PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ursus 1604 z 5-metrową broną talerzową. Czy da radę?

Ursus 1604 z 5-metrową broną talerzową. Czy da radę? Pierwszy poważny test ciągnika pod pełnym obciążeniem pozwolił na wypalenie się farby na kolektorze wydechowym. fot. YouTube/szoko12

Autor:

Dodano:

Tagi:

W teorii 5-metrowa brona talerzowa marki Grano System wymaga mocy ciągnika towarzyszącego na poziomie od 135 do 170 KM. Czy popularny „niedźwiedź” sprosta takiemu wyzwaniu?



Ursus 1604, którego właścicielem jest popularny twórca internetowy Szoko12, przeszedł niedawno bardzo drobiazgowy remont, a właściwie całkowitą odbudowę. Praca z broną talerzową była zatem pierwszą poważną próbą polową ciężkiego Ursusa.

Ursus 1604

Był to model produkowany w latach 1978-1984. Za napęd tego ciągnika posłużył turbodoładowany silnik o pojemności 6,8 l, generujący odpowiednio 150 KM mocy maksymalnej oraz 477 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hydraulika zdecydowanie nie była mocną stroną ciągnika: podnośnik o maksymalnym udźwigu wynoszącym 4 t oraz pompa o wydajności 36 l/min. Oba parametry w sposób znaczący odbiegają od dzisiejszych standardów w ciągnikach tej klasy.

Optymalne warunki polowe

Warto dodać, że próba odbyła się na polu gliniastym, gdzie warunki do uprawy były dość dobre – niedawno spadł od dłuższego czasu wyczekiwany deszcz. Na polu uprzednio wysiany został łubin na poplon, który przy okazji przejazdu uprawowego miał zostać wymieszany z glebą.

Ciężkiej pracy się nie boi

Po zakończeniu odbudowy ciągnika, jego właściciel zdecydował się na przeprowadzenie chrztu bojowego, w czasie którego Ursus miał sprawdzić się przy pracy z 5-metrową ciąganą broną talerzową.

Rolnik zaznacza, że ciągnik ma ciężko z taką maszyną, a optymalnym wyborem byłaby wersja 4,5-metrowa. Istotną niedogodnością jest także 3-biegowa skrzynia biegów. W czasie pracy okazało się, że „jedynka” jest za wolna, a z kolei „dwójka” nieco za szybka. Właściciel przy okazji wspomina o bolączce tego modelu – wzmacniaczu momentu obrotowego, który często używany powoduje awarię, dlatego też nie jest używany.

Co ciekawe, pomimo dużego obciążenia, twórca internetowy nie krył zadowolenia ze spalania, jakie osiągnął jego Ursus 1604. Według wstępnych szacunków zużycie paliwa wyniosło 15-20 l/h.

Pierwszy poważny test ciągnika pod pełnym obciążeniem pozwolił na wypalenie się farby na kolektorze wydechowym. Trzeba zaznaczyć, iż „Niedźwiedź” pod obciążeniem brzmi fantastycznie. Sprawdźcie sami:



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (20)

  • Tiruriru 2020-07-18 12:05:47
    Napisać artykuł na podstawie vloga człowieka który w swoich filmach nie prezentuje, ani wartościowej wiedzy z zakresu rolnictwa, ani z zakresu mechaniki. Czemu? Po co? Bo łatwo? Bo gimbaza klika?
  • Michał rolnik 2020-07-17 17:00:59
    Doluz mu lpg i niedźwiedź będzie leciał że aż miło. Tylko zaluzaloz na wtrysku koszt 2500 do niedźwiedzia. Miałem w 914 super sprawa. Tym bardziej że te silniki nie są wwysilone.
  • Szołmeni Słomex NieProporcjonalny Kulula a teraz Szczoko 2020-07-17 16:18:04
    Redakcjo a może warto zacząć promować wartościowe jednostki ludzkie ? Czy polskie rolnictwo nie ma się czym pochwalić ? Nie ma wartościowej młodzieży w miejsce szołmenów z parciem na szkło ?
    • Michał 2020-07-20 09:16:35
      Takie czasy, lokowanie produktu musi być. Hektar wiedzy podaje tylko substancje czynne ale producenta już nie, więc takiego człowieka się nie promuje. Tylko u niego nie sypie po 12 ton zanim na wagę wjedzie i długie kręci a wg serwisu YT najlepsze filmy to takie do 15 minut. Wspierać HEKTAR WIEDZY chyba jedyny na YT wartościowy poradnik.
  • Piotr 2020-07-17 14:33:08
    spalanie chyba lekko przesadzone.... Ten model w orce tyle pali.
    • Kindżał Opolski 2020-07-17 16:14:31
      tak to jest jak się do pracy dorwą dzieci neostrady
  • Jarek 2020-07-17 12:08:32
    Po takim remoncie do takiej roboty, a może silnik wymaga dotarcia i na początek coś lżejszego proponuję ??????
    • Anonim 2020-07-18 05:46:00
      Silnik był do Iranu jak wejdziesz na kanał i cofniesz się w filmach to wszystko się wyjaśni.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.147.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.