PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowy MTZ Belarus 82.3

Nowy MTZ Belarus 82.3 Nowy Belarus 82.3 to istna rewolucja w stosunku do poprzednika fot. Федор Баркун/YouTube

Zupełnie nowy design, wyższy komfort pracy operatora, większy udźwig tylnego podnośnika. To tylko nieliczne z zalet nowego ciągnika. Co jeszcze oferuje nowy MTZ Belarus 82.3?



Na niedawno zakończonych targach Belagro 2020 zaprezentowano następcę kultowego już w Polsce Belarusa. To jednak zupełnie nowy model.

Jak zapewniają przedstawiciele firmy, MTZ Belarus 82 to najpopularniejszy model w ofercie białoruskiego producenta. Ta solidna choć archaiczna konstrukcja została właśnie gruntownie zmodernizowana.

Zupełnie nowy model

Zdaje się, że producent projektując ciągnik MTZ Belarus 82.3 wziął sobie do serca słabe punkty jego poprzednika i postanowił się z nimi rozprawić. Już na pierwszy rzut oka zauważymy iż całkowicie zmienił się wygląd zewnętrzny – maszyna otrzymała nowoczesną maskę wykonaną z tworzywa sztucznego. Od tej pory jest ona otwierana do góry, co z pewnością ułatwi przeprowadzanie czynności serwisowych. 

Pod maską traktora zagościła dobrze znana, białoruska jednostka napędowa produkcji MMZ o oznaczeniu D-243, generująca 81 KM oraz 298 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ten posiada 4 cylindry i pojemność wynoszącą 4,75 l, co ciekawe, spełnia on zaledwie normę czystości spalin Stage II i był montowany już w poprzedniej wersji ciągnika. 

Skrzynia biegów oferuje po 18 przełożeń do przodu i do tyłu, a jej obsługa zdaniem producenta jest łatwiejsza dzięki zastosowaniu tylko jednej dźwigni, a nie jak dotychczas - dwóch. Dodatkowo Belarus otrzymał mechaniczny rewers do zmiany kierunku jazdy.

Inżynierowie Belarusa nieznacznie poprawili także udźwig tylnego podnośnika, który wynosi obecnie około 3,5 t. Nie jest to z pewnością nadzwyczajny wynik w tej kategorii mocowej traktorów. Ciągnik urósł również pod względem gabarytów – zarówno z przodu, jak i z tyłu zastosowano większy niż dotychczas rozmiar opon. Dodatkowo wzmocniony został przedni most napędowy.

Komfortowy jak… Belarus

Dotychczas komfort w Belarusie 82 był pojęciem obcym. To już jednak zdaniem producenta przeszłość – nowy model kładzie bardzo duży nacisk właśnie na ten aspekt. Dość powiedzieć iż kabina jest lepiej wyciszona (spora w tym zasługa klejonych szyb), a tłumik układu wydechowego poprowadzono wzdłuż słupka kabiny, co poprawia widoczność dla operatora. Dodatkowo został on zmodyfikowany, aby generował mniejszy hałas. 

W standardzie ciągnik wyposażony jest w oświetlenie LED, klimatyzację - na życzenie może być również automatyczna, siedzenie pneumatyczne oraz w elektrycznie regulowane lusterka. Sterowanie takimi funkcjami jak chociażby załączanie przedniego napędu, WOM-u, czy blokady tylnego mostu odbywa się za pomocą przełączników rozmieszczonych na prawym panelu sterującym. O najważniejszych parametrach pracy informuje traktorzystę czytelny wyświetlacz LCD umieszczony centralnie na desce rozdzielczej.

Jak podkreśla polski dystrybutor marki MTZ Belarus ciągnik powinien pojawić się w ofercie w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Póki co ceny traktora również nie są znane. 

W Polsce nie brakuje zwolenników Belarusów. Są one cenione szczególnie za prostotę konstrukcji, niskie koszty eksploatacji, czy stosunkowo niską cenę, nawet kosztem bardzo niskiego komfortu pracy.

Jakiś czas temu pisaliśmy o wieloletnich doświadczeniach rolnika z pracy tym ciągnikiem:

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (13)

  • Rav 2020-11-05 16:24:16
    Z tą kabina za połowę jego ceny bym go nie kupił. Rav
    • Mtz 2020-11-07 13:30:28
      Bez kabiny też byś nie kupił to po co te pitolenie?
  • Michalo 2020-11-05 10:14:04
    Jeśli zmienili mechanizm Wom z taśmowego na płytkowy, to biorę w ciemno! Mam już dwa ciągniki tej marki i bardzo sobie je cenię. Oczywiście dołożyłem klimę i fotel pneumatyczny oraz dobre słuchawki :)
    • KzO 2020-11-05 11:32:16
      Z artykułu na innym portalu wynika że wom jest płytkowy
      • Michalo 2020-11-05 17:46:26
        A gdzie?
  • Maniek 2020-11-05 09:39:26
    Przecież to ten sam złom którym męczę się od 10 lat(od nowości). No może tylko opakowanie inne.
    • T.B. 2020-11-05 13:07:43
      Skrzynia 18/18 synchronizowana + rewers mechaniczny. Jak na Belarusa to mała rewolucja. Tylny tuz nadal trochę "toporny", ale szynę zaczepową dali:). Widać, że się starają coś zmienić na lepsze.
  • adi 2020-11-05 08:47:06
    Ciągnik doby w stosunku cena - jakość tylko brakowała porządnego wyciszenia kabiny. To był największy minus tego ciągnika.
  • Bolesław 2020-11-05 08:14:55
    Ciekawe jaka cena. Generalnie to nie są złe ciągniki, a wiadomo, że swoje mankamenty mają. Sąsiad kupił 6 letniego johna i przez 2 miesiące włożył w remont blisko 50 tysięcy. Głupich nie sieją. Widać to po wynikach wyborów. Kupujesz teoretycznie mocniejszy ciągnik i zaczyna Ci brakować ziemi, albo sprzętu. Wielu się zapożyczy, wielu komornik będzie gnębił. Ale bambrom nie przemówisz. Na każdy temat są najmądrzejsi. A później lament, bo ceny niskie, bo raty trzeba spłacić.
    • T.B. 2020-11-05 13:10:19
      Raczej poprzedni właściciel nie sprzedawał młody dobry ciągnik, a podejrzewam handlarz trochę go podszykował i ktoś się złapał.
      • adi 2020-11-10 09:29:57
        Nikt dobrego używanego ciągnika nie sprzedaje a jak w dobrym stanie to się wysoko ceni.
    • Kamil 2020-11-27 16:23:31
      Jak by tak każdy myślał to co drugi rolnik jeździł by c 330. Mój dziadek zaczynał od c 355 a jego wnuk ma 5 nowych ciągników i jakoś komornik od 60 lat nic nikomu nie zabrał, jak brał c355 to gadali że zabiorą bo to na kredyt a teraz też gadają na jego wnuka
      • I tyle 2021-01-22 14:04:34
        Skoro ma 5 nowych Ciagnikow to po co strajkuje? Polaczki tak maja to do siebie zawsze biorą na zapas a jakoś Niemiec dalej jezdzi swoim starym deutz Fahrem i jest mu dobrze ale Polak nieeee ni gdzie bo somsiad musi widzieć

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 46.204.49.96
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.