Połączenie silnika wysokoprężnego TCD i silnika elektrycznego jest pierwszym efektem ustanowionego w zeszłym roku programu E-Deutz, mającego na celu łączenie niskoemisyjnych silników Diesla z jednostkami elektrycznymi.  Silnik elektryczny i diesel mają moc po 55 kW, co daje łączną maksymalną moc wyjściową 110 kW. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 40 kWh przy napięciu 400 woltów. Mechaniczne połączenie między silnikiem elektrycznym a silnikiem Diesla osiągane jest za pośrednictwem przekładni ze sprzęgłem, które umożliwia odłączenie silnika wysokoprężnego od układu elektrycznego i zapewnia możliwość zasilania pojazdu wyłącznie elektrycznie. Zwiększona maksymalna moc wyjściowa systemu umożliwia zastosowanie silnika spalinowego o niższej wydajności i mocy wyjściowej niż w przypadku napędu konwencjonalnego w tej samej klasie. Kolejną zaletą napędu hybrydowego jest opcja włączenia dodatkowych funkcji oszczędzania paliwa, takich jak np. funkcja start-stop.

- Dzięki strategii E-Deutz przodujemy w dziedzinie elektryfikacji i inwestowania w czystszą i bardziej wydajną technologię. Staramy się być liderem rynku innowacyjnych systemów napędowych w sektorze przemysłowym - mówi Frank Hiller, dyrektor generalny Deutz.

Na paryskich targach Deutz AG zaprezentował także silnik spełniające normę emisji spalin Euro Stage V oraz nowe silniki rzędowe o pojemności od 9 do 18 litrów i darmową aplikację Deutz Connect do zdalnego diagnozowania silnika. Ponadto odwiedzający targi mogą zobaczyć nowy serwis internetowy, dzięki któremu klienci będą mogli kontaktować się z lokalnym partnerem serwisowym w celu zakupu części zamiennych przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.  

- Rozszerzamy naszą ofertę produktów i usług we wszystkich dziedzinach. Deutz Connect i nowy serwis internetowy to przykłady tego, jak inwestujemy w cyfryzację, aby zaoszczędzić czas i pieniądze naszych klientów. Nasza rozszerzona gama silników z certyfikatem Euro Stage V będzie również zawierać komponenty napędu E-Deutz. Dzięki temu jesteśmy idealnie usytuowani na rynku dzięki innowacyjnym systemom napędowym, które zapewniają wyraźne korzyści dla środowiska - twierdzi Michael Wellenzohn, członek zarządu Deutz AG.