PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Pierwsze kombajny Gomselmash napędzane gazem CNG sprzedane!

W sierpniu na naszych łamach pisaliśmy o białoruskim kombajnie Gomselmash Palesse GS4118K, który jako jedyny na świecie przystosowany został do napędzania gazem CNG spełniając surową normę Stage V bez stosowania AdBlue, czy też filtra cząstek stałych.



Wtedy był on jeszcze na ostatnim etapie testów. Jak podają jednak ostatnio zachodnie media pierwsze 8 egzemplarzy tej unikatowej maszyny zostało już sprzedanych na Białorusi i w Rosji.

Cena wywoławcza białoruskiego okrętu żniwnego Gomselmash Palesse GS4118K z silnikiem Diesla wynosi około 200 tys. euro, a do wariantu „w gazie” z silnikiem Cummins V8 o pojemności 12 l (Stage V) i mocy 257 kW (350 KM) trzeba dołożyć 5 tys. euro ekstra.

Jednak według poważnych zapewnień producenta inwestycja w wysokości rzeczonych 5 tys. euro zwróci się szybko, ponieważ cena gazu jest o 60 procent niższa niż cena oleju napędowego.

Takie „cuda” to chyba jednak tylko jeszcze na wschodzie naszego pięknego kontynentu…

>> Czytaj więcej: Gomselmash wprowadza do produkcji kombajn napędzany gazem

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (12)

  • rabin 2019-12-25 09:38:30
    Aj WAJ! Jak to wybuchnie to cały polin się spali!
    • Samja 2019-12-25 10:21:33
      Będzie słychać aż w naszej stolicy Tel Awiw
  • Paterak 2019-12-24 11:10:09
    Panowie wszytko ok niech będzie nawet do d..py ale przynajmniej mają swoje a my co?! Ursus pada jak już nie upadł. Szkoda !!
    • Kazik 2019-12-24 11:34:53
      Sory Peterak chciałem dać łapkę w górę a niechcący dałem w dół. Masz rację, idioci śmieją się z Białorusi że tam bieda a w szczególności brak demokracji. Tylko czym ona jest? Przykrywką dla złodziei. Białoruś ma swój przemysł który rozwija się trochę powoli ale Swoj i będzie krajem coraz bogatszym. A co u nas? Za granicą się nas szkaluje przemysł przejęty reszta stwarzająca konkurencje zlikwidowana. Pozostała mało znaczaca garstka polskich przedsiębiorstw zostanie dobita w ciągu 10-15 lat. Polacy będą jak indianie w rezerwacie.
      • misi 2019-12-24 17:18:09
        Spokojnie, Panowie - co się rzuciliście gazowcy jak kot na sperkę? Ja tylko opisałem swoje doświadczenia i o to chyba na tym forum chodzi? Jeśli macie odmienne- kupujcie Białorusina na gazie za blisko bańkę, a ja za tę kasę wolę inną markę. @lpg miałem nowego fabrycznie espero 1,6 DOHC 16V+ gaz z 1997r z inst. Lovato z górnej półki a seicentem w gazie to chyba sam jeżdzisz. @Łukasz ,@Owerty, myślałem, że mam do czynienia z inteligentnymi rolnikami, którym nie trzeba tłumaczyć, że wymiana dotyczy świec i przewodów, a regulacja -modułu sterującego. To wyjaśnienie dedykuję wam, bo widać reszta zrozumiała poprawnie. Wszystkim zdrowych szczęśliwych i wesołych Świąt Bożego Narodzenia
  • misi 2019-12-24 09:50:21
    Miałem auto na gazie. Obsługa ,koszt instalacji, wymiana i regulacja świec , przewodów wys napięcia, modułów sterowania które oszukują komputer i sondę pochłania zysk , a spadek mocy taki, że auto nadaje się dla emeryta wyprzedzającego rowerzystów. Białorusini cuminsa zakneblowali gazem? Miałem JUMZ,MTZ,pronar i za białoruskie wynalazki, za prawie melon, już dziękuję.
    • Loli 2019-12-24 10:48:10
      Trzeba było sobie kupić lepszą - droższą instalację...
    • lpg 2019-12-24 10:52:57
      No ale powszechnie wiadomo ze seicento sie nie nadaje do gazowania a jak jeszcze chciales zaoszczedzic i najtańszą instalacje załozyłeś to takie sa efekty. Mam 3 auto na gazie i poza drozszym przegladem i raz w roku regulacja i serwisem raz w roku za 120 zl nie ma wiekszych kosztow. kable nie widza roznicy czy plynie w nich gaz na zapalenie gazu czy benzyny.
    • Lukasz 2019-12-24 12:36:19
      Ja tak z czystej ciekawości jak regulujesz świecę bo jeszcze takich bzdur nie słyszałem
      • Qwerty 2019-12-24 12:47:47
        Regulacja świec pochłania zyski. Nie wiedziałem... hehe dobre.
    • Tomek 2019-12-24 13:03:10
      Bzdury powtarzane wielokrotnie. Nawet nie wiem o czym ty piszesz. Zagazowalem auto 7 lat temu. Zrobiłem na gazie 160tys km i oprócz wymiany filtrów gazu i pierwszej regulacji po założeniu instalacji nie robię przy niej nic i wszystko śmiga jak nalezy. Czy gaz czy benzyna nie ma różnicy. Tylko że nie była to instalacja za 1500zl. Tak czy owak przy spalaniu ok 10l LPG na 100 zwróciła się już kilkakrotnie. Więc jednym słowem głupoty piszesz kolego
      • John 2019-12-24 17:03:57
        Jakąś kontrolę/ kalibrację powinieneś robić. Bo jak dawki Ci się rozjadą to silnik może wyzionąć ducha.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.173.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.