Po zajęciu miejsca w kabinie Fendta 700 Vario 7 gen. widać od razu nawiązanie do traktorów z większych serii 700 i 1000 Vario. Chodzi przede wszystkim o sterowanie - ciągnik i urządzenia współpracujące są obsługiwanie przez joystik wielofunkcyjny oraz opcjonalny joystik 3L w FendtONE. Seryjnie model Fendt 700 Vario jest więc wyposażony w cyfrową deskę rozdzielczą 10-calową przed kierownicą oraz terminal 12“ w podłokietniku. Opcjonalnie w podsufitce może znaleźć się kolejny terminal - 12-calowy. 

Sporo jest jednak nowych rzeczy, których na pierwszy rzut oka nie widać. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to trzeba powiedzieć o tym, że po raz pierwszy filtrację powietrza w kabinie można opcjonalnie fabrycznie przestawić na kategorię 4 wg normy UE EN15695. System ochrony kategorii 4 chroni kierowcę przed pyłem, płynnymi środkami ochrony roślin i ich oparami. To na pewno docenią ci, którzy będą planowali wykorzystywać intensywnie traktor w ochronie roślin. 

Jeśli chodzi o komfort, to producent zaoferuje tutaj aż sześć różnych foteli. Na filmie zobaczycie ten najnowszy i "najbardziej wypasiony", obsługiwany z terminala. Wśród funkcji podnoszących komfort pracy, warto wymienić choćby: wielostopniową wentylację, ogrzewanie, czterokierunkowe podparcie lędźwiowa, regulowane boki, a także funkcje masażu i pamięci ustawień dla różnych operatorów.

Ciągnik zwraca uwagę bardzo dobrą zwrotnością. Podczas nawrotów z 6-metrową broną talerzową Lemken Rubin 10, operator nie mógł wykonać pełnego skrętu kół, bo ograniczeniem stawał się dyszel brony. Podczas prezentacji w Wadenbrunn, porównano traktor z serii 700 Vario 7 gen. do 500 Vario w jeździe między pachołkami. Większy ciągnik poradził sobie niemal jak 500-tka.

Duża zasługa w tym dość kompaktowych wymiarów nowej 700-tki. Jednocześnie duża moc sprawia, że na 1 koń mechaniczny generowany przez silnik przypada tylko 30,5 kg masy maszyny. na KM stosunku mocy pojazdu do masy oraz kompaktowych wymiarach zewnętrznych model Fendt 728 Vario jest bardzo zwrotny i wywiera przy tym najmniejszy możliwy nacisk na glebę.

W trakcie pracy zwróciliśmy też uwagę na obrotomierz. Podczas przejazdu z broną obroty silnika nie oscylowały pomiędzy 1300 i 1400 obr. - tak sterował jazdą komputer integrujący skrzynię biegów i silnik. To wynik działania koncepcji niskiej prędkości obrotowej Fendt iD, która jest już używana w dużych ciągnikach: 1000 i 900 Vario.