Charakterystyczne żółte kopuły zamontowane na kabinach maszyn John Deere znane pod nazwą StarFire iTC wprowadzone zostały na rynek w 2004 r. Obsługiwała ona wiele precyzyjnych aplikacji ogólnoświatowego systemu pozycjonowania satelitarnego (GNSS). Od stycznia 2021 r., odbiorniki te nie będą mogły otrzymywać sygnałów korekcyjnych SF1 i SF2.
Nadchodzą zmiany
Od stycznia 2021 r. automatyczne sterowanie AutoTrac będzie działało jedynie z dokładniejszym sygnałem RTK. Co ważne z perspektywy użytkowników starszych odbiorników, aplikacje takie jak kontrola sekcji, czy chociażby śledzenie równoległe będą obsługiwane przy użyciu standardowego sygnału korekcyjnego EGNOS.
StarFire 6000
Amerykański producent umożliwia swoim klientom skorzystanie z najbardziej zaawansowanej obecnie technologii odbiorników satelitarnych, dlatego też rolnicy mogą wymienić swoje odbiorniki iTC na najnowszy model StarFire 6000 czwartej generacji. Wówczas stary odbiornik zostanie odebrany w rozliczeniu.
Cechą charakterystyczną StarFire 6000 jest śledzenie sygnału korekcyjnego z aż trzech satelitów jednocześnie, co przekłada się na najbardziej precyzyjny sygnał, a co za tym idzie trzy razy większe pokrycie w porównaniu z sygnałem odbiorników starszej generacji.
Odbiornik stale wybiera najlepszy sygnał i w razie potrzeby przełącza się o 80 proc. szybciej na satelitę geostacjonarnego z najlepszym sygnałem.
Nie tylko odbiornik
Istotny odnotowania jest fakt, iż oferta John Deere’a obejmuje nie tylko odbiornik, ale także możliwość skorzystania z dokładniejszego sygnału korekcji SF3, efektywnego do 3 cm, a także rozbudowanego wyświetlacza GreenStar 4240 lub 4640.
Odbiór sygnału SF3 dodatkowo umożliwia powtarzalność przez 9 miesięcy w sezonie, dzięki czemu w dokładnie taki sam sposób można wykonywać przejazdy w trakcie trwania całego sezonu wegetacyjnego. Wówczas każdy przejazd odbędzie się po tych samych liniach prowadzenia, co w praktyce pozwoli np. na umieszczenie nawozu tam, gdzie wcześniej dokonano siewu. To wszystko bez ryzyka przesunięcia linii, czy też konieczności powtórnego mapowania granic.
- Większość klientów korzysta z odbiornika satelitarnego do systemu prowadzenia AutoTrac, ale technologia ta rozwinęła się znacznie w ciągu ostatnich dwóch dekad i wprowadzono dodatkowe funkcje, takie jak: Kontrola Sekcji opryskiwaczy i rozsiewaczy nawozów oraz inne poziomy dokładności SF1 (15cm) oraz SF3 (3cm) - mówi Karol Zgierski z John Deere Polska.
W ramach aktualizacji klienci będą mogli korzystać z szybszego odbioru sygnału, kompatybilności wyświetlaczy ISOBUS, a także z systemu blokowania kodem PIN, który ma zapobiec kradzieży maszyny John Deere.
Komentarze