Wczoraj, tj. 12 września 2019 r., w fabryce CNH Industrial Polska w Płocku została oficjalnie otwarta w czwartek nowa hala z linią produkcyjną, gdzie powstają m.in. nowoczesne kombajny rolnicze New Holland serii CX5 i CX6. W planach jest też modernizacja linii do malowania części montowanych maszyn.
Oficjalne otwarcie nowej hali produkcyjnej w płockim zakładzie CNH Industrial Polska zbiegło się z jubileuszem 20-lecia obecności marki New Holland w Polsce. W uroczystości uczestniczyli m.in. ambasador Włoch w Polsce Aldo Amati oraz prezes marki New Holland Agriculture Carlo Lambro.
- Hala w Płocku powstała w bardzo krótkim czasie. To inwestycja za 25 mln USD. Linia montażowa jest już uruchomiona. Oprócz kombajnów CX 5 i CX 6, składane są tu również kombajny serii TC - powiedział Lambro.
Jak zaznaczył, uruchomienie hali montażowej w płockiej fabryce CNH Industrial Polska nie zamyka planów związanych z rozwojem tego zakładu.
- Kolejnym etapem będzie modernizacja lakierni, gdzie malowane są elementy kombajnów CX 5 i CX 6 oraz TC, a także części innych maszyn, w tym do pras czy hederów. Koszt inwestycji to blisko 6 mln USD - wyjaśnił Lambro. Zapowiedział, iż w płockim zakładzie CNH Industrial Polska po modernizacji malarni funkcjonowała będzie nowoczesna linia proszkowa.
- Otwieramy dzisiaj nową linię produkcyjną dla kombajnów, które mieszczą się w segmencie obecnie chyba najbardziej popularnym, jeśli chodzi o rynek polski - powiedział PAP Adam Sulak, dyrektor marki New Holland AG w Polsce. Dodał, że kombajny serii CX 5 i CX 6 będą produkowane w czterech modelach.
- Wydaje się na dzisiaj, analizując rynek, że niektóre z nich będą najbardziej uniwersalnymi kombajnami dla struktury agrarnej rynku polskiego - ocenił Sulak. Jak zauważył, do tej pory segment TC, czyli kombajny o niższej mocy, był postrzegany jako najlepszy dla rynku w Polsce.
- W związku z konsolidacją gospodarstw na przestrzeni ostatnich 10, 20 lat, analizy rynkowe pokazały, że ten ciężar zainteresowania klientów przesuwa się na kombajny wyższych mocy - powiedział Sulak.
Wyjaśnił, iż w związku z prowadzonymi analizami, zarząd CNH Industrial zdecydował o przeniesieniu produkcji kombajnów serii CX 5 i CX 6 z fabryki w Zedelgem w Belgii do fabryki w Płocku, "traktując rynek polski, jako najbardziej perspektywiczny".
-Rynek polski jest drugim, trzecim rynkiem w Europie pod względem wolumenu sprzedaży kombajnów. W związku z tym jest to liczący się rynek dla budowania potencjału sprzedaży, udziałów rynkowych, budowania prestiżu marki, oferowania tego, czego klienci dziś potrzebują - podkreślił dyrektor marki New Holland AG w Polsce.
Ambasador Włoch w Polsce podkreślił, że nowa hala z linią produkcyjną w płockim zakładzie CNH Industrial "jest owocem najnowszych osiągnięć, od kiedy 20 lat temu w Polsce pojawił się pierwszy kombajn pod marką New Holland".
- Jest to ważne wydarzenie, z którego zarówno New Holland, jak i Włochy powinny być dumne z uwagi na rozwój polskiego rolnictwa i gospodarki - oświadczył. - Jest to kolejny, piękny rozdział polsko-włoskiej historii - dodał ambasador Amati.
CNH Industrial jest koncernem prowadzącym działalność na 180 rynkach na świecie, obejmującą m.in. projektowanie, produkcję, dystrybucję, handel i finanse. Jego akcje notowane są na giełdach papierów wartościowych w Nowym Jorku oraz w Mediolanie. W sektorze maszyn rolniczych i ciągników do koncernu należą, oprócz powstałej w 1895 r. New Holland Agriculture, także marki Case IH oraz Steyr.
Fabryka produkująca kombajny rolnicze pod marką New Holland działa w Płocku od 1998 r., kontynuując tradycję produkcji, którą wcześniej pod legendarną już marką Bizon prowadziła tamtejsza Fabryka Maszyn Żniwnych (FMŻ). To obecnie jedyny w Polsce zakład, gdzie powstają kombajny, przy czym fabryka ta jest jedną z ponad 60 na świecie, należących do koncernu CNH Industrial. Oprócz kombajnów, powstają tam także maszyny rolnicze, jak prasy zwijające, hedery do zbioru zbóż i kukurydzy.
W 1992 r. w ówczesnej płockiej FMŻ została wydzielona spółka Bizon. W 1998 r. jej właścicielem stał się New Holland, a w 1999 r. przyjęto tam nową nazwę fabryki - New Holland Bizon. Od 2002 r. zakład działał jako CNH Polska, a w 2013 r. wprowadzono nazwę CNH Industrial Polska. W 2017 r. z tamtejszej linii produkcyjnej zjechał 20 tys. egzemplarz kombajnu TC.
Wcześniej, bo w 2015 r. CNH Industrial Polska, planując rozwój swej fabryki, kupił za 8,1 mln zł od miasta Płocka 19,15 ha gruntów przemysłowych, sąsiadujących z działającym już zakładem. Pozwolenie na budowę hali wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu płocki Urząd Miasta wydał w październiku 2017 r. Wkrótce potem ruszyła budowa obiektu. Generalnym wykonawcą przedsięwzięcia była łódzka firma MCKB.
W 2017 r. CNH Industrial rozszerzył działalność w Polsce poprzez przejęcie segmentu rolniczego spółki Kongskilde Industries i jej zakładu produkcyjnego w Kutnie (łódzkie).

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)