Przygotowanie sprzętu przed żniwami na pewno w większości przypadków mamy już za sobą. Pogoda na razie dopisuje i zatankowane pod korek kombajny powoli ruszają w pola. Przez najbliższe tygodnie będzie, i to dosłownie, gorąco na polach, bo maszyny pracować będą nieraz przez całą dobę.
Intensywna praca kombajnów często w granicznie wysokich temperaturach może skutkować awariami i to mimo najlepszego przedżniwnego przeglądu maszyny. Czasem jest to drobnostka, jak pasek czy łożysko, którą można we własnym zakresie szybko usunąć. Czasem jednak nieodzowna jest pomoc wykwalifikowanego serwisu producenta.

Pogotowie żniwne - czy serwisy są gotowe na żniwa?
Z tym pytaniem zwróciliśmy się do kilku serwisów świadczących usługi dla rolnictwa znajdujących przy punktach dealerskich czołowych producentów kombajnów. Wygląda na to, że nie jest źle i serwisy są przygotowane na pogotowie żniwne.
Case IH - Agro Rami, Kościelna Wieś
Jak nas poinformował szef serwisu Jacek Mądry, w okresie żniwnym dyżur pod telefonem trwa siedem dni w tygodniu 24 godziny na dobę. Przed akcją żniwną zostały zwiększone zapasy magazynowe najważniejszych części zamiennych, które dostępne są na miejscu. W gotowości serwisu jest także siedem zespołów wyjazdowych, które w razie potrzeby dojeżdżają do maszyny.
Claas - AgroAs, Grodków
- Serwisy firmy AgroAs, dealera Claasa, są przygotowane do akcji żniwnej - mówi nam Jakub Maćkowiak, kierownik serwisu AgroAs..
- Mamy 12 zespołów wyjazdowych, a nasze magazyny są zatowarowane i przygotowane do akcji. W razie potrzeby korzystamy z magazynu głównego Claas Polska i magazynów niemieckich. Jesteśmy do dyspozycji od rana do późnych godzin wieczornych - dodaje.
New Holland - Agrohandel, Legnica
Paweł Baranowski szef serwisu Agrohandel w Marcinowicach podkreśla, że ewentualną awarię można zgłosić zarówno telefonicznie pod specjalnymi alarmowymi numerami telefonów serwisu New Holland, jak i online.
- Jesteśmy gotowi służyć pomocą dzięki flocie dziewięciu jednostek wyjazdowych. Zadbaliśmy także o zatowarowanie naszych punktów serwisowych.

Deutz-Fahr - Agromarket Jaryszki
- Jesteśmy wspólnie z Deutz-Fahrem przygotowani na akcję żniwną i możemy w każdej chwili wysłać 15 zespołów serwisowych w teren - mówi nam Jan Skrzypczak, dyrektor zarządzający firmy Agromarket Jaryszki. Dodaje, że dyżur trwa siedem dni w tygodniu od godz. 10.00 do 23.00, a magazyn części zamiennych posiada wystarczające zapasy części i podzespołów.
Massey Ferguson - Agropol Jarych, Baranów
Jacek Wróbel, kierownik serwisu firmy Agropol Jarych, autoryzowanego dealera Massey Ferguson, mówi nam, że w czasie akcji żniwnej serwis pełni dyżur od godz. 7.00 do 22.00. W tych godzinach czynny jest także magazyn części zamiennych, który firma zatowarowała na czas żniw.
- Naszych 17 mechaników i 7 zespołów wyjazdowych jest gotowych na akcję żniwną - dodaje kierownik serwisu.
John Deere - Agro-Efekt, Syców
- W naszych sześciu oddziałach w gotowości czeka 46 wyjazdowych jednostek serwisowych pełniących dyżur od godz. 8.00 do 20.00 przez siedem dni w tygodniu - mówi Mirosław Krawiec, dyrektor działu serwisu Agro-Efekt, dealera firmy John Deere.
Dodaje, że już wcześniej przygotowując kombajny do sezonu, magazyny firmy zostały zaopatrzone w części eksploatacyjne niezbędne w czasie akcji żniwnej.
Wszystkie autoryzowane serwisy producentów maszyn, z którymi rozmawialiśmy, deklarują dobre przygotowanie do pogotowia żniwnego oraz gruntowne zaopatrzenie w części eksploatacyjne. Co istotne, zwiększa się także ilość mobilnych jednostek serwisowych, których zadaniem jest szybkie zdiagnozowanie usterki i jej szybka naprawa. Trzeba wspomnieć, że producenci i serwisy już od wiosny prowadzili intensywne szkolenia dla pracowników i operatorów kombajnów. Mamy nadzieję, że serwisy w czasie tych żniw nie będą zapracowane, a ilość nieprzewidzianych awarii będzie niewielka.
Komentarze