PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Valtra serii N jeszcze bardziej komfortowa

Fińska Valtra wraz z nowymi modelami ciągników serii N, spełniających normę Stage 5, wprowadza do oferty pneumatyczne zawieszenie przedniej osi. To rozwiązanie stosowane w ciągnikach z wyższych serii.



W gamie modelowej 2019 traktorów Valtra serii N wprowadzono do oferty opcjonalne zawieszenie pneumatyczne przedniej osi, nazwane przez producenta AIRNES, które ma znacząco poprawić komfort pracy tymi traktorami.

Zawieszenie pneumatyczne jest szeroko stosowane w pojazdach użytkowych, ale w ciągnikach jest wyjątkową cechą Valtry już od ponad 20 lat. Zawieszona pneumatycznie oś przednia zapewniać ma szybszą reakcję i lepszy poziom amortyzacji niż rozwiązania hydropneumatyczne, szczególnie przy szybkich ruchach osi i gdy obciążenie osi zmienia się gwałtownie, np. przy szybkiej jeździe z ciężkimi maszynami zawieszonymi z tyłu.

Konstrukcja zawieszenia AIRES w serii N jest podobna do sprawdzonego już w ciągnikach Valtra serii T . Posiada ona oddzielne, samopoziomujące pneumatyczne zawieszenie z jednym miechem powietrznym oraz dwoma solidnymi amortyzatorami.

Układ zawieszenia wykorzystuje sprężone powietrze i ma działać bezproblemowo także w niskich temperaturach. Dodatkową korzyścią jest to, że układ pneumatyczny ciągnika pozwala również na użycie sprężonego powietrza do innych celów, takich jak hamowanie przyczep, czyszczenie chłodnic lub innych codziennych czynności konserwacyjnych.

Ponadto jak informują przedstawiciele firmy, zalety pneumatycznego zawieszenia przedniej osi  stają się coraz wyraźniejsze, ponieważ całkowita masa ciągników rośnie wraz z coraz większymi narzędziami zawieszanymi na przednim i tylnym TUZ.

Nowe zawieszenie przedniej osi będzie dostępne w wersjach modeli serii N, zgodnych z normą Stage 5 wiosną (modele N174) i jesienią 2019 (modele N134 i N154). Obecna opcja hydropneumatycznego zawieszenia drugiej generacji będzie także nadal dostępna w mniejszych modelach serii N.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (7)

  • mnemonic222 2019-02-07 14:26:53
    Witam, Valtra jest spoko, tylko dla myślących, silniki sisu, oś dana z eski jest też w claas-ie axionie 800-900 i nikt nie narzeka. Co do Fendta to nie jest to już to samo jeszcze 20-10 lat temu, nawet niemcy sprzedają po 5000 godzin z książką serwisową(wiadomo skrzynia), w fendcie płaci sie za markę. Pogadajcie z serwisantami co dzieje sie z tymi ciągnikami na gwarancji zamiast pisac te bzdury . Laicy i gimbaza wiedzą najlepiej... Kto ma valtraę nich lepiej przy niej pozostanie, alternatywy brak. Pozdrawiam Rolników.
  • olek 2019-01-27 12:26:56
    fendt oki ale nie vario,tracisz przynajmniej 20% mocy
    • T.B. 2019-01-28 02:30:44
      Każda przekładnia ma straty. W przypadku vario nawet mimo strat, praca nadal jest ekonomiczna. Co straci na przekładni zyskuje na silniku i spalaniu. Puki co konkurencja nie wyprodukowała lepszej przekładni bezstopniowej i stąd też pewien hejt. Nie spotkałem się żeby jakikolwiek posiadacz fendta narzekał, chyba że kupił szrot z zajechaną skrzynią.
      • Dawid 2019-01-29 10:09:49
        Gdybym wydał 150 proc tego co inni też bym później nie narzekał. Bo wstyd ;) ale faktycznie super ciągniki ale czy dużo lepsze niż john deere case cvx lub inne z tego typu skrzynia?
  • Slazak 2019-01-26 15:53:43
    Z żalem pisze komentarz z żalem.... Mam A 93 ORAZ T 151 I T213. Od zawsze po czułym okiem serwisu Przez moment chciałem kupić S (eskę) w 2017 Po rozmowach z znajomym inżynierem z Francji, dochodzą do wniosku że koncern AGCO inwestuje bardziej w MF niż w Valtrę. Zatem nie będę kupować sztucznie pompowanej marki premium. Szkoda... fajny silnik, dobra pół automatyczna skrzynia ale reszta Ech.. począwszy od osi przedniej - Dana Spicer - po system skrzyni biegów w wersji verso .......ech Co kupić ....? Nie wiem Na pewno nic nowego ale co ? Może ktoś pomoże ?
    • wujo stasiu 2019-01-26 16:49:08
      kup mtzta nie bedizesz rzalowac
    • Anonim 2019-01-26 17:14:31
      Ja bym poszedł w używanego Fendta. Jeśli pracujesz sam na ciągniku, to nie oszczędzaj na komforcie. Ja raz zaoszczędziłem i trochę żałuję.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.221.159.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.