PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Prosty, ale czy bezawaryjny? Używany Zetor Proxima pierwszej generacji

Autor: Tomasz Kuchta

Dodano: 02-08-2019 15:14

Tagi:

Około 80 tys. zł to średnia cena za kilkunastoletniego Zetora Proximę I generacji. Co za tę kwotę zapewnia popularny ciągnik i czy jest to oferta godna polecenia na rynku maszyn używanych?



Zetor to marka, która cieszy się w Polsce niesłabnącą popularnością i uznaniem wśród rolników. Świadczą o tym coroczne raporty sprzedaży nowych ciągników, w których zawsze czeskie ciągniki zajmują wysoką pozycję. Traktory te charakteryzują się dobrym stosunkiem ceny do jakości, a ze względu na prostą budowę ewentualne naprawy nie należą do skomplikowanych i kosztownych. Również i na rynku wtórnym cieszą się one dużym wzięciem. Tym razem przyjrzeliśmy się bliżej modelowi P roxima I generacji.

NASTĘPCA SERII SUPER

W 2004 r. na targach Techagro Zetor zaprezentował nową rodzinę lekkich ciągników, w postaci serii Proxima. W ofercie pojawiło się łącznie 6 modeli, z czego 3 z napędem na cztery koła: 6441, 7441 i 8441, wszystkie z nich otrzymały przednią oś Carraro. Modele bez napędu 4x4 nosiły oznaczenie: 6421, 7421 oraz 8421. Seria po poprzednikach z serii Super odziedziczyła m.in.: tylny most, kabinę i skrzynie biegów: 10/2; 12/12 i 20/4. Pod maskę trafił zupełnie nowy silnik o pojemności 4156 cm3, który przy okazji spełniał wymogi związane z wdrożeniem kolejnej normy emisji spalin Tier II. Jednostka napędowa charakteryzowała się jednoczęściową głowicą silnika i była stosowana również w większej serii Forterra. Pierwsza generacja Proximy była produkowana w latach 2004-2007. Ponadto Zetor, wprowadzając nową serię, znacząco zmienił design o ferowanych ciągników.

WARIANTY MOCY

Silniki Proximy zostały wyposażone w turbosprężarkę i generowały odpowiednio: 61, 72 i 82 KM. Różnice w osiągach wynikały ze zróżnicowania w dawce paliwa poprzez zastosowanie różnych pomp wtryskowych oraz wtryskiwaczy. Jednostki napędowe cieszą się dobrą żywotnością, a awarie częściej dotyczą osprzętu, aniżeli samego silnika (...).

Cały artykuł ukazał się w najnowszym sierpniowym wydaniu miesięcznika "Farmer" 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Adi 2019-08-02 22:21:05
    Seria URI Super nie miała skrzyni 12x12 tylko 10x10. Z kolei silnik nie taki wcale nowy bo to silnik od Forterry, wcześniej montowany w poprzedniku Forterry modelu URIII, który to z kolei jest ulepszoną mniejszą wersją ciągników ciężkich URII. P.S. w Czechach została wydana książka ukazująca powstanie serii URIII. Szukać u wujka google pod nazwą: "Traktory Zetor UŘ III a Forterra"
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.81.28.94
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.