego zewnętrznego EGR – co ważne, systemy te zdaniem producenta nie wymagają konserwacji, czy regeneracji.
Przekładnia TTV
Za przekazanie napędu w całej gamie modelowej odpowiada bezstopniowa przekładnia TTV zaprojektowana w całości przez SDF. Jak podkreśla producent, łączy ona w sobie efektywność przekładni mechanicznej z komfortem oraz płynnością charakterystyczną dla przekładni hydrostatycznych.

Maksymalna prędkość jazdy wynosi 40 km/h i osiągana jest przy ekonomicznych obrotach silnika – 1730 obr./min. Do jazdy ciągnikiem nie będzie potrzebne sprzęgło, ani sterowanie skrzynią biegów – bo to odbywa się za pomocą joysticka. Ponadto, dzięki funkcji PowerZero możliwe jest bezpieczne utrzymanie ciągnika w bezruchu także na bardziej stromych zboczach, w związku z czym konieczność używania pedału hamulca jest ograniczona.
Za pośrednictwem potencjometru możliwe jest bezstopniowe regulowanie zakresu obrotów silnika, włącznie z trybem „Eco” (który minimalizuje zużycie oleju napędowego) i trybem „Power” (który maksymalizuje osiągi ciągnika).
WOM i hydraulika
W standardowym wyposażeniu Deutz-Fahr 5D TTV posiada 3 prędkości tylnego WOM-u: 540, 540 ECO oraz 1000 obr./min. Sterowaniem WOM odbywa się za pomocą przycisków na podłokietniku, jak również na błotnikach ciągnika. W standardzie znajdziemy także automatyczną funkcja włączania/wyłączania WOM w zależności od pozycji ramion tylnego podnośnika.
Układ hydrauliczny gamy ciągników Deutz-Fahr 5D TTV może zostać skonfigurowany z pompą o wydatku 84 l/min lub z pompą Load Sensing o wydatku 100 l/min przy obrotach silnika wynoszących 1850 obr./min. Oznacza to możliwość korzystania z przepływu na poziomie 70 l/min przy obrotach silnika wynoszących tylko 1300 obr./min, co pozwala na optymalną pracę z maszynami o dużym obciążeniu przy zredukowanej prędkości obrotowej.
W ciągnikach Deutz-Fahr 5D TTV zainstalowano dodatkową pompę hydrauliczną o wydatku 42 l/min, która jest przeznaczona do obsługi hydraulicznego układu kierowniczego. Zapewnia ona komfortowe sterowanie kierownicą nawet przy minimalnych obrotach silnika.

Producent przewidział dwie wersje tylnego podnośnika – w wersji kompaktowej udźwig wynosi 3660 kg, a w wersji standardowej 4310 kg. Podnośnik standardowo sterowany jest elektronicznie, a także posiada system amortyzacji drgań generowanych podczas transportu przewożonych maszyn. Dostępny jest także przedni podnośnik o maksymalnym udźwigu na poziomie niespełna 2900 kg.
Wysoki poziom komfortu
4-słupkowa kabina posiada wiele udogodnień czyniących codzienną pracę operatora komfortową i przyjemną. Należy w tym miejscu wspomnieć chociażby o zawieszeniu na hydraulicznych silentblokach, fotelu z amortyzacją pneumatyczną, czy o ergonomicznym i zintegrowanym z fotelem podłokietniku MaxCom, który dotychczas stosowany był w ciągnikach o większej mocy.

Chcąc dysponować maksymalną łącznością można zamówić pakiet przeznaczony dla rolnictwa precyzyjnego, który poza automatyczną jazdą przewiduje połączenie ISOBUS zarządzane z poziomu 8-calowego urządzenia iMonitor3.
Komentarze