PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ursus C-360 model 2021 - prace już trwają

Ursus C-360 model 2021 - prace już trwają Mariusz Zdanowski (po prawej) postanowił stworzyć Ursusa na miarę XXI wieku

Autor:

Dodano:

Tagi:

Czy wyobrażaliście sobie kiedyś jakby mógł wyglądać współczesny Ursus C-360? Mariusz Zdanowski nie tylko sobie to wyobraził, ale też postanowił go wykonać, a my jako "Farmer" chcemy mu w tym pomóc.



Mariusz Zdanowski to współwłaściciel serwisu ciągników rolniczych z miejscowości Borki-Kosy w woj. mazowieckim, który nie narzeka na brak pracy, a mimo to rozpoczął bardzo ambitny projekt. Celem jest stworzenie nowego ciągnika na bazie Ursusa C-360, a więc takiej jego współczesnej wersji, czyli ciągnika wyposażonego w szereg nowoczesnych rozwiązań.

Bazą jest oryginalny Ursus C-360, ale w dużej mierze będzie to zupełnie nowa konstrukcja. Z założenia ciągnik będzie miał większą moc, przedni napęd, rewers, skrzynię biegów z półbiegami przełączanymi pod obciążeniem, nową wydajniejszą hydraulikę. Ciągnik otrzyma też współczesny wygląd z nowoczesną i bogato wyposażoną kabiną i elementami sterowania. Na dzień dzisiejszy wykonana jest już część prac związana z przebudową silnika i przedniego napędu, trwają prace na skrzynią biegów.

Redakcja "Farmera" postanowiła również zaangażować się w ten projekt, m.in. pomagając wyposażyć go w elektronikę pokładową ale i inne elementy. Co z tego wyjdzie? Postaramy się na bieżąco przedstawiać kolejne etapy realizacji tego ciekawego projektu.

Szukasz części zamiennych do swojego Ursusa? Zajrzyj na gieldarolna.pl!

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (48)

  • LESZEK 2020-12-26 18:10:50
    Mnie to ciekawi od czego pompa paliwa podejrzewam że od Perkins tylko jaki model też bym założył. Szacunek dla chłopaków ja też lubię eksperymentować tłoki mam założone już dawno 102 mam nie zapomnijcie rozwiercić głowic na Zetor 7211 większe zawory takie jak mają być do tych tłoków.no chłodnica dużą będzie potrzebna taką jak wstawiają . To wszystko to już mam i przód i mocniejszy silnik interesuje mnie najbardziej skrzynia z rewersem i pół biegami
  • Krzysiek 2020-12-26 11:12:49
    Tu z tą całą operacja to tak jak w top agrarze zwykła 1214 przerabiają na turbo zamiast od razu kupic 1614 z nowego typu blokiem silnika mocniejszym sprzęgłem i. Obudowa skrzyni pośredniej dostosowana pod to sprzęgło to oni dokupują od modelu 1614 elementy i je przerabiają kupa kasy i niepotrzebnej roboty bo 4 skrzynia jeszcze szybka nie nasluzy w doładowanej 6 tce. No ale. Zrobić się zrobi to samo będzie z tą konsteujcja
    • Gazda 2020-12-30 20:45:50
      Ale Mariusz nie robi pod publikę tylko sam dla siebie, a że ma czas i chęci to robi.
  • Krzysiek 2020-12-26 10:47:28
    Witam dokładnie zgadzam się z jednym panem który twierdzi że to nic nowego nie powstanie.czytajac wszelkie te założenia nie powstanie nic innego jak Zetor 7745 bo i mocniejszy ze wspomaganiem fajna wygodna kabina i mocniejszym podnośnikiem właściciel najwidoczniej ma nadmiar czasu i pieniędzy.w zetorze konstruktorzy wszystko dopracowali i wyliczyli że to są naprawdę wytrzymałe maszyny obliczone na przedni napęd i na całą resztę a wszelkie tak kosztowne modernizację c360 naprawdę mijają się z celem
  • Andi 2020-12-25 22:41:48
    Bardzo dobry ciągnik jako pomocniczy lub na średnie gospodarstwo Bolączką c360 to za mała moc,więc u mnie wylądował silnik czwórka perkinsa,i teraz jest bardzo dobrze,mocy nie brakuje,i spalanie spadło,prace wykonuje 4 biegiem,jak kultywator 2,5m.Pod góry z przyczepami wchodzi bez redukcji biegów.Obecnie to zupełnie inna kultura pracy.
  • o! 2020-12-25 17:59:15
    Skrzyżować ursusa z zetorem zakładając od niego turbo, chłodnicę wspomaganie, czy przedni wspornik to nie skonstruowanie nowego c 360. Już w latach 80tych zakładałem do 60tki silnik SW400 stosując flansze redukcyjne między silnikiem a skrzynią. Był silny, ale rozwalał skrzynię ,sypały się zęby, pękało sprzęgiełko 4/5 biegu , zrywał nakrętki wału koła. słaba skrzynia zdechnie, jeśli jej każe się jeszcze napędzać przód. Huczące i wpadające w rezonans zwolnice nie nadają się do ciągnika wyższej mocy. Dołożenie turbo nic nie da, bo wtedy trzeba zmienić parametry wtrysku, czasy i zakres otwarcia zaworów(czyli zaprojektować nowy wałek rozrządu),koła rozrządu o zębach skośnych, mocniejsze sprzęgło, sprawniejsza blokada, pedały ham. i sprz.-porażka . Jeżeli weźmiemy skrz.b. od c358, wspom. i p. most zetor, t.most pronar itp, to to nie będzie ursus c360, tylko składak. No ale ze swojej strony gratuluję mechanikowi inwencji i chęci i serdecznie życzę powodzenia! WESOŁYCH ŚWIĄT!
    • Marek 2020-12-25 22:22:34
      E tam... Miałem w 60tce 96koni turbo intercooler chłodnica oleju 0 problemów ze krzynia czy sprzęgłem
      • Vc 2020-12-25 22:47:03
        Też mam silnik z większą mocą i problemów nie ma.on próbuje się wyżyć pisząc ten wywód
      • ROLNIK 2020-12-26 10:44:55
        Śmiem twierdzić, że nawet nie widziałeś 360 z bliska. znam dużo ludzi, którzy założyli do tego ciągnika większe silniki i każdy z nich ma problemy ze skrzynią biegów. Więc nie pisz bzdur, że ta skrzynia wytrzyma prawie 100KM. Chyba, że ma dorabiane koła zębate i wałki z wytrzymalszego materiału tak jak ja mam to zrobione, ale koszt jednego koła zębatego to około 1000zł.
    • Es 2020-12-27 18:21:14
      Coś tu nie gra,najsłabszym elementem przeniesienia napędu jest zanitowane koło talerzowe a nie skrzynia biegów.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 5.173.235.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.