PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

W Rosji koszą głównie rosyjskie kombajny

Tak wynika z raportu opublikowanego przez Rosyjskie Stowarzyszenie Producentów Specjalistycznych Maszyn i Urządzeń Rosspetsmash.



Wydawałoby się, że czasy komunistyczne, kiedy to na radzieckich polach królowały kombajny Niva dawno, już minęły. Nic bardziej mylnego. Okazuje się bowiem, że rolnictwo naszego wschodniego sąsiada nadal jest oparte na krajowych kombajnach zbożowych.

Aż 80 proc. to produkty krajowe

Wspomniane Stowarzyszenie Rosspetsmash podało oficjalnie, że w ub. roku w Rosji sprzedano 4178 sztuk nowych okrętów żniwnych, z czego aż 80 proc. przypadło na produkty fabryk rosyjskich. Przeliczając to szybko wychodzi na to, że były to 3342 egzemplarze.

Co ciekawe możliwości produkcyjne rosyjskich firm produkujących kombajny są o wiele większe, bo wynoszące 12 tys. sztuk rocznie. Dużo maszyn produkowanych w tym kraju wysyłane jest jednak na eksport, a ten z roku na rok zwiększa się regularnie. Dochodzą wciąż nowe kierunki eksportowe takie jak ostatnimi czasy Iran, Etiopia czy też Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Producenci kombajnów w Rosji

U naszego wschodniego sąsiada prym w produkcji kombajnów zbożowych wiedzie oczywiście Rostselmash z Rostowa nad Donem.

W jego ofercie można znaleźć wiele modeli klawiszowych i rotorowych: od prostych konstrukcji Nova i Vector, poprzez modele Acros, a na zaawansowanych RSM i Torum kończąc.

Kolejnym ważnym graczem na tamtejszym rynku jest firma Agromash. W jego ofercie są trzy serie 3000, 4000 oraz 5000. Ta ostatnia to tak naprawdę konstrukcje bazujące na licencji fińskiego producenta Sampo Rosenlew.

Warto jeszcze wspomnieć o przedsiębiorstwie Agrotechmash Terrion z Petersburga. Wszystkie kombajny tej marki to, podobnie jak seria Agromash 5000, fińskie maszyny Sampo.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (21)

  • Dawid 2021-03-29 11:07:18
    Unia to bagno
  • A jak tam 2020-12-02 09:31:26
    nasze Ursusy w Afryce? Rynek zbytu bardzo dobry? A nie, czekaj, Ursus splajtował. Teraz kto inny będzie zarabiał na tej marce.
  • Jan 2020-12-02 06:15:20
    Emocje aż kipią! Było minęło. Widać dobrze ówczesni rządzący robili skoro ich siejeszcze do europarlamentu wybiera i do telewizji zaprasza. Co my zostawimy potomnym? Zdegradowana glebe i długi. Myśl globalnie ale działaj lokalnie.
  • Caro minus 2020-12-01 17:13:36
    Ruscy produkują Łady( na spółkę z Renault ), Kamazy ,Rostselmasha , Czesi Skodę na częściach VW i Tatrę na częściach DAF i Zetora , Rumuni Dacię na częściach Renault , a u nas - rozwalono Stara (Sobek Zasada sprzedał MAN owi) Jelcza- obecnie produkcja tylko dla wojska , FSO i Poloneza wykończyło Daewoo , Bizona FMŻ Płock markę wykończył CiulHolland . Teraz POlacy skręcają Romety Junaki i Ursusa na azjatyckich komponentach . I jeszcze Autosana robią głównie dla wojska PGZ jest udziałowcem.
    • mnemonic222 2020-12-01 18:58:59
      Te Lady, Kamazy, ,Rostselmashe, to produkcja na zagranicznych częściach bo sami niczego nie potrafią wymyślić przez 50 lat. Jak tak ci się podobają to kup sobie. Skoda sprywatyzowana od dawna, Tatra od niedawna znów czeska, to producent niszowy-mała produkcja. Zetor czeski ale produkcja mała na wschodnią Europę i Azję. Dacia to własność Renault. Star należy do Mana dlatego jeszcze istnieje, Jelcz nisza - zobaczymy jak długo, FSO-relikt przeszłości nawet Daewoo nie dało rady, FMŻ Płock nabrał tyle kredytów, że nie dał rady tego spłacać, maszyn nikt nie chciał nawet na wschodzie, zresztą kto miał to spłacać ??? Dobrze, że CNH kupiło ten zakład bo był by tam supermarket...Ursus sam się wykończył rękami pracowników i związkowców, całe lata niczego nie produkował a brał kasę z budżetu, zatrzymali się w 70-tych latach ze swoimi "produktami" i nie mieli czym konkurować, a kredyty z lat 60-80-tych trzeba było spłacać... Niedobitki po komunie żyją bo mają kontrakty państwowe i mogą spać spokojnie, każdy chłam pójdzie za ciężkie pieniądze. W byłym WNP dalej żyją w komunie i nie ma czego zazdrościć, trzeba iść na przód a nie grzęznąć w sentymentach. Najpierw trzeba budować bogate i świadome społeczeństwo a potem wymagać patriotyzmu gospodarczego. Bo na samych gastarbajterach (Ukraińcy, Białorusini) i kasie z UE to daleko nie zajedziemy, koryto się urwie i będzie płacz kolejny raz...
      • Marek 2020-12-03 09:46:09
        Ursus wykończony został dzięki wspaniałemu socjalistycznemu zarządowi. Nie chcieli współpracy z Renault. Zakupiono za to licencję na MF_a niby niezły ciągnik ale trzeba było pracować nad jego unowocześnianiem. Wybudowano nowoczesną odlewnię żeliwa do produkcji silników, za grube miliony dolarów tylko nie wyjechal z niej żaden silnik a wszystko sprzedano za 1/2 ceny. Nie można się dziwić że stało się to co się stało. Tylko pogratulować decyzji ówczesnym rządzącym. Przecież to były pieniądze państwowe. Nie było się czym przejmować.
    • Florian 2020-12-01 23:32:43
      To nie Daewoo wykończyło FSO ale ekipa która wówczas rządziła położyła przemysł Polski na łopatki tak jak chciał zachód a ruscy mają rację że inwestują we własny przemysł
      • Leszek 2020-12-02 19:59:16
        A kto chciał jeździć produktem z FSO? Kto chciał kupować Ursusy czy Bizony? Wszyscy chcieli jeździć i pracować sprzętem z Zachodu.
  • cvx 2020-12-01 11:13:55
    U nas w Unii Europejskiej, też używamy głównie europejskich kombajnów, bardziej zaawansowanych techniczne. Rosja, jak na tak ogromny kraj wcale nie ma się czym pochwalić, kombajny składają z importowanych podzespołów.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.100.128
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.