PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ursus skupi się na maszynach rolniczych. Nie będzie produkował autobusów

Ursus skupi się na maszynach rolniczych. Nie będzie produkował autobusów
Ursus zamierza skupić się przede wszystkim na produkcji maszyn rolniczych i samochodu bezemisyjnego, fot.kh

Ursus SA otrzymał wypowiedzenie umowy licencyjnej dotyczącej korzystania z dokumentacji technicznej autobusów. Jednocześnie firma wskazuje, że działalność spółki zostanie oparta przede wszystkim na produkcji ciągników i maszyn rolniczych oraz na projekcie zeroemisyjnego samochodu dostawczego.



Wygląda na to, że produkcja autobusów Ursus zakończyła się na dobre. W w ostatnim czasie w spółce nie działo się praktycznie nic w tym zakresie. Działalność ma być skierowana na maszyny rolnicze i pojazdy elektryczne.

Koniec z autobusami Ursus?

30 kwietnia 2021 spółce wypowiedziała umowę licencyjną firma Invest-Mot. Umowa dotyczyła korzystania z dokumentacji technicznej autobusów wodorowych, elektrycznych, z silnikiem diesla, hybrydowych i trolejbusów o której. Wypowiedzenie powyższej umowy związane jest z brakiem działań produkcyjnych odnoszących się do produktów których dotyczy powyższa licencja.

Wypowiedzenie umowy przez Invest-Mot oznacza, że Ursus nie będzie mógł produkować autobusów pod własną marką, fot.kh
Wypowiedzenie umowy przez Invest-Mot oznacza, że Ursus nie będzie mógł produkować autobusów pod własną marką, fot.kh

To oznacza, że Ursus nie będzie mógł produkować autobusów pod własną marką. Przypomnijmy, że autobusy miejskie produkowane przez wcześniejszą spółkę Ursus przewożą pasażerów w kilku miastach Polski.

Przedstawiciele Ursusa zaznaczają jednak, że w dokumencie wypowiedzenia wskazano, „iż w dalszym ciągu dysponent wskazanej powyżej dokumentacji dostrzega możliwość współpracy z Emitentem w zakresie produkcji autobusów i trolejbusów na zlecenie na bazie tej licencjonowanej dokumentacji”. Chodzi właśnie o wspomniana realizację zleceń na rzecz podmiotów trzecich.

Ursus chce się skupić na rynku Agro

Ostatnie działania spółki Ursus skupiają się przede wszystkim na rynku maszyn rolniczych. Firma przypomina, iż w okresie pierwszych 9 miesięcy 2020 r. wyprodukowano i sprzedano 70 sztuk ciągników, 118 pras zwijających, 124 przyczepy, 3 rozrzutniki obornika, 14 ładowaczy czołowych oraz dokonano sprzedaży części zamiennych.

 

Co dalej z Ursusem?
CZYTAJ WIĘCEJ

Co dalej z Ursusem?

Cóż, nie są to ilości imponujące. Spółka zapewnia jednak, że iż działalność Grupy w perspektywie kolejnych okresów zostanie oparta przede wszystkim na rozwoju linii Agro, tj. na produkcji ciągników i maszyn rolniczych oraz na projekcie zeroemisyjnego samochodu dostawczego (kontynuacja projektu ELVI) oraz produkcji specjalistycznych kontenerów.

Zakład Ursusa w Lublinie w 2016 r. Produkcja ciągników szła pełną parą, fot.kh
Zakład Ursusa w Lublinie w 2016 r. Produkcja ciągników szła pełną parą, fot.kh

W Dobrym Mieście Ursus będzie się koncentrował na produkcji pras i przyczep oraz realizacji zagranicznego kontraktu na dostawę ponad tysiąca przyczep. W Lublinie – na produkcji ciągników, w tym zwłaszcza modeli, do których Spółka posiada zapasy materiałowe. Działalność Spółki dalej będzie uzupełniał import ciągników do bezpośredniej sprzedaży z krótkim cyklem obrotu gotówki.

Spółka w ostatnim czasie zmniejszyła nieco straty finansowe. 2020 r. zamknął się stratą netto ponad 56,6 mln zł. Za okres 1 stycznia 2020 r. – 17 marca 2021 r. strata wyniosła 52,2 mln. zł. Warto przypomnieć, że za 2019 roku strata ta wyniosła ponad 87,1 mln zł.

Zobacz ofertę maszyn i części zamiennych Ursus na Gieldarolna.pl

 

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (60)

  • Arek 2021-05-12 19:27:05
    Tam w tytule jest błąd ursus już nie PRODUKUJE tylko SKŁADA a to jest różnica
    • Miki 2021-05-12 19:31:17
      Arek a jaki producent produkuje od a do z cały ciągnik? Żaden!
      • Rolnik 2021-05-13 10:34:32
        Chińskie ciągnik typu lovol robią Chińczycy od a do z a w Europie to Belarus robi wszystkie modele tylko ja Białorusi poza jakimiś dwoma modelami
  • scyzoryk 2021-05-12 12:30:40
    Wydaje mi się że Ursusowi brakuje w ofercie dużych mocnych ciągników o mocy powyżej 150 KM
  • Ktosiek 2021-05-12 10:01:46
    Po doświadczeniach z modelem 7524 nigdy więcej Ursusa...
    • Kazik 2021-05-16 06:58:21
      A co w nim było nie tak?
  • Ktoś 2021-05-11 17:39:09
    Ooo okazało się że licencja na podstawie skradzionej dokumentacji z Polskiej firmy produkującej autobusy pod Poznaniem przerosła "państwową" firmę. Karma wraca, autobus próbowano sklonować ale miały mnóstwo problemów z działaniem, a nawet pękaniem konstrukcji nośnej. Pewnie dlatego że sklonowano dokumentację prototypu. Nawet ten co "wynosił" dokumentację nie ogarniał jak kopiować 🤣
    • Ktoś 2021-05-14 02:47:17
      O widzę że związki zawodowe minusują. Żeby nie było związki zawodowe są dobrą ideą ale te w ursusie pokazały wszystkie słabości jakie wynikają z ustawy o związkach zawodowych. Nie wpuszczenie nowych inwestorów. Blokowanie rozwoju i automatyzacji produkcji. Upieranie się przy pozostaniu przy pewnych rozwiązaniach produkcyjnych które były dobre dla związkowców ale nie klientów. Chodzi np. o to że niektóre operacje produkcyjne są dobrze płatne dla pupilków związkowych w związku z tym zamiast kupować tanie i dobre gotowe części produkowali części sami. A tak się teraz nie robi spójrzcie na rynek aut tam wiele części jest takich samych w różnych markach. Podobnie jest z AGD, czy innymi produktami.
  • Tomek 2021-05-11 17:02:07
    A może taki legendarny c360 i c 385 to była polska konstrukcja?
    • Tygrys 2021-05-11 17:04:10
      Polska konstrukcja to c 330 te co wymieniłeś to akurat czeska
      • Tygrys 2021-05-12 16:30:12
        Nie koniecznie, serie ciężką akurat stylizowało dwoch polakow i jeden czech z cz czego ksztalt w duzej mierze jest polski bo glownie pomysly polakow wdrożono
      • Ktoś 2021-05-14 02:50:41
        Może i wdrożono pomysły co do kształtu czy jak się teraz mówi co do designu ale konstrukcja jest Czeska. Zresztą pewnie dlatego wiele osób kupuje części Zetora bo lepiej trzymają parametry użytkowe niż polskie podróby czy nawet części z logiem ursus na kartoniku.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.170.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.