Demonstracji zmodernizowanej serii A dokonali przedstawiciele producenta zgromadzeni w fabryce Valtra w ośnieżonym Suolahti.


Czytaj więcej
Valtra G135 na podium konkursu Tractor of the Year 2021Nadal trzy rozstawy osi, ale lekko zwiększone moce

Ciągniki Valtra serii A piątej generacji to maszyny wyposażone w 3- lub 4-cylindrowe silniki AgcoPower dostosowane do normy emisji spalin Stage V i dlatego też doposażone zostały w filtr cząstek stałych DPF, ale bez zaworu EGR oraz układ SCR.
Moc silnika w wersjach czterocylindrowych została zwiększona o 5 KM i odpowiada teraz oznaczeniu modelu. W ofercie jest więc nadal 7 modeli, ale w nieco wyższym zakresie mocy 75-135 KM i z wydłużonym interwałem serwisowym z 500 do 600 h.
W zmodernizowanych Valtrach zastosowano ponadto nowy pedał gazu, dzięki czemu można teraz jeszcze precyzyjniej sterować prędkością i mocą silnika.
Wspomniane z kolei rozstawy osi to 2250 mm (small), 2430 mm (medium) oraz 2500 mm (large).
Więcej biegów w przekładni Powershift

Wszystkie modele ciągników Valtra serii A piątej generacji nadal wyposażone są w sprawdzoną mechaniczną skrzynię biegów 12x12 (wersja GL), a najlepiej sprzedające się modele o mocy 105 i 115 KM również w opcjonalną czterostopniową przekładnią Powershift (HiTech 4).
Nowością jest natomiast możliwość zamówienia w trzech 3-cylindrowych modelach A75-A95 przekładni Powershift umożliwiającej zmianę dwóch przełożeń pod obciążeniem (wersja HiTech 2) dzięki czemu do dyspozycji jest 24 biegów do przodu i tyleż samo do tyłu. Pozwoli to na bardziej efektywną pracę w polu i na transport drogowy przy niższych prędkościach obrotowych silnika.
Wszystkie zaktualizowane ciągniki serii A wyposażone są ponadto w znany rewersor Power Shuttle z zintegrowanym hamulcem ręcznym oraz mogą być wyposażone w reduktor (Creeper), który zapewnia prędkość minimalną od około 100 m/h.

Czytaj więcej
Valtra serii G zaprezentowana!Co jeszcze?

Ponieważ ponad połowa ciągników serii A jest fabrycznie wyposażona w ładowacz czołowy wprowadzono w niej wiele ulepszeń ułatwiających jeszcze bardziej pracę z tym narzędziem – na przykład zmodernizowany podłokietnik znany z większych modeli w wersjach HiTech 4 oraz szersze zastosowanie wspomnianych już przekładni Powershift.
Piąta generacja Valtry serii A dostępna jest też z pneumatycznym lub hydraulicznym dwuobwodowym układem hamulcowym (do wyboru) zgodnie z obowiązującymi aktualnie przepisami.
Ponadto zmodernizowane maszyny posiadają automatyczny główny wyłącznik prądu w stacyjce oraz opcjonalne: przyciski WOM na tylnym błotniku (HiTech 4), funkcję AutoTraction (HiTech), którą można teraz łatwo wyłączyć przyciskiem w każdym momencie i zdalny monitoring Valtra Connect.
Na zakończenie napiszmy, że ciągniki Valtra serii A piątej generacji otrzymały lekko zmodernizowany wygląd, a podstawowym kolorem pozostał czerwony.
Jak poinformowali przedstawiciele firmy, produkcja zmodernizowanych Valtr już się rozpoczęła a w sprzedaży powinny się one pojawić już na wiosnę tego roku.
Poniżej lista modeli traktorów Valtra serii A piątej generacji:
A75 75/56 KM/kW 315 Nm
A85 85/63 350
A95 95/70 355
A105 105/78 435
A115 115/86 455
A125 125/93 520
A135 135/100 540
Części zamienne do ciągników Valtra znajdziesz na gieldarolna.pl.
Komentarze