PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ursus i Dongfeng - początek i szybki koniec współpracy?

Ursus i Dongfeng - początek i szybki koniec współpracy? 28 października Ursus podpisał umowę o możliwej współpracy z Dongfeng, fot.kh

Autor:

Dodano:

Tagi:

Społka Ursus SA i chiński Dongfeng podpisały porozumienie o współpracy Memorandum of Understanding. Umowa o realizacji kilku projektów motoryzacyjnych trwała... bardzo krótko.



Spółka Ursus i Dongfeng Motor Industry podpisały ze sobą list intencyjny (Memorandum of Understanding) dotyczący możliwej współpracy. Umowa została podpisana 28 października 2020 r., o czym Ursus poinformował w raporcie z 5 stycznia 2021 r.

Strony potwierdziły i sprecyzowały chęć realizacji kilku różnych projektów motoryzacyjnych, przede wszystkim projektu dotyczącego pojazdów użytkowych odnośnie którego w MoU ustalono główne założenia, harmonogram pracy oraz cele. Z owego raportu wynika, że strony podzieliły na etapy prace, które miały doprowadzić do stworzenia, uzyskania homologacji oraz wdrożenia i sprzedaży pojazdów w oparciu o produkty Dongfeng oraz doświadczenie i know-how Ursusa, co dotyczyło pojazdów w wersjach: z napędem elektrycznym oraz wodorowym, które jak najszybciej miałyby zostać wprowadzone na rynek. Pierwszy taki pojazd miałby mieć swoją prezentację już w drugiej połowie 2021 r. 

Niestety, w dniu 7 stycznia br. Ursus otrzymał pismo wypowiadające podpisane Memorandum of Understanding, list intencyjny i umowę o zachowaniu poufności, o czy można przeczytać w raporcie bieżącym 13/2021. 

Jak się okazuje, powodem wypowiedzenia umowy było właśnie opublikowanie informacji o współpracy, które Ursus zawarł w raporcie z 5 stycznia. 

"Jako powód wypowiedzenia podpisanych dokumentów China Dongfeng Motor Industry Imp. & Exp. Co., Ltd wskazał realizację przez Emitenta giełdowych obowiązków informacyjnych i przekazanie raportu bieżącego nr 12/2021 w dniu 05 lutego 2021 r." - czytamy w raporcie bieżącym Ursusa.

Jednocześnie przedstawiciele Ursusa zapewniają, że spółka (emitent) będzie dążyć do wyjaśnienia sprawy oraz wznowienia dotychczasowej współpracy.

Bogata oferta maszyn i części Ursus na gieldarolna.pl



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (15)

  • Emilijann 2021-02-09 10:10:41
    Ursus miał szansę w latach 90 gdy chciał go przejąć acco A później po 2000 roku gdy chciał go new Holland tak samo było z polonez gdy to chciał vw nie doszło do przejęcia gdyż "zwiazki zawodowe " do tego nie dopuściły Podzieli się między sobą A tysiące ludzi miało okazję na pracę do dziś
    • mnemonic222 2021-02-10 19:02:04
      Nie "Polonez", tylko FSO, tam zainwestowali Koreańczycy (DAEWOO), ale szybko zobaczyli co to jest...
  • Szymon 2021-02-08 21:07:57
    Czy ursus taka sławna marka Polskich ciagników która wyrobiła sobie renome na całym świecie musi wspułpracować z jakimiś kitajcami.Przeciesz mamy wielu zdolnych technologów ikonstruktoró unowocześnić na bazie naszych silników od c360 c330 912 914 które pracują cały czas na naszych polach.J zbudować takie ciągniki zeby były dostępne cenowo i technologicznie dla każdego Gospodarstwa .
    • Sub 2021-02-08 21:48:59
      no właśnie te kitajce to światowa potęga.
      • Szymon 2021-02-09 20:33:13
        Potęga chyba tylko ma polach ryżowych.
    • Stanisław 2021-02-09 18:17:02
      Ursusy to były z Warszawy , a te w Lublinie to składaki z indyjsko tureckich części i nie wiadomo co jeszcze.Polmot Warfama robił ciągniki o nazwie Polmot puzniej wykupł logo niedzwiedzia i je naklejał na te składaki z montowni
      • Mati 2021-02-09 18:36:20
        Zetor też sprowadza całe tylne mosty z Pakistanu z firmy Antar Kabiny Koja Smolniki,podnosnik tuz Włoski Mita przedni most Carraro silniki Deutz bo sami nie potrafią zrobić A reszta to z chin 200 ludzi tylko składa to badziewie A ciemni ludzie kupują Miałem to dziadostwo od nowości brał olej i z 50 innych awari sprzedałem na szczęście
    • Kołtun 2021-02-10 15:28:41
      Ursus uzyskał taką "sławę" dlatego, że nie stać nas wtedy było na produkty zza "żelaznej kurtyny". Tak samo było ze Starem, Jelczem, Bizonem, Żukiem, Nysą, Fiatem 125 126p, Polonezem, itd, itp. Po reformach Balcerowicza, kiedy polskie zarobki spoczyły z 15 USD do 300 USD/miesiąc, to rodacy nogami zagłosowali sprowadzając zachodnie, nawet mocno przechodzone maszyny. Niektóre polskie fabryki "rokowały", np. FMŻ Płock, to je doinwestował zachodni kapitał, inne nie-to upadły. "Farmer" jakiś czas temu publikował serię opowieści pracownika FMŻ o groźbie upadku i o ratunku, jaki w porę przyszedł-nie od rządu, kleru, polskich banków, tylko od New Hollanda. Wiadomo, NH nie będzie sprzedawał na świecie kombajnów z Płocka pod nazwą Bizon, bo to żadna marka.
    • Michał 2021-02-13 09:12:19
      Jaka Polska produkcja? Polska produkcja to chyba tylko 330 reszta to albo kooperacja albo licencja. Wszyscy konstruktorzy myśli chyba że komuna wieczna będzie a ludzie zawsze kupią bo jest. Wszystko wprowadzano z opóźnieniem i na dodatek marnej jakości wykonania, bo i tak przez 5 lat w PGR zajadą a i tak z sprzedadzą drożej niż kupili. Musiało to paść a związki zawodowe to kupa nygusów i darmozjadów.
  • Miki 2021-02-08 20:50:37
    Samochód elektryczny się nie przyjął, tysiące przyczep robią w Dobrym Mieście dla More Maskiner, kilka transportów tygodniowo wyjeżdża, w Lublinie robią Black Bear(czarne ciągniki) na eksport i na dużą skalę kontenery dwudziestostopowe na cukier, jednym słowem dzieje się ale Polak zawsze będzie marudził i krytykował krajowe a chwalił zachodnie.
    • Polak 2021-02-08 21:00:52
      A skąd masz takie informacje ? Czy tylko sobie to wymysliłeś że oni tam jeszcze coś produkują
  • Polak 2021-02-08 19:09:05
    Ursus a raczej ta firma co posługuje się logo dawnej firmy to jest przekręt wypuszczają jakieś tam informacje to o nowej przekładni to o samochodach elektrycznych to sprzedaży dużej ilości przyczep a teraz to bo już nie mają pomysłu jak podnieść ceny akcji żeby rodzina Z wyciągnęła jeszcze trochę kasy z giełdy tą rodziną to powinna zająć się ćbś przekręty
  • Jasiu D 2021-02-08 18:27:34
    Sprzedajcie ta markę Martyniukowi tj. Pronarowi Wypuści swoje ciągniki i będa takie jak należy. P5 w barwach Ursusa to było by to!
    • Obeznany 2021-02-08 18:33:00
      Panie Sergiuszu, dużo zrobił Pan dobrego dla polskiego rolnictwa, niech dopisze Pan do swoich sukcesów i ten i wznowi polską markę. Tylko w Panu nadzieja
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.58.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.