Jak podaje Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych, po jedenastu miesiącach 2018 roku liderem na rynku, podobnie jak przed miesiącem, jest marka New Holland, ze sprzedażą na poziomie 1478 szt. Daje to 19,6% udziałów rynkowych. John Deere zajmuje drugie miejsce, ze sprzedażą na poziomie 1357 szt., co stanowi 18,0% udziałów rynkowych. Różnica między dwoma czołowymi markami wynosi 121 szt., przed miesiącem było to 66 szt. Po dwóch miesiącach dominacji John Deera, w listopadzie to New Holland notował najlepszą sprzedaż miesięczną. Zarejestrowano 115 szt. nowych ciągników tej marki przy 60 szt. John Deera. Dystans zatem rośnie, a szanse firmy John Deere na detronizację New Hollanda maleją. 

W skali jedenastu miesięcy 2018 roku, na trzecim miejscu znajduje się Kubota 811 szt. (10,8 %), dalej Zetor 666 szt. (8,8 %), Case 620 szt. (8,2 %). Jeszcze tylko jedna marka notuje udziały powyżej 5% - jest to Deutz Fahr z udziałami 7,7% i 583 rejestracjami nowych ciągników.

Po październikowym wzroście, w listopadzie notowany jest spadek rejestracji i to zarówno do poprzedniego miesiąca jak również do listopada 2017. Zarejestrowano bowiem 568 szt. nowych ciągników, co daje o 227 szt. mniej niż przed miesiącem (795 szt.) i 152 szt. mniej niż przed rokiem (spadek o 21 %). W analizie za okres styczeń – listopad nadal notowany jest spadek rejestracji w stosunku do analogicznego okresu 2017 r. Przez 11 miesięcy br. zarejestrowano o 874 szt. ciągników mniej niż rok wcześniej. Miesiąc temu różnica wynosiła 722 szt. Dokładnie zanotowano 7528 szt. nowych ciągników w stosunku do 8402 szt. w 2017, co daje spadek o 10,4%.

Po jedenastu miesiącach 2018 r. wzrost rejestracji w wyższych kategoriach mocy – powyżej 100 KM
utrzymuje się w kategorii 141-200 KM i powyżej 200 KM. W listopadzie utrzymał się trend sprzed
miesiąca i zanotowano również więcej rejestracji niż przed rokiem w najniższej kategorii - do 30 KM.

Województwo mazowieckie pozostaje liderem jeżeli chodzi o ilość rejestracji w 2018 roku. Dotychczas w mazowieckim zarejestrowano 1376 szt. nowych ciągników, o 89 szt. więcej niż przed rokiem. Stanowi to 18,3 % sprzedaży krajowej. Pozostałe województwa, gdzie rejestruje się więcej ciągników niż przed rokiem to opolskie, a także lubuskie i pomorskie. Trzy województwa o największej ilości rejestracji (mazowieckie, wielkopolskie i lubelskie) stanowią 38,6 % rynku krajowego.