PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

"Siła magnum", czyli najnowsza odsłona legendy

Autor:

Dodano:

Tagi:

Zastosowane w nowym ciągniku rozwiązania sprawiają, że "siła Magnum" jest porażająca tak, jak skuteczność inspektora Harry’ego Callahana granego przez Clinta Eastwooda!



Na początku września odbyło się spotkanie prasowe zorganizowane w Austrii przez firmę Case IH. Przedstawione zostały nowości oraz aktualizacje produktowe z kolejną odsłoną ciągnika Magnum AFS Connect na czele.

CO NOWEGO?

Kolejna generacja flagowego konwencjonalnego ciągnika Case IH Magnum AFS Connect na zewnątrz przyciąga uwagę agresywną stylistyką nawiązującą do koncepcyjnego ciągnika ACV, nową kabiną z pełnowymiarowymi drzwiami oraz oświetleniem. Najważniejsze udoskonalenia znajdują się jednak w zastosowanych rozwiązaniach technicznych i w kabinie. Ponadto nowy Magnum przystosowany jest do technologii AFS Connect, która pomaga obsługiwać maszynę z jeszcze większą wydajnością i niespotykaną dotąd precyzją.

Z nowości zastosowanych w kolejnej odsłonie ciągników Case IH Magnum należy wymienić wspomagany hamulcem układ kierowniczy, którym można sterować za pośrednictwem układu zarządzania jazdą na uwrociach HMI II. Wspomaga on nawroty na końcach pola poprzez automatyczne załączenie hamulca wewnątrz tylnej gąsienicy lub w tylnym kole podczas skręcania. Opcjonalnym rozwiązaniem jest układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem, który pozwala zmieniać ilość obrotów kierownicy do prac polowych i transportu.

W kabinie z przeprojektowanym wnętrzem w celu polepszenia ergonomii zaproponowano z kolei nową deskę rozdzielczą oraz nowy podłokietnik Multicontroller obracany razem z fotelem o 40 stopni w prawo i 5 w lewo. Zmodernizowany Multicontroller ma teraz osiem dowolnie konfigurowanych przycisków (w tym cztery na dźwigni sterującej), nowy dżojstik do sterowania przednim osprzętem, nowe pokrętło do sterowania funkcjami na premierowym monitorze AFS Pro 1200 o przekątnej 12 cali, a także cztery podświetlane diodowo w różnych kolorach, programowane przyciski do obsługi hydrauliki oraz magistrali ISOBUS. Monitor umożliwia również dotykowe sterowanie funkcjami, a także można na nim wyświetlać obraz z maksymalnie czterech kamer zamontowanych na ciągniku.

Ponadto na prawym przednim słupku znalazło się miejsce dla nowego kolorowego wyświetlacza VIS2 pokazującego najważniejsze parametry pracy. Nowością jest także "keyless entry", czyli bezkluczykowy system dostępu oraz obsługi ciągnika. Teraz nowo zaprojektowanego kluczyka-breloczka z immobilizerem nie trzeba nawet wyciągać z kieszeni.

MOCE NA NIEZMIENIONYM POZIOMIE

Z nowej serii "wypadł" Case IH Magnum 250, a wstawiony został mocarny Magnum 400 o mocy maksymalnej 435 KM, który dostępny jest tylko z przekładnią PowerDrive 21x5 (z funkcją automatycznej zmiany biegów) oferującą prędkość 50 km/h przy zmniejszonych obrotach silnika. Pozostałe modele przeznaczone na rynek europejski to Magnum 280, 310, 340 oraz 380 o mocach nominalnych odpowiadających ich oznaczeniu i maksymalnych wynoszących odpowiednio: 316, 347, 374 oraz 418 KM. Wszystkie modele są wyposażone w 6-cylindrowe silniki FPT Industrial Cursor 9 o pojemności skokowej 8,7 l. Zastosowano w nich najnowszą, opracowaną przez FTP technologię Hi-eSCR2 pozwalającą spełnić wymogi unijnej normy dotyczącej emisji spalin Stage V.

Skrzynie biegów - do wyboru: pełen powershift PowerDrive 18x4 lub 19x4 oraz "bezstopniówka" CVX Drive.

Udźwig tylnego TUZ pozostał na niezmienionym poziomie i wynosi 11 700 kg, a przedniego, opcjonalnego podnośnika - 4090 kg. Ciągniki mają sześć zaworów hydrauliki zewnętrznej z tyłu i trzy z przodu, a wydajność hydrauliki w zależności od zastosowanej pompy to 160, 221 lub aż 282 l/ min. Co warto podkreślić, w modelach Magnum 340, 380 i 400 można ponadto zastosować tylny napęd gąsienicowy Rowtrac.

AFS CONNECT - NOWY WYMIAR MOŻLIWOŚCI

Najważniejszy jednak z perspektywy wydajności i ekonomii w nowym Magnum jest system AFS Connect, czyli Advanced Farming Systems - zaawansowane systemy rolnictwa. Jego trzy główne komponenty to wspomniany nowy monitor AFS Pro 1200, system operacyjny AFS Vision Pro i odbiornik satelitarny AFS Vector Pro. Te trzy elementy pozwalają monitorować, rejestrować i zarządzać danymi eksploatacyjnymi (lokalizacja maszyn, ich wydajność i zapotrzebowanie na np. paliwo), polowymi (wielkość obrobionego obszaru, dozowanie nawozów, oprysków itp.) oraz użytkować ciągnik w pełni automatycznie. Operator ma za zadanie ustawić parametry wykonywanej pracy, a później głównie śledzić jej przebieg, gdyż odpowiednio skonfigurowany Case IH Magnum AFS Connect po polu porusza się sam.

Ponadto rozwiązanie AFS Connect zapewnia płynną komunikację pomiędzy właścicielem lub operatorem ciągnika, a na podstawie zgody właściciela z innymi osobami, takimi jak dealer lub agronom. Funkcja zdalnego podglądu monitora umożliwia dealerowi rozwiązywanie problemów oraz zdalną diagnostykę w czasie rzeczywistym. Dwukierunkowa transmisja danych pomiędzy monitorem AFS Pro 1200 a portalem Case IH AFS Connect umożliwia również bezprzewodowe przesyłanie map aplikacyjnych do ciągnika podczas siewu lub nawożenia. To wszystko pozwala oszczędzać czas i pieniądze, a także ograniczyć ryzyko poprzez wyeliminowanie ręcznego przekazywanie danych pomiędzy osobami lub za pomocą karty pamięci USB.

Trzeba przyznać, że najnowsze wcielenie ciągnika Case IH Magnum AFS Connect robi ogromne wrażenie, a zastosowane w nim rozwiązania to już prawie przemysł lotniczy, a nawet kosmiczny.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (15)

  • Zbyszek 2019-10-26 21:53:17
    Takie maszyny są do gospodarstw towarowych, gdzie nikt się nie jara czy są dwa guziczki więcej czy mniej, nikt też nie przelicza tego na jakieś wieśniackie furmanki. Za flotę w moim gospodarstwie pewnie dealera furmanek by kupił, i co z tego. Do kościoła JD nie jeżdżę, na dziewuchy też nie bardzo, tym bardziej że żona raczej nie pozwoli, zupy z opony też nie ugotujesz. To są po prostu maszyny do pracy, U mnie jak któryś złom nie zrobi 1000 godz rocznie to zastanawiam się czy w ogóle jest potrzebny. Dziś kupuje się serwisem, obsługą dealera i ceną
  • Ursus C -360 z PRL - ekonomiczny pogromca 2019-10-26 19:39:25
    Ja tam wole c 360 serwis nie jest potrzebny bo nawet idiota sam wymieni olej i filtr ;) no I nikt sie nie przejmuje ze musi cala pszenice sprzedac na rate w banku za traktor tak jak w duzych gospodarstwach alleluja i do przodu hej
    • postępowy 2019-10-26 20:39:43
      Ty musisz z renty żyć przy powierzchni swojego gospodarstwa a kredytu nawet nikt nie chce udzielić bo nie masz zdolności
  • mnemonic222 2019-10-26 18:38:32
    Witam, Atmosfera się zagęszcza, zaraz nowy JD 8R a już teraz Fendt 900, Case się rozwija, kto ma kasę ten kupi zwłaszcza przyzwyczajeni do maszyn CNH. Moc na takim samym poziomie (prawie), kabina odświeżona, trochę elektroniki więcej (w porównaniu do Fendta to mało...). Pewnie jeszcze lepiej wyciszyli kabinę a to duży plus przy wielogodzinnej pracy. Co do K 7 to ludzie chcą mercedesa a nie ładę i za to płacą, serwis przyjedzie zrobi i dalej nikt się nie przejmuje takim kosztami jak w małych gospodarstwach. Pozdrawiam
  • Gość 2019-10-26 15:53:47
    Za tą kasę to można kupić 2 K-7 z full wyposażeniem. Największe 7 mają 435 koni.
    • Sinecod 2019-10-29 08:30:42
      Można, tylko poza kasą bierz pod uwagę że taki traktor ma pracować i się spłacać. A co z serwisem i ewentualnymi naprawami? Trzeba też o tym myśleć...
  • Olek 2019-10-26 15:17:03
    Trelleborg w ciężkim sprzęcie to porażka. W 939 3 szt na gwarancji. Jeszcze do tego rozmiary nietypowe 710.
    • Marek 2019-10-26 19:53:12
      Cos nie tak z nimi? Myslalem ze to jedna z topowych matek opon, sam sie do opon tej firmy przymierzalem
      • Maciek 2019-10-27 20:57:07
        ta marka opon to jest "bubel". bardzo drogie i bardzo słabe. w 8370 R 16,5 t ciągnik, 3000 h 70% bieżnika przód i 80 % tył. z tyłu guz że nie da się jeździć a z przodu odklejanie się bieżnika. i w końcu wystrzał. 30 tys. brakło i żadnej reklamacji nie uznali. teraz są nowe i już na przednich dzieje się to samo zrobione 1000 h. ( ciśnienie 2,4 bar. tył 1,6 bar.) rozmiar: 600/65 r34 tył: 710/75 r42
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.79.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.