Porównanie obejmowało takie kategorie jak: osiągi, zużycie paliwa, wydajność pracy w terenie – liczona w hektarach na godzinę, a także efektywność jazdy.

Zwycięski Continental

Szerokie spektrum testów wykazało, że zużycie paliwa podczas jazdy na testowanych oponach TractorMaster jest niższe, aniżeli w przypadku jazdy na konkurencyjnych oponach.

Co więcej, produkt Continentala charakteryzuje się również lepszą wydajnością pracy w terenie, która liczona jest w hektarach na godzinę. W ramach tego testu okazało się, że opona TractorMaster wykonuje pracę o około 3 proc. szybciej niż porównywalna opona wzorcowa.

Opony rolnicze firmy Continental odznaczają się również najwyższą wydajnością w zakresie przekazywania mocy pociągowej do wału odbioru mocy (WOM).

Poza testami polowymi, DLG sprawdziło opony pod kątem wydajności na drodze. Do tego celu posłużyły cykle transportowe DLG PowerMix, w ramach których na odcinku testowym przeprowadzono test w warunkach zarówno pełnego, jak i częściowego obciążenia.

Continental TractorMaster zwyciężył z oponami wzorcowymi we wszystkich kategoriach testowych oraz otrzymał certyfikat DLG.

Budowa opony Continental TractorMaster

Opony do ciągników rolniczych TractorMaster, podobnie jak opony samochodowe Continental, wyposażone są w elastyczny karkas N.flex oraz w stopkę ze stalową drutówką o przekroju prostokątnym, która wykonana jest z jednego kawałka drutu nawiniętego jak nić na szpulę.

Co istotne, opona radialna wyposażona jest również w technologię d.fine, która charakteryzuje się większą o 5 proc. powierzchnią klocków bieżnika, co w praktyce powoduje wydłużenie żywotności opony.

Opona Continental TractorMaster, dzięki specjalnej konstrukcji stopki posiada dobrą charakterystykę ugięcia w ścianach bocznych, dzięki czemu zagęszczenie gleby jest minimalne.

Warto dodać, że opony Continental TractorMaster produkowane są w portugalskiej fabryce w mieście Lousado, a więc w tej samej, w której produkowane są opony do samochodów osobowych UHP.