Najnowsza odsłona rotorowych kombajnów Rostselmash Torum, która została już wprowadzona do produkcji, swoim wyglądem nawiązuje do pokazanego już jakiś czas temu modelu RSM 161. Duża komfortowa kabina i zmienione boczne poszycia nie przypominają w niczym nieco kanciastego poprzednika i śmiało mogą pod względem estetyki konkurować z zachodnimi konstrukcjami znanych producentów.

Tym co odróżnia maszynę od innych tego typu rotorowych konstrukcji dostępnych na rynku jest wyposażenie jej w system omłotu z obrotowym klepiskiem, który producent nazywa Advanced Rotor System. W kombajnach ze stałym klepiskiem, górna powierzchnia rotora nie jest wyposażona w ruszta, co zmniejsza ich wydajność. Obszar poza klepiskiem nie jest w pełni wykorzystany, a przy zbiorze np. mokrej kukurydzy, układ taki może się często się zapychać.

Jak zapewnia Jan Żuraszek z firmy Korbanek, dzięki zastosowaniu Advanced Rotor System w kombajnie Torum można zapomnieć o powyższym problemie, a praca w trudnych warunkach nie sprawia już problemu, gdyż klepisko obrotowe zapewnia samooczyszczanie a układ ten nie posiada też żadnych "martwych stref" i częste zapychanie oraz zatykanie rotora jest wykluczone. Poza tym zużycie energii w procesie omłotu zmniejsza się o 8-10 proc.

Warto również dodać, że w zespole klepisk znajdują się trzy sekcje młócenia z regulacją ustawienia szczeliny. W związku z powyższym materiał jest młócony trzy razy na jeden obrót rotora w przeciwieństwie do pojedynczego omłotu jak to jest w kombajnach rotorowych tradycyjnych konstrukcji .

Oczyszczone ziarno trafia do zbiornika o pojemności 12,3 tys. l z którego następnie może być wyładowywane z maksymalną prędkością 120 l/s. na środki transportowe. Aby ułatwiać rozładunek producent zastosował dodatkowo tzw. hydropulsatory, które pozwalają na dokładne osypanie ziarna w zbiorniku głównym.

Pisząc o nowej odsłonie kombajnu Torum nie można zapomnieć o silniku, który posłużył do napędu maszyny. W tym przypadku jest to legitymujący się mocą 520 KM, 6-cylindrowy motor produkcji amerykańskiej firmy Cummins.

Kombajn jest już dostępny w sprzedaży i można na niego składać zamówienia. Maszyna będzie sprzedawana z hederami o szerokości 7 i 9 m ale na naszym rynku, jak mówi Jan Żuraszek najprawdopodobniej większość maszyn sprzedawać się będzie z największym dostępnym hederem o szerokości 9 m.