Wyniki badania przeprowadzonego przez CLIMMAR dot. wpływu pandemii na europejskich dealerów pokazują, że 80% uczestników badania odczuwa negatywne skutki zaistniałej sytuacji.  Dotyczy to w szczególności sprzedaży nowych maszyn. Patrząc w przyszłość, w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, 70% uczestników badania przewiduje znaczny spadek obrotów i spadek zamówień.

W sumie na ankietę odpowiedziało 660 dealerów z 14 różnych krajów. Daje to dobrą wskazówkę o skutkach i wpływie kryzysu COVID-19 na ich firmy. Badanie pokazuje, że skutki kryzysu COVID-19 są silnie odczuwalne przez firmy handlowe i dystrybutorów w europejskim sektorze maszyn i urządzeń rolniczych. Główny „ból” odczuwany jest w dziale sprzedaży firm dealerskich, w szczególności dotyczy stagnacji sprzedaży nowych maszyn. Obecna sytuacja znacząco wpłynęła również na sprzedaż używanych maszyn, ale w mniejszym stopniu niż na sprzedaż nowych.

Znacznie mniejszy jest natomiast wpływ kryzysu na obroty serwisów. Generalnie firmy dealerskie wciąż mają tu dość pracy. Wynika to częściowo z faktu, że klienci, zwłaszcza w sektorze rolnym, po prostu musieli wykonywać prace wiosenne, a maszyny były do tego w pełni wykorzystywane.

Naprawa i serwis tych maszyn były zatem wykonywane konsekwentnie, co zapewniło, że praca w warsztatach firm handlowych ogólnie pozostaje na akceptowalnym poziomie.