Wyróżnikami serii Deutz-Fahr 5D TTV ma być kompaktowa konstrukcja, rozbudowana możliwość konfiguracji wyposażenia dodatkowego, bezstopniowa przekładnia TTV, czy chociażby amortyzowana przednia oś.

3 lub 4 cylindry

W ramach serii 5D TTV Deutz-Fahr opracował 5 modeli o oznaczeniach 5090, 5100, 5090.4, 5100.4 oraz 5110.4. Dość łatwo można je rozszyfrować – dwa pierwsze modele wyposażone są w silniki 3-cylindrowe o mocach odpowiednio 88 i 97 KM. Modele z „czwórką” w nazwie posiadają 4-cylindrowe jednostki napędowe o mocach 88, 102 oraz 113 KM w najmocniejszym wariancie.

Wszystkie jednostki napędowe spełniają normy czystości spalin Stage IIIB przy zastosowaniu katalizatora DOC i elektronicznie sterowanego zewnętrznego EGR – co ważne, systemy te zdaniem producenta nie wymagają konserwacji, czy regeneracji.

Przekładnia TTV

Za przekazanie napędu w całej gamie modelowej odpowiada bezstopniowa przekładnia TTV zaprojektowana w całości przez SDF. Jak podkreśla producent, łączy ona w sobie efektywność przekładni mechanicznej z komfortem oraz płynnością charakterystyczną dla przekładni hydrostatycznych.

Oprogramowanie umożliwia operatorowi wybór 3 różnych trybów jazdy: Auto, WOM i tryb manualny. W ten sposób działanie ciągnika jest optymalnie dostosowane do każdego rodzaju prac. fot. mat. prasowe
Oprogramowanie umożliwia operatorowi wybór 3 różnych trybów jazdy: Auto, WOM i tryb manualny. W ten sposób działanie ciągnika jest optymalnie dostosowane do każdego rodzaju prac. fot. mat. prasowe

Maksymalna prędkość jazdy wynosi 40 km/h i osiągana jest przy ekonomicznych obrotach silnika – 1730 obr./min. Do jazdy ciągnikiem nie będzie potrzebne sprzęgło, ani sterowanie skrzynią biegów – bo to odbywa się za pomocą joysticka. Ponadto, dzięki funkcji PowerZero możliwe jest bezpieczne utrzymanie ciągnika w bezruchu także na bardziej stromych zboczach, w związku z czym konieczność używania pedału hamulca jest ograniczona.

Za pośrednictwem potencjometru możliwe jest bezstopniowe regulowanie zakresu obrotów silnika, włącznie z trybem „Eco” (który minimalizuje zużycie oleju napędowego) i trybem „Power” (który maksymalizuje osiągi ciągnika).

WOM i hydraulika

W standardowym wyposażeniu Deutz-Fahr 5D TTV posiada 3 prędkości tylnego WOM-u: 540, 540 ECO oraz 1000 obr./min. Sterowaniem WOM odbywa się za pomocą przycisków na podłokietniku, jak również na błotnikach ciągnika. W standardzie znajdziemy także automatyczną funkcja włączania/wyłączania WOM w zależności od pozycji ramion tylnego podnośnika.

Układ hydrauliczny gamy ciągników Deutz-Fahr 5D TTV może zostać skonfigurowany z pompą o wydatku 84 l/min lub z pompą Load Sensing o wydatku 100 l/min przy obrotach silnika wynoszących 1850 obr./min. Oznacza to możliwość korzystania z przepływu na poziomie 70 l/min przy obrotach silnika wynoszących tylko 1300 obr./min, co pozwala na optymalną pracę z maszynami o dużym obciążeniu przy zredukowanej prędkości obrotowej.

W ciągnikach Deutz-Fahr 5D TTV zainstalowano dodatkową pompę hydrauliczną o wydatku 42 l/min, która jest przeznaczona do obsługi hydraulicznego układu kierowniczego. Zapewnia ona komfortowe sterowanie kierownicą nawet przy minimalnych obrotach silnika.

Na pokładzie Deutz-Fahra 5D TTV znajdzie liczne rozwiązania stosowane do tej pory w ciągnikach o dużo wyższych mocach fot. mat. prasowe
Na pokładzie Deutz-Fahra 5D TTV znajdzie liczne rozwiązania stosowane do tej pory w ciągnikach o dużo wyższych mocach fot. mat. prasowe

Producent przewidział dwie wersje tylnego podnośnika – w wersji kompaktowej udźwig wynosi 3660 kg, a w wersji standardowej 4310 kg. Podnośnik standardowo sterowany jest elektronicznie, a także posiada system amortyzacji drgań generowanych podczas transportu przewożonych maszyn. Dostępny jest także przedni podnośnik o maksymalnym udźwigu na poziomie niespełna 2900 kg.

Wysoki poziom komfortu

4-słupkowa kabina posiada wiele udogodnień czyniących codzienną pracę operatora komfortową i przyjemną. Należy w tym miejscu wspomnieć chociażby o zawieszeniu na hydraulicznych silentblokach, fotelu z amortyzacją pneumatyczną, czy o ergonomicznym i zintegrowanym z fotelem podłokietniku MaxCom, który dotychczas stosowany był w ciągnikach o większej mocy.

Na zamówienie istnieje także możliwość montażu dachu z zabezpieczeniem FOPS i systemu filtracji 4. kat., dzięki któremu kabina zyskuje kwalifikację środka ochrony indywidualnej (SOI) do wykonywania zabiegów fitosanitarnych. fot. mat. prasowe
Na zamówienie istnieje także możliwość montażu dachu z zabezpieczeniem FOPS i systemu filtracji 4. kat., dzięki któremu kabina zyskuje kwalifikację środka ochrony indywidualnej (SOI) do wykonywania zabiegów fitosanitarnych. fot. mat. prasowe

Chcąc dysponować maksymalną łącznością można zamówić pakiet przeznaczony dla rolnictwa precyzyjnego, który poza automatyczną jazdą przewiduje połączenie ISOBUS zarządzane z poziomu 8-calowego urządzenia iMonitor3.