PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Przegląd ciągników o mocy do 70 KM - cały artykuł

Ciągniki o mocy 60-70 KM często pełnią rolę maszyn pomocniczych. Zdarza się jednak, że w gospodarstwach hodowlanych, współpracując z ładowaczem czołowym, wozem paszowym czy maszynami zielonkowymi, pracują częściej i dłużej niż większe maszyny, do wyboru których przywiązujemy z reguły więcej wagi. Sprawdzamy, jak obecnie kształtuje się oferta takich maszyn.



Różnorodność maszyn o mocy 60- 70 KM najlepiej obrazuje ich rozpiętość cenowa - od 60 do ponad 300 tys. zł (wszystkie ceny w kwocie netto). Wynika ona przede wszystkim z różnicy w parametrach technicznych, konstrukcji, ale również wyposażenia standardowego i możliwości konfiguracyjnych, które pozwalają na dostosowanie maszyn do indywidualnych wymagań gospodarstw, które bardzo się od siebie różnią.

W wielu średnich i dużych gospodarstwach maszyny o mocy 60-70 KM będą służyły tylko do wykonywania lekkich prac, np. z ładowaczem czołowym. Warto zatem zwrócić uwagę na możliwość dociążenia tyłu ciągników, a także rozstaw osi (musimy wybrać kompromis pomiędzy zwrotnością a stabilnością zestawu). Niewątpliwym atutem w takich pracach będzie rewers bezsprzęgłowy. W przypadku gospodarstw kilkunastohektarowych ciągniki o wspomnianej mocy, pełniąc rolę maszyn podstawowych, muszą wyróżniać się z kolei wyższym udźwigiem TUZ czy masą. Dobrze, jeśli wybrana maszyna będzie przy tym wyposażona w kabinę, która zapewni wysoki komfort podczas dłuższej pracy.

Spore wymagania w stosunku do ciągników 60-70-konnych będą stawiane także przez rolników, dla których ciągnik, współpracując z wozem paszowym, będzie podstawowym narzędziem do codziennego przygotowania i zadawania pasz. W tym przypadku znaczenie mają wymiary, ale również sposób załączania wałka - na pewno przyda się WOM obsługiwany przyciskiem na błotniku. Może warto również w takim przypadku wybrać wersję z ramą ochronną zamiast pełnej kabiny. Pozwoli to na zaoszczędzenie kwoty około 10 tys. zł, a poza tym łatwiej będzie zająć pozycję w fotelu operatora. Jeśli już zdecydujemy się na wersję z pełną kabiną, zadbajmy o to, aby była to kabina z wydajną klimatyzacją, która uchroni nas przed ograniczeniem widoczności wskutek zaparowania szyb po wjeździe do budynku inwentarskiego, lub będzie chociaż wyposażona w uchylne przednie okno.

W przypadku gospodarstw o zdywersyfikowanej produkcji, która obejmuje np. uprawę warzyw, na znaczeniu zyskują stopień rozbudowania układu hydraulicznego, możliwości konfiguracyjne ogumienia czy rodzaj przekładni.

Niezależnie od rodzaju prowadzonej produkcji każdy z rolników poszukuje maszyny bezawaryjnej. Niestety, takie ciągniki trafiają się rzadko - warto zatem przeanalizować oferty producentów w zakresie serwisowania i gwarancji na maszyny. Większość zestawionych maszyn ma gwarancję roczną, rzadziej dwuletnią, ale zdarzają się również specjalne akcje promocyjne oferujące dłuższe gwarancje.

CASE IH I STEYR

Case IH Farmall C 65 i Steyr Kompakt S 65 to zbliżone konstrukcje w tej samej cenie - 104 tys. zł. Ciągniki cechują się masą niespełna 2,9 t oraz promieniem zawracania 3,82 m. Obie te wartości modeli Farmall C 65 i Kompakt S 65 są zbliżone do parametrów technicznych pozostałych zestawionych maszyn. Wyróżnikiem ciągników jest stała moc 4-cylindrowego silnika FPT - 65 KM, uzyskiwana w szerokim zakresie prędkości obrotowej (1800-2300 obr./min). Zgodnie z obietnicami producenta zapewnia to niskie zużycie paliwa w pracach polowych. Montowany standardowo układ napędowy jest wyposażony w skrzynię 12/12 i rewers mechaniczny (opcjonalnie rewers elektrohydrauliczny i przekładnia 20/20). W ciągniku jest oferowany WOM 540 lub 540/540 E (przy 1960 oraz 1590 obr./min).

Układ hydrauliczny modeli Farmall C i Kompakt S jest zasilany pompą o wydatku 48 l/min. Tylny TUZ w pełnym zakresie może podnieść 2,1 t. Obsługuje się go dźwigniami, a jedna z nich (Lift-o-matic) pozwala na opuszczanie/podnoszenie ramion TUZ do nastawionej wysokości.

DEUTZ-FAHR

Agrolux 65 to przedstawiciel firmy Deutz-Fahr, który w podstawowej wersji wyposażenia (bez kabiny) kosztuje 74 tys. zł. Wyróżnikiem ciągnika na tle zestawionych maszyn jest najkrótszy rozstaw osi (1975 mm), który w połączeniu z 55-stopniowym kątem skrętu czyni Agroluxa jedną z bardziej zwrotnych maszyn (promień zawracania 3,7 m). W ciągniku pracuje 3-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 3 l. Silnik generuje moment obrotowy 244 Nm oraz moc 62 KM. Jest to jednostka znana również ze starszych maszyn koncernu SDF, m.in. popularnego Same Dorado 60 Classic, która wśród użytkowników cieszy się dobrą opinią jeśli chodzi o zużycie paliwa. Za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia 12/3. Mimo wykorzystania prostych, mechanicznie sterowanych podzespołów, w ciągniku znajdziemy m.in. WOM o dwóch prędkościach obrotowych (540 i 540E).

Tylny TUZ ciągnika (udźwig 3 t) oraz standardowo jedna para złączy hydraulicznych zasilane są z pompy o wydatku 33 l/min. Deutz-Fahr Agrolux 65 jest dostępny również w wersji z kabiną. Kabina nie ma płaskiej podłogi (tunel na środku), ale dzięki temu jest osadzona niżej, przez co łatwiej zająć w niej miejsce.

FARMTRAC

W zakresie ciągników o mocy 60-70 KM firma Farmtrac oferuje 2 modele maszyn: 6060DT Heritage i 670 DT. Pierwszy z ciągników z ramą ochronną i napędem na 4 koła kosztuje niespełna 60 tys. zł i jest najtańszą propozycją zestawienia. Pracuje w nim 4-cylindrowy silnik Farmtraca - jednostka na licencji Forda modernizowana przez firmę AVL w Austrii - o pojemności 2,9 l (60 KM przy 2000 obr./min i 300 Nm przy 1500 obr./ min). Układ napędowy modelu 6060 DT Heritage obejmuje starszą, prostą przekładnię Carraro (8/2). Ciągnik dysponuje tylko jedną prędkością obrotową WOM: 540 obr./ min, a jego układ hydrauliki zewnętrznej zasilany jest pompą o wydatku 44 l/min i obejmuje jedną parę złączy. TUZ ma udźwig 1,5 t. Doposażenie ciągnika w kabinę wiąże się z wydatkiem 9,5 tys. zł, zaś za układ klimatyzacji zapłacimy 4,6 tys. zł.

Model 670 DT jest znacznie droższą (108,9 tys. zł), ale za to bardziej komfortową propozycją firmy Farmtrac, która ma m.in. rozbudowany układ napędowy z przekładnią Carraro 12/12 i rewersem mechanicznym. Wyróżnikiem ciągnika na tle wszystkich zestawionych maszyn jest spora masa (3585 kg) i największy rozstaw osi (2386 mm). To cechy, które predysponują go do prac w polu czy stabilnej współpracy z większym ładowaczem czołowym. Farmtrac 670 DT jest napędzany 4-cylindrową jednostką Perkinsa o pojemności 3,4 l dysponującą momentem obrotowym 243 Nm (przy 1400 obr./min) i mocą 61 KM (przy 2200 obr./min). W porównaniu z modelem 6060 DT Heritage, Farmtrac 670 DT wyróżnia się wyższym udźwigiem TUZ (2,6 t), WOM o dwóch prędkościach (540/1000) oraz dwiema parami szybkozłączy.

FENDT

Najdroższą propozycją w naszym zestawieniu - z ceną przekraczającą 300 tys. zł - jest Fendt 207 Vario TMS. Prawdziwym wyróżnikiem ciągnika jest zastosowanie przekładni bezstopniowej o prędkości jazdy od 20 m/h. Co ważne, przekładnia daje możliwość - nawet przy minimalnej prędkości - poruszania się na wysokich obrotach, osiągając nominalne obroty WOM i maksymalną moc, co predysponuje go do specjalistycznych prac.

Wyjątkowość ciągnika leży także w zastosowaniu układu hydraulicznego z osobnym zbiornikiem na olej hydrauliki zewnętrznej, a także jednej z dłuższych list wyposażenia dodatkowego (m.in. układ amortyzacji osi przedniej oraz kabiny).

Sercem Fendta jest 3-cylindrowy silnik AGCO Sisu Power o pojemności 3,3 l. Jednostka generuje 60 KM mocy znamionowej i najwyższy w zestawieniu moment obrotowy (295 Nm przy 1600 obr./min). W podstawowym wyposażeniu ciągnika znajdziemy system elektroniczny TMS (Tractor Managment System), którego zadaniem jest dostosowanie prędkości obrotowej silnika i przełożenia przekładni do prędkości jazdy, którą zadaje operator np. za pomocą pedału przyspieszenia.

Standardem w ciągnikach Fendt jest układ EHR ułatwiający nastawianie parametrów tylnego TUZ (o najwyższym udźwigu - 4204 kg), a także amortyzator podnośnika, który zabezpiecza podnośnik ciągnika i zawieszoną maszynę przed uszkodzeniem i poprawia komfort pracy.

JOHN DEERE

John Deere 5065E w podstawowej wersji z kabiną kosztuje 95 tys. zł. Wyróżni kiem ciągnika na tle zestawionych maszyn jest najmniejsza długość (3605 mm), dzięki czemu ciągnik sprawdzi się w pracy na ograniczonej przestrzeni. Pod maską pracuje 3-cylindrowa jednostka napędowa PowerTech M o pojemności 2,9 l, która generuje 65 KM i 247 Nm. Standardowy układ napędowy ciągnika stanowi przekładnia mechaniczna oferująca 9 przełożeń do jazdy w przód oraz 3 wstecz i prędkość maksymalną 30 km/h. Naszym zdaniem warto dopłacić nieco ponad 5 tys. zł do układu z przekładnią 12/12 oferującą prędkość maksymalną 38 km/h i rewers hydrauliczny. Mniej więcej tej samej dopłaty wymaga również doposażenie fabrycznej, bardzo ergonomicznej kabiny ciągnika John Deere 5065E w klimatyzację.

W ciągnikach jest montowana pompa układu hydraulicznego o przepływie 46 l/min, która zasila jedną parę zaworów hydrauliki (opcjonalnie dwie) oraz TUZ o udźwigu 1,8 t.

NEW HOLLAND

Poszukując ciągnika o mocy 60-70 KM, z pewnością warto zainteresować się ciągnikami New Holland o oznaczeniu: T4.65 oraz TD5.65. Ciągniki dostępne są w kwotach około 109 i 93 tys. zł. Oba dysponują mocą 65 KM, która jest generowana z jednostek odpowiednio 4- i 3-cylindrowych (3,2 i 2,9 l). Model TD5 konstrukcyjnie bazuje na starszych, dobrze znanych maszynach TD. Ciągnik ten wyróżnia się sporym udźwigiem tylnego TUZ (3 t na końcówkach haków), a także znacznym rozstawem osi (2224 mm). Jest to wartość odpowiednio o 800 kg i 10 cm wyższa aniżeli w modelu T4. Za wyborem modelu T4.65 przemawia z kolei wyższa o około 200 kg masa (2800 kg) oraz możliwość opcjonalnego zastosowania przekładni 12/12 i 24/24, a także hydraulicznego rewersu (w standardzie obydwa ciągniki są wyposażone w skrzynię 12/12 i mechaniczny rewers). Napęd na tylne koła ciągników w modelu TD5 jest przenoszony zwolnicami, zaś w przypadku serii T4 - przekładnią planetarną. Dzięki zastosowaniu zwolnic TD5.65 cechuje się wyższym prześwitem (392 mm w stosunku do 333 mm dla modelu T4.65). Może to być kluczowe przy prowadzeniu zabiegów ochrony i nawożenia roślin, ale jednocześnie ma wpływ na wysokość całkowitą ciągnika (2590 mm, czyli o 111 mm więcej niż w modelu T4).

Poza tym ciągniki różnią się od siebie konstrukcją kabin i rozmieszczeniem elementów w jej wnętrzu. W przypadku modelu T4.65 przednia szyba zachodzi na dach, co będzie sporym udogodnieniem w pracy z ładowaczem czołowym.

KUBOTA

Kubota M6060 to japońska propozycja w cenie 123 tys. zł, której wyróżnikiem jest przedni most z przekładniami stożkowymi w kąpieli olejowej (zamiast przegubów przy kołach). Dzięki temu możliwe było uzyskanie małego promienia zawracania (3,4 m) - co przy uwzględnieniu sporej masy maszyny (3,3 t) jest imponującym wynikiem. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, układ przekładni stożkowych umożliwia przenoszenie napędu przy pełnym skręcie kół bez ryzyka uszkodzenia go. W przednim moście zastosowano mechanizm różnicowy o tzw. ograniczonym poślizgu (LSD), który przy utracie przyczepności jednego z kół przekazuje napęd na drugie koło. Poza tym 66-konny "Japończyk" dysponuje pompą hydrauliczną o najwyższym przepływie wśród wszystkich zestawionych maszyn (61,5 l/min), a zatem jest ciekawą opcją dla gospodarstw wykorzystujących maszyny zasilane z układu hydraulicznego.

Kubota M6060 jest wyposażona w 16-zaworową, 4-cylindrową, turbodoładowaną jednostkę napędową własnej produkcji o pojemności 3,3 l z układem EGR i filtrem DPF. Układ napędowy ciągnika obejmuje 18-biegową przekładnię i rewers hydrauliczny. Hydrauliczny rewers działa bez udziału elektroniki, ale wymaga użycia nieco większej siły do przestawienia dźwigni aniżeli rewers hydrauliczny.

LANDINI

W kryterium naszego zestawienia wpisują się dwa najmniejsze modele Landini serii 4 o oznaczeniu 4.060 i 4.070, których cena rozpoczyna się odpowiednio od 124 i 128 tys. zł. Moc modelu 4.070 (68 KM) jest najwyższą w naszym zestawieniu. Podobnie jak w mniejszym ciągniku jest ona generowania z 4-cylindrowego silnika Deutza o pojemności 2,9 l z układem wtrysku common rail.

W ciągnikach Landini spotkamy się z dużymi możliwościami konfiguracyjnymi - montowany standardowo układ napędowy z przekładnią 12/12 i mechanicznym rewersem może opcjonalnie obejmować przekładnię 24/24 i 12/12, a także elektrohydrauliczny rewers (dopłata około 4 tys. zł). Standardem w ciągnikach Landini 4.060 i 4.070 jest rozbudowany układ hydrauliczny z pompą o wydatku 44 l/min (opcjonalnie 57) i 2 parami złączy hydraulicznych (opcjonalnie 3). Podnośnik ciągnika ma udźwig 3,9 t (jedna z wyższych wartości) i w opcji może być sterowany za pomocą układu EHR. Przy konfiguracji ciągnika jego układ hydrauliczny może być wyposażony w zawór regulujący natężenie przepływu dla jednej pary wyjść hydraulicznych (umożliwia dostosowanie przepływu do zapotrzebowania maszyn towarzyszących).

SOLIS

Ciągnikiem, który wpisuje się w przyjęte kryteria, a przy tym wyróżnia się najwyższą pojemnością skokową silnika (3,7 l), jest Solis 60 (o mocy 60 KM). Za podstawową wersję ciągnika z napędem na 4 koła, ale bez kabiny, zapłacimy 73,4 tys. zł (ciągnik w wersji z kabiną to wydatek około 84 tys. zł).

Sercem Solisa jest wolnossący, 4-cylindrowy silnik własnej produkcji, o oznaczeniu ITL. Jednostka została wyposażona w układ bezpośredniego wtrysku paliwa z rzędową pompą wtryskową i generuje 60 KM.

Układ przeniesienia napędu Solisa 60 bazuje na podzespołach Carraro. Umożliwia rozpędzenie ciągnika do prędkości 32,5 km/h i daje do dyspozycji 12 przełożeń do jazdy w przód oraz w tył (mechaniczny rewers). Napęd na maszyny aktywne może być przenoszony z wykorzystaniem WOM o dwóch prędkościach obrotowych 540 lub 540 Eco. Standardem są również dwie pary złączy hydrauliki zewnętrznej. Tylny podnośnik Solisa 60 jest w stanie podnieść 2,5 t. Opcjonalnie za dopłatą 2,2 tys. zł w ciągniku można zastosować: ogumienie radialne w rozmiarze 280/85 R24 i 420/85 R28 (standardowo 7.5R16 i 16.9R28), instalację pneumatyczną jednoobwodową (2,8 tys. zł), obciążniki przednie i tylne (odpowiednio 800 oraz 400 zł). Do ciągnika z układem pneumatycznym, oponami radialnymi i obciążnikami przednimi układ klimatyzacji jest dostępny gratis.

URSUS

W naszym zestawieniu uwzględniliśmy również Ursusa C-360, który według zapowiedzi producenta trafi do sprzedaży już w czerwcu br. Ciągnik ze względu na dość atrakcyjną cenę (80 tys. zł) oraz wydłużoną gwarancję (4 lata lub 4 tys. mth) może zrobić spore zamieszanie na rynku. Ursus jest wyposażony w układ napędowy Carraro (przekładnia 12/12 i rewers mechaniczny). Ciągnik może poruszać się z prędkością maksymalną 30 km/h, choć przedstawiciele producenta zakładają również wprowadzenie na rynek wersji M ze skrzynią 40 km/h.

W ciągniku będzie mógł pracować jeden z 3 silników: 3-cylindrowa jednostka indyjska, 3- lub 4-cylindrowy silnik Perkins.

TYM

TYM T603, który kosztuje 96,6 tys. zł, wyróżnia się rozbudowanym układem hydraulicznym, którego pompa o wydatku 39,6 l/min oprócz TUZ (2,36 t) zasila 3 pary wyjść hydraulicznych z tyłu ciągnika oraz 2 pary wyjść przed przednią osią. To ciekawa opcja zwłaszcza dla gospodarstw, które wykorzystują maszyny z kilkoma funkcjami hydraulicznymi o niewielkim zapotrzebowaniu na przepływ oleju. Warto wspomnieć również o układzie sterowania WOM, który może być załączany w jednym z dwóch trybów: manualnym lub automatycznym (w trybie automatycznym wał załącza się samoczynnie po opuszczeniu ramion TUZ i ponownie rozłącza po ich podniesieniu). To ciekawa opcja, która zwiększa komfort pracy z maszynami aktywnymi, a zazwyczaj jest dostępna w większych ciągnikach rolniczych.

TYM T603 jest wyposażony w 4-cylindrową jednostkę napędową Perkins o pojemności 2,2 l, z której jest generowane 58,5 KM (moc na WOM). Za przeniesienie napędu odpowiada w tym przypadku przekładnia mechaniczna (zsynchronizowana). Oferuje ona 24 przełożenia (rewers mechaniczny) i pozwala na rozpędzenie ciągnika do prędkości 35,5 km/h.

VALTRA A63

Valtra A63 to najprawdziwszy kompakt w naszym zestawieniu - ciągnik wyróżnia się najmniejszym, imponującym promieniem zawracania 3,08 m (długość 4 m, szerokość 1,81-1,94 m). Maszyna jest wyposażona w 3-cylindrową jednostkę napędową Perkinsa o pojemności 3,3 l (68 KM przy 2200 obr./min i 285 Nm przy 1400 obr./min). Model A 63 ma układ hydrauliki zewnętrznej o wydajności 43 l/min. Tylny TUZ z dwoma zewnętrznymi siłownikami hydraulicznymi charakteryzuje się udźwigiem 2,1 t. Układ napędowy Valtry serii A jest wyposażony w przekładnię 12/12 (mechaniczny rewers), która wcześniej montowana była w ciągnikach serii A o mocy do 98 KM.

Kompaktowa Valtra może współpracować z maszynami aktywnymi, napędzanymi WOM z prędkością obrotową 540 lub 540 E (odpowiednio przy 1890 i 1594 obr./min jednostki napędowej). Ciągniki Valtra serii A są dostępne w dwóch wersjach - sadowniczej i rolniczej z ramą ochronną lub pełną kabiną. Co ciekawe, kabina pochodzi ze starszych modeli serii A, a zatem oferuje przestrzeń znaną z większych maszyn.

ZETOR

Zetor Major 60, którego cena to 96 tys. zł, wyróżnia się jednymi z większych możliwości dociążenia maszyny, co jest istotne z punktu widzenia prac uprawowych czy współpracy z ładowaczem czołowym. Dodatkowe obciążniki na koła tylne o masie 142 kg to wydatek 976 zł. Z kolei obciążniki przednie o masie 270 kg kosztują 1,6 tys. zł, (obciążnik 470-kilogramowy montowany na TUZ to wydatek blisko 2,8 tys. zł). Fabryczny montaż przedniego TUZ kosztuje 7 tys. zł.

Zetor Major 60 to konstrukcja identyczna z większym z braci - Majorem 80. W ciągniku pracuje 4-cylindrowy silnik Deutz o pojemności 2,9 l. Generuje on 61 KM przy 2200 obr./min oraz moment obrotowy 244 Nm przy 1600 obr./min.

W najmniejszym Majorze za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia Carraro 12/12 (rewers mechaniczny). W zależności od wybranej wersji ciągnik może mieć dwie opcje WOM: 540/1000 lub 540/540 E. Układ hydrauliczny Majora 60 zasilany jest pompą o wydatku 50 l/ min. W standardzie w ciągniku znajdziemy jedną parę wyjść hydraulicznych tylnych oraz gniazdo wolnego spływu oleju. Za dopłatą (około 650 zł) ciągnik może być doposażony w drugą parę wyjść. Tylny TUZ jest w stanie dźwignąć około 2,4 t.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • XD 2020-08-06 19:11:25
    Artykuł z 2015r, część tych maszyn już nie ma w ofercie ale Wykopki oglondajo :)
  • Szkoda ze zdjeci nie ma 2020-08-06 13:15:36
    Szkoda ze zdjeci nie ma

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.217.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.