Wał może być zastosowany do pługów 4-5- lub 6-skibowych z zabezpieczeniem korpusów hydraulicznym i śrubowym. Czym charakteryzuje się jego konstrukcja?

Master L z wałem Duoliner

Pługi Master L zostały zaprojektowane do ciągników dużej mocy od 200 do 300 KM i występują z bezstopniową regulacją szerokości roboczej pod nazwą Vari Master L oraz stopniową zmianą szerokości roboczej Multi Master L.

Obecnie oferta pługów Vari Master L została wzbogacona o możliwość wyposażenia w zintegrowany wał Duoliner.

Konstrukcja zawieszenia wału na ramie pługa oparta jest na dwóch niezależnych równoległobokach, które pozwalają na dostosowanie się wału osobno w przedniej i tylnej części podczas pracy do istniejących warunków.

Wał Duoliner od Kuhna

Jak podkreśla producent, wał Duoliner jest całkowicie niezależny od pługa i wykorzystuje innowacyjny system automatycznej kontroli docisku  Steady Control.

System pozwala na dostosowanie docisku do istniejących warunków, a maksymalny docisk to 90 kg na jedną parę pierścieni. Sterowanie wałem odbywa się przez sterownik KTS 10, który steruje ustawieniem wału w pozycję transportową lub roboczą, a dodatkowo umożliwia zmianę docisku wału.

Konstrukcja wału i pierścieni pozwala na zagęszczenie podglebia i przygotowanie pola pod siew fot. mat. prasowe
Konstrukcja wału i pierścieni pozwala na zagęszczenie podglebia i przygotowanie pola pod siew fot. mat. prasowe

Z zapewnień producenta wynika, iż obsługa pługa z wałem jest bardzo prosta. Podczas odwracania wykorzystywane jest jedno gniazdo hydrauliczne, a proces odwracania pługa wraz z wałem odbywa się  w pełni automatycznie od pozycji roboczej pługa i wału po lewej stronie do pozycji roboczej pługa i wału po prawej stronie ciągnika. Poza automatycznym odwracaniem również wszystkie parametry pracy są zachowane, w tym również ciśnienie docisku.

Wykorzystanie zintegrowanego wału Duoliner pozwala spełnić obecne oczekiwania gospodarstw rodzinnych czy firm usługowych. Konstrukcja wału i pierścieni pozwala na zagęszczenie podglebia i przygotowanie pola pod siew. Dodatkową korzyścią wynikającą z konstrukcji zawieszenia wału jest bezpieczny transport pługa na najdalej oddalone pola w gospodarstwie.