PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Pogotowie żniwne - czy serwisy są gotowe?

Pogotowie żniwne - czy serwisy są gotowe?
Czy serwisy dealerów są gotowe na żniwa? fot. Farmer

Jęczmień do koszenia, więc żniwa właśnie ruszają i kombajny wjeżdżają na pole. Sprawdziliśmy, czy serwisy producentów maszyn są gotowe na pogotowie żniwne.



Przygotowanie sprzętu przed żniwami na pewno w większości przypadków mamy już za sobą. Pogoda na razie dopisuje i zatankowane pod korek kombajny powoli ruszają w pola. Przez najbliższe tygodnie będzie, i to dosłownie, gorąco na polach, bo maszyny pracować będą nieraz przez całą dobę.

Intensywna praca kombajnów często w granicznie wysokich temperaturach może skutkować awariami i to mimo najlepszego przedżniwnego przeglądu maszyny. Czasem jest to drobnostka, jak pasek czy łożysko, którą można we własnym zakresie szybko usunąć. Czasem jednak nieodzowna jest pomoc wykwalifikowanego serwisu producenta.

Serwisy dealerów deklarują przygotowanie do akcji żniwnej. fot. Farmer
Serwisy dealerów deklarują przygotowanie do akcji żniwnej. fot. Farmer

Pogotowie żniwne - czy serwisy są gotowe na żniwa?

Z tym pytaniem zwróciliśmy się do kilku serwisów świadczących usługi dla rolnictwa znajdujących przy punktach dealerskich czołowych producentów kombajnów. Wygląda na to, że nie jest źle i serwisy są przygotowane na pogotowie żniwne.

Case IH - Agro Rami, Kościelna Wieś

Jak nas poinformował szef serwisu Jacek Mądry, w okresie żniwnym dyżur pod telefonem trwa siedem dni w tygodniu 24 godziny na dobę. Przed akcją żniwną zostały zwiększone zapasy magazynowe najważniejszych części zamiennych, które dostępne są na miejscu. W gotowości serwisu jest także siedem zespołów wyjazdowych, które w razie potrzeby dojeżdżają do maszyny.

Claas - AgroAs, Grodków

- Serwisy firmy AgroAs, dealera Claasa, są przygotowane do akcji żniwnej - mówi nam Jakub Maćkowiak, kierownik serwisu AgroAs..

- Mamy 12 zespołów wyjazdowych, a nasze magazyny są zatowarowane i przygotowane do akcji. W razie potrzeby korzystamy z magazynu głównego Claas Polska i magazynów niemieckich. Jesteśmy do dyspozycji od rana do późnych godzin wieczornych - dodaje.

New Holland - Agrohandel, Legnica

Paweł Baranowski szef serwisu Agrohandel w Marcinowicach podkreśla, że ewentualną awarię można zgłosić zarówno telefonicznie pod specjalnymi alarmowymi numerami telefonów serwisu New Holland, jak i online.

- Jesteśmy gotowi służyć pomocą dzięki flocie dziewięciu jednostek wyjazdowych. Zadbaliśmy także o zatowarowanie naszych punktów serwisowych.

Przygotowanie przed sezonem kombajnu pozwala na bezproblemową pracę w czasie żniw. fot. Farmer
Przygotowanie przed sezonem kombajnu pozwala na bezproblemową pracę w czasie żniw. fot. Farmer


Deutz-Fahr - Agromarket Jaryszki

- Jesteśmy wspólnie z Deutz-Fahrem przygotowani na akcję żniwną i możemy w każdej chwili wysłać 15 zespołów serwisowych w teren - mówi nam Jan Skrzypczak, dyrektor zarządzający firmy Agromarket Jaryszki. Dodaje, że dyżur trwa siedem dni w tygodniu od godz. 10.00 do 23.00, a magazyn części zamiennych posiada wystarczające zapasy części i podzespołów.

Massey Ferguson - Agropol Jarych, Baranów

Jacek Wróbel, kierownik serwisu firmy Agropol Jarych, autoryzowanego dealera Massey Ferguson, mówi nam, że w czasie akcji żniwnej serwis pełni dyżur od godz. 7.00 do 22.00. W tych godzinach czynny jest także magazyn części zamiennych, który firma zatowarowała na czas żniw.

- Naszych 17 mechaników i 7 zespołów wyjazdowych jest gotowych na akcję żniwną - dodaje kierownik serwisu.

John Deere - Agro-Efekt, Syców

- W naszych sześciu oddziałach w gotowości czeka 46 wyjazdowych jednostek serwisowych pełniących dyżur od godz. 8.00 do 20.00 przez siedem dni w tygodniu - mówi Mirosław Krawiec, dyrektor działu serwisu Agro-Efekt, dealera firmy John Deere.

Dodaje, że już wcześniej przygotowując kombajny do sezonu, magazyny firmy zostały zaopatrzone w części eksploatacyjne niezbędne w czasie akcji żniwnej.

Wszystkie autoryzowane serwisy producentów maszyn, z którymi rozmawialiśmy, deklarują dobre przygotowanie do pogotowia żniwnego oraz gruntowne zaopatrzenie w części eksploatacyjne. Co istotne, zwiększa się także ilość mobilnych jednostek serwisowych, których zadaniem jest szybkie zdiagnozowanie usterki i jej szybka naprawa. Trzeba wspomnieć, że producenci i serwisy już od wiosny prowadzili intensywne szkolenia dla pracowników i operatorów kombajnów. Mamy nadzieję, że serwisy w czasie tych żniw nie będą zapracowane, a ilość nieprzewidzianych awarii będzie niewielka.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • Rolnik 2021-07-10 23:06:33
    Zapytajcie tych serwisów, czy mają wszystkie Łożyska do kombajnów, bo z tym jest nawet Problem w żniwa
    • AAA 2021-07-10 23:31:45
      Już widzę jak za łożyskiem pędzisz do serwisu
  • Rolno 2 2021-07-10 21:21:25
    A gdzie korbanek najlepsze kombajny roltersmach
    • Vice 2021-07-10 21:53:21
      Tamte się nie psują przecież. :D Ostatnio oglądałem archiwum z PRLu to śmigłowcem części dowozili. :D

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.16.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.