PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Spadek sprzedaży dla większości marek

Spadek sprzedaży dla większości marek

W lutym zarejestrowano blisko 20 proc. mniej ciągników niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Spadek sprzedaży dotknął również najpopularniejsze marki.



Lider w sprzedaży ciągników w 2012 r. - New Holland, odnotował sprzedaż na poziomie 205 maszyn, czyli o 24 mniej niż przed rokiem. Nadal jednak ma mocną pozycję na najwyższym stopniu podium. Drugi w klasyfikacji, czeski Zetor, zarejestrował 174 maszyny, co stanowi wynik gorszy o 28 sztuk - podaje agencja Martin & Jacob monitorująca rynek rolniczy.

Wśród liderów sprzedaży spadku uniknął jedynie John Deere. Wprowadzając na rynek 170 nowych ciągników amerykański koncern poprawił swój wynik sprzed roku o 36 sztuk. - Sukces marki John Deere w lutym zawdzięczamy jeszcze lepszemu przygotowaniu się na w ostatnich miesiącach starego roku na nadchodzący sezon. Podczas wielu wyjazdów polskich rolników oraz dealerów do fabryk John Deere w Europie w ostatnim kwartale minionego roku rozmawialiśmy z potencjalnymi klientami o ich aktualnych oczekiwaniach i na podstawie tych informacji przygotowane zostały jeszcze bardziej atrakcyjne oferty promocyjne oraz jeszcze bardziej zwiększona została dostępności ciągników w punktach sprzedaży - komentuje Farmerowi Piotr Dziamski, szef marketingu John Deere Polska.Ponadto jako czynniki generujące sukcesy w sprzedaży w ostatnich miesiącach Dziamski wymienia duże zaangażowanie dealerów w szkolenia pracowników m.in. w nowy centrum szkoleniowy John Deere w Tarnowie Podgórnym oraz coraz większe przekonanie klientów o zaletach zielonych maszyn, w tym również rosnącej świadomości o tym, że koszty obsługi serwisowej są zdecydowanie niższe niż się obawiali.

Wśród firm znajdujących się w pierwszej dwudziestce zestawienia jeszcze tylko VALTRA oraz URSUS mogą pochwalić się wzrostem sprzedaży. Ursus sprzedał 63 ciągniki, co stanowi wzrost wielkości 420 proc.

Największy spadek dotknął zaś markę Case IH ( mniej o 44 sztuki w stosunku do ubiegłego roku), Belarus (36 sztuk mniej) i Deutz-Fahr (36 sztuk mniej).

Wśród województw, najbardziej sprzedaż spadła tam, gdzie do tej pory popyt był największy - w mazowieckim (27 proc.) i lubelskim (52 proc.) . Sprzedaż w pozostałych województwach była na bardzo podobnych poziomach do ubiegłorocznych.

Najpopularniejszy segment maszyn, 80 - 100 KM także stracił na zainteresowaniu kupujących. Do teraz zakupy ciągników w tym przedziale mocy umożliwiały dofinansowania zewnętrzne lub unijnym dopłaty, które w tym roku powoli wygasają. Coraz chętniej rolnicy sięgają zaś po ciągniki używane. W ubiegłym roku do lutego sprzedano ich 1852, w analogicznym okresie bieżącego roku ich liczba jest wyższa o 306 sztuki.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (11)

  • rorata 2013-03-10 20:08:40
    ja to mu jednak tyłek nadstawie jakby co:)
  • nawigator 2013-03-10 19:50:57
    tylko teraz trzeba poczekac az klekna na kolana sprzedawcy i zacznie sie ruch cen powolny w dół.... juz odlewam sobie pierscien by sprzedawca mnial mnie gdzie calowac,,hihihihih
  • alek 2013-03-07 21:28:04
    Najlepiej 10 szt C 330 i masz 300KM
  • rorata 2013-03-06 21:35:42
    kupujesz ciagnik za ogromne pieniadze i pytasz sie na forum jaki?? normalny jestes , kup se 30
  • Errata 2013-03-06 21:15:32
    Jaki wybrać ciągnik o mocy 300 hp ??? Z góry dzięki za pomoc ;)
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.28.52
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.