PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Odroczenie płatności - rozwiązanie John Deere w czasie kryzysu

Odroczenie płatności - rozwiązanie John Deere w czasie kryzysu Przy zakupie nowego ciągnika serii 6,7 i 8 rolnicy mogą liczyć na nawet 12-miesięczną karencję spłaty kapitału. fot. materiały prasowe

Autor: Tomasz Kuchta

Dodano: 07-05-2020 15:55

Tagi:

John Deere Financial przygotował pakiet pomocowy zarówno dla obecnych, jak i nowych klientów. W ramach proponowanej pomocy producent oferuje odroczenie płatności, lub zmianę harmonogramu spłat aktualnych zobowiązań.



W czasie niepewności, z którym obecnie mamy do czynienia zdecydowanie spada tempo realizowanych inwestycji przez rolników. Producenci maszyn przygotowują rozwiązania, które mają pomóc ich klientom w sytuacji kryzysowej.

Komfort w planowaniu finansów

Obecna sytuacja związana z koronawirusem, która dodatkowo została pogłębiona występującą suszą z pewnością wpłynie nie tylko na kondycję światowej gospodarki, ale również na sytuację ekonomiczną poszczególnych rolników.

Rozwiązanie w postaci oferty przedsezonowej, w ramach której rolnicy mogą zakupić maszyny sezonowe, tj. kombajny, opryskiwacze samojezdne i sieczkarnie, a ich spłatę rozpocząć nawet 18 miesięcy od odbioru maszyny John Deere wprowadził już przeszło dwa lata temu.

Przykładem rolnika, który w ubiegłym roku skorzystał z zakupu kombajnu zbożowego z opcją karencji jest pan Jakub Rybczak z powiatu ostrzeszowskiego. Łączy on prowadzenie gospodarstwa ze świadczeniem usług, a nowy sprzęt miał pomóc w rozwoju działalności.

Rybczak zwraca uwagę, że takie rozwiązanie pozwala mu nie stresować się pierwszym sezonem, bo spłatę rozpocznie dopiero po żniwach 2020, a zlecenia już znalazł.

Kup ciągnik teraz, zapłać za rok

John Deere Financial, aby pomóc przejść przez ten trudny czas rolnikom, przygotował nowe zasady finansowania małych i średnich ciągników serii 6, 7 i 8. Rolnicy od maja mogą zamawiać maszyny korzystając przy tym z odroczonej spłaty kapitału nawet o 12 miesięcy.

- Dzięki temu przez najbliższy rok będą mogli ograniczyć wydatki inwestycyjne, zakumulować środki, a spłatę zadłużenia rozpocząć nawet po żniwach 2021 kiedy zakładamy, że sytuacja będzie już bardziej stabilna – mówi Agnieszka Dzięcielska, menedżer sprzedaży w John Deere Financial.

W praktyce, do momentu odbioru ciągnika, rolnik nie ponosi absolutnie żadnych kosztów. Przy odbiorze maszyny wymagana jest płatność na poziomie 15 proc. wkładu własnego, który może pochodzić z dotacji unijnej, bądź oddana w rozliczeniu maszyna używana. Przez kolejne 12 miesięcy spłacane są jedynie odsetki. Spłata pierwszej raty kapitałowo-odsetkowej ma miejsce dopiero w 13-tym miesiącu od odbioru ciągnika.

Klient ma do wyboru 3 harmonogramy spłaty rat: miesięczny, kwartalny i półroczny. Maksymalny okres kredytowania wynosi 9 lat, co w połączeniu z 12 miesięcznym okresem karencji oznacza dla klienta finansowanie na maksymalnie 10 lat.

Z takiego finansowania skorzystali już pierwsi rolnicy, jednym z nich jest pan Bogdan z powiatu biłgorajskiego. Planuje on odbiór ciągnika we wrześniu bieżącego roku, co w jego przypadku oznacza możliwość spokojnego zaplanowania wydatków i przychodów ze żniw 2020 i 2021.

Pomoc dla obecnych klientów

Programem wsparcia oprócz nowych klientów, objęci są również obecni klienci. Rolnicy, którzy dotychczas kupili maszyny rolnicze w ramach finansowania fabrycznego, przy użyciu kredytu, lub leasingu mogą skorzystać z restrukturyzacji kredytów w partnerskim dla John Deere’a banku Credit Agricole. Będą oni mogli zawiesić spłatę części kapitałowej lub części odsetkowej raty, bądź zawiesić raty kapitałowo-odsetkowe na okres do pół roku.

– Klienci korzystający z produktów leasingowych John Deere Financial mają dostępną procedurę tzw. leasingu swobodnego tj. możliwość samodzielnej zmiany harmonogramu spłaty rat (jeśli leasing trwa min. 6 m-cy): obniżenia raty o połowę na 6 miesięcy lub obniżenia raty do 1 zł na 3 miesiące. Żadne z powyższych rozwiązań nie wpływa na przyszłą ocenę zdolności kredytowych naszych Klientów – tłumaczy Paulina Anikowska z John Deere Financial.

Powtórka z rozrywki

To nie pierwsza tego typu akcja amerykańskiego producenta. W czasie Wielkiego Kryzysu przełomu lat 20. i 30. John Deere wydłużył terminy płatności za już sprzedany ciągniki i maszyny rolnicze. Wówczas w latach 1930-1932 odnotowano ogromny spadek sprzedaży maszyn sięgający 86 proc.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Farmer ze wsi 2020-05-07 23:21:58
    Sytuacja jest tak nie pewna że inwestycje teraz są raczej złym pomysłem. Wszystko bierze w du..e co da odroczenie jak nie da się przewidzieć co będzie za miesiąc A co dopiero za więcej. Jeszcze z taka władza niestabila emocjonalnie.
  • rolnik 2020-05-07 21:28:12
    ceny nowego john deera z kosmosu a jakość z chin niby odroczenie płatności dla klientów a wczoraj handlowiec mówił ze od końca maja podwyżka o 4% na maszyny

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.