PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

W Rosji koszą głównie rosyjskie kombajny

Tak wynika z raportu opublikowanego przez Rosyjskie Stowarzyszenie Producentów Specjalistycznych Maszyn i Urządzeń Rosspetsmash.



Wydawałoby się, że czasy komunistyczne, kiedy to na radzieckich polach królowały kombajny Niva dawno, już minęły. Nic bardziej mylnego. Okazuje się bowiem, że rolnictwo naszego wschodniego sąsiada nadal jest oparte na krajowych kombajnach zbożowych.

Aż 80 proc. to produkty krajowe

Wspomniane Stowarzyszenie Rosspetsmash podało oficjalnie, że w ub. roku w Rosji sprzedano 4178 sztuk nowych okrętów żniwnych, z czego aż 80 proc. przypadło na produkty fabryk rosyjskich. Przeliczając to szybko wychodzi na to, że były to 3342 egzemplarze.

Co ciekawe możliwości produkcyjne rosyjskich firm produkujących kombajny są o wiele większe, bo wynoszące 12 tys. sztuk rocznie. Dużo maszyn produkowanych w tym kraju wysyłane jest jednak na eksport, a ten z roku na rok zwiększa się regularnie. Dochodzą wciąż nowe kierunki eksportowe takie jak ostatnimi czasy Iran, Etiopia czy też Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Producenci kombajnów w Rosji

U naszego wschodniego sąsiada prym w produkcji kombajnów zbożowych wiedzie oczywiście Rostselmash z Rostowa nad Donem.

W jego ofercie można znaleźć wiele modeli klawiszowych i rotorowych: od prostych konstrukcji Nova i Vector, poprzez modele Acros, a na zaawansowanych RSM i Torum kończąc.

Kolejnym ważnym graczem na tamtejszym rynku jest firma Agromash. W jego ofercie są trzy serie 3000, 4000 oraz 5000. Ta ostatnia to tak naprawdę konstrukcje bazujące na licencji fińskiego producenta Sampo Rosenlew.

Warto jeszcze wspomnieć o przedsiębiorstwie Agrotechmash Terrion z Petersburga. Wszystkie kombajny tej marki to, podobnie jak seria Agromash 5000, fińskie maszyny Sampo.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (21)

  • A jak tam 2020-12-02 09:31:26
    nasze Ursusy w Afryce? Rynek zbytu bardzo dobry? A nie, czekaj, Ursus splajtował. Teraz kto inny będzie zarabiał na tej marce.
  • Jan 2020-12-02 06:15:20
    Emocje aż kipią! Było minęło. Widać dobrze ówczesni rządzący robili skoro ich siejeszcze do europarlamentu wybiera i do telewizji zaprasza. Co my zostawimy potomnym? Zdegradowana glebe i długi. Myśl globalnie ale działaj lokalnie.
  • Caro minus 2020-12-01 17:13:36
    Ruscy produkują Łady( na spółkę z Renault ), Kamazy ,Rostselmasha , Czesi Skodę na częściach VW i Tatrę na częściach DAF i Zetora , Rumuni Dacię na częściach Renault , a u nas - rozwalono Stara (Sobek Zasada sprzedał MAN owi) Jelcza- obecnie produkcja tylko dla wojska , FSO i Poloneza wykończyło Daewoo , Bizona FMŻ Płock markę wykończył CiulHolland . Teraz POlacy skręcają Romety Junaki i Ursusa na azjatyckich komponentach . I jeszcze Autosana robią głównie dla wojska PGZ jest udziałowcem.
    • mnemonic222 2020-12-01 18:58:59
      Te Lady, Kamazy, ,Rostselmashe, to produkcja na zagranicznych częściach bo sami niczego nie potrafią wymyślić przez 50 lat. Jak tak ci się podobają to kup sobie. Skoda sprywatyzowana od dawna, Tatra od niedawna znów czeska, to producent niszowy-mała produkcja. Zetor czeski ale produkcja mała na wschodnią Europę i Azję. Dacia to własność Renault. Star należy do Mana dlatego jeszcze istnieje, Jelcz nisza - zobaczymy jak długo, FSO-relikt przeszłości nawet Daewoo nie dało rady, FMŻ Płock nabrał tyle kredytów, że nie dał rady tego spłacać, maszyn nikt nie chciał nawet na wschodzie, zresztą kto miał to spłacać ??? Dobrze, że CNH kupiło ten zakład bo był by tam supermarket...Ursus sam się wykończył rękami pracowników i związkowców, całe lata niczego nie produkował a brał kasę z budżetu, zatrzymali się w 70-tych latach ze swoimi "produktami" i nie mieli czym konkurować, a kredyty z lat 60-80-tych trzeba było spłacać... Niedobitki po komunie żyją bo mają kontrakty państwowe i mogą spać spokojnie, każdy chłam pójdzie za ciężkie pieniądze. W byłym WNP dalej żyją w komunie i nie ma czego zazdrościć, trzeba iść na przód a nie grzęznąć w sentymentach. Najpierw trzeba budować bogate i świadome społeczeństwo a potem wymagać patriotyzmu gospodarczego. Bo na samych gastarbajterach (Ukraińcy, Białorusini) i kasie z UE to daleko nie zajedziemy, koryto się urwie i będzie płacz kolejny raz...
      • Marek 2020-12-03 09:46:09
        Ursus wykończony został dzięki wspaniałemu socjalistycznemu zarządowi. Nie chcieli współpracy z Renault. Zakupiono za to licencję na MF_a niby niezły ciągnik ale trzeba było pracować nad jego unowocześnianiem. Wybudowano nowoczesną odlewnię żeliwa do produkcji silników, za grube miliony dolarów tylko nie wyjechal z niej żaden silnik a wszystko sprzedano za 1/2 ceny. Nie można się dziwić że stało się to co się stało. Tylko pogratulować decyzji ówczesnym rządzącym. Przecież to były pieniądze państwowe. Nie było się czym przejmować.
    • Florian 2020-12-01 23:32:43
      To nie Daewoo wykończyło FSO ale ekipa która wówczas rządziła położyła przemysł Polski na łopatki tak jak chciał zachód a ruscy mają rację że inwestują we własny przemysł
      • Leszek 2020-12-02 19:59:16
        A kto chciał jeździć produktem z FSO? Kto chciał kupować Ursusy czy Bizony? Wszyscy chcieli jeździć i pracować sprzętem z Zachodu.
    • Piotr 2020-12-02 10:20:53
      Tak to jest i nie Polacy nie części nie konkurencja rozwaliła nasza produkcję firmy. A mentalność i cena potem logika i styl życia komuny. Dopiero komuna Rosja nas blokowała żadnych nowości nowinek.bo podchodzilo pod kapitalizm. To nas rozjebalo. Rządy starej daty z systemem komuny nas jebie. Potem technologia stara zero modernizacji bo to kapitalizm ustroj komuny blokowała jak się dało. Tym Polskę zabito teraz gospodarka kuleje potem nie wiem co kombinują i planują rządy... Ale dobrze nie jest pandemia znowu działa jak komuna. A Daewoo Tico było super extra auto nie do zajebana. 10lat bez awarii i roboty i pucowania garażowania no nic tylko wsiadać cyk klucz na sekundę i zapali z pół obrotu. I pali zima jak lato bez różnicy. To nie jest to co maluch fiat 126p złom okropny komunistyczny bibelot. Zero bagażu zero komfortu zero mocy zero dostępu do tyłu co z tego że tylny napęd jak to nie przekłada się na walory estetyczne użytkowe ekonomiczny dużo pali jak smok. Ale obaj mają dobre walory parkingowe. Tylko tyle. Tico robiłem raz hamulce rozrząd i nic więcej. Jeszcze sam to naprawiał bez kanału i garażu. I tanio bo proste... Produkt koreański to było. Fiat nie chciał projekt Tico to Korea wzięli. I jaki cudowne auto tico jest. Jeszcze ja zawieszenie i podwozie prześwit zwiększyłem i od tego czasu momentu zapomnialem co to jest progi koleiny krawężniki jeziorka rzeki kamienie na środku drogi i w koleinach. No ale wada jak każde auto ma rdza na potęgę rdzewieje gnije. Jak by nie patrzeć to wyszedłem na tym aucie. Nie było nic nie robiło za skarbonka bez dna. I wy ludziki dalyj obrażajcie Tico a sami bulicie kasę ladujecie w auto serwis komputerowy. Mnie kosztowało tylko OC i paliwo oraz przegląd techniczny. A przechodzi spokojnie. Cinquecento Seicento to tak samo złomy nic nie warte uwagi. Morduj się usiąść z tyłu i wysiadaj na extra super ulewie pasażer z przodu tylko po to żeby z tyłu wysiadli. Zachowujecie się jak prostaki barany w BMW czy prostaki w alfa Romeo nic nie wartym auto... tak będę narzekać bo zawsze rozwalacie to co jest dobre i mocne i polskie czy pochodne. Co zrobiliście z Ursus? Romet ? Tatra? Star? Jelcz? Autosan? Wsk? SHL? Jawa to gówno czeska...i inne. Ratowaliscie? Kupowaliscie? Popieraliscie zachodnie południowe wschodnie. A polskie zostawiliscie. To teraz nie pierdolic jak jest złe. Co upadło. Sami do tego doprowadziliscie. I tak to z dziada na dziada pokoleniowo szlo. I zjebano Polskę gospodarkę. Ja jestem Polak z czystej krwi. Popieram Ursus i mam c360 prosta maszyna w naprawie i elektryka. Hydraulika siłowa. Bez szkoły i znajomości sam naprawiam bo proste jak budowa cepa. Na polu naprawisz. A czeskiej Zetor to ja pierdole. Żeby do sprzęgła się dostać bo wspomaganie kierownicy poszła to rozdubczaj cały przód traktor. A silnik waży w pizdu do n potęgi... Musisz mieć żurawia. HDS koparka. Bo samemu to nie zrobisz nie naprawisz. Ursus ma na zewnątrz wspomaganie kierownicy. Sprzęgło jeszcze zrobię rozjade. Wiem co piszę bo robiłem pracowałem przy tym i jeździłem tymi. Pozdrawiam serdecznie wszystkich i myślcie sami samodzielnie a nie przez media i prasę czy reklama. Analizujcie wszystko.bo rządowi prościej jest wychować barany i sterować nami. Niż zamienić barany w wilki psy owczarki...
      • mnemonic222 2020-12-02 18:16:47
        Daewoo Tico to Suzuki Alto, Koreańczycy sami tego nie wymyślili, zresztą kupowali licencje od Opla - Nexia, Espero. Matiz to odrzucony przez Fiata projekt następcy Cinquecento.
  • cvx 2020-12-01 11:13:55
    U nas w Unii Europejskiej, też używamy głównie europejskich kombajnów, bardziej zaawansowanych techniczne. Rosja, jak na tak ogromny kraj wcale nie ma się czym pochwalić, kombajny składają z importowanych podzespołów.
  • ajato 2020-12-01 08:43:13
    Nie rozumiem. Czyli cały świat ma kosić maszynami niemieckimi albo hamerykańskimi? A co do bizona czy ursusa, sami sobie zapracowali na to, z punktu widzenia ekonomicznego dobrze się stało, że to wszystko upadło.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.51.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.