Podobnie jak wozy paszowe DVMP, również konstrukcja wozów paszowych serii DVMP T opiera się na dwóch ślimakach. Ze względu na duże pojemności, modele serii DVMP-T są przeznaczone przede wszystkim dla dużych gospodarstw.

Będący nowością system z poprzeczną taśmą wyładowczą montowaną z przodu zbiornika pozwala na dozowanie paszy zarówno na lewą, jak i prawą stronę. Sterowanie prędkością wyładunku odbywa się poprzez stopień otwarcia zasuwy przedniej, gdzie odpowiednio wymieszana pasza trafia na podajnik transportujący. Uruchomienie taśmy podajnika i obsługa przedniej zasuwy odbywa się za pomocą dźwigni umieszczonych w kabinie ciągnika. Prędkość przesuwu taśmy wyładowczej jest regulowana za pomocą zaworu dławiącego. 

Ważną cechą nowej serii wozów jest modułowa budowa zbiorników. Podstawowa pojemność zbiornika może zostać zwiększona dzięki montażowi nadstaw. Za dokładne cięcie składników paszy odpowiada, w zależności od modelu, zestaw 7 lub 8 dzielonych noży tnących z regulowanym ustawieniem wykonanych z trudnościeralnej stali. 

Układ przeniesienia napędu wozu paszowego oparto na systemie trzech przekładni. Napęd mieszadeł ślimakowych jest przekazywany z ciągnika poprzez wał przegubowo-teleskopowy na przekładnię dwubiegową, dalej poprzez wały na przekładnie planetarne. Za ważenie zawartości zbiornika odpowiada elektroniczny system oparty na czterech sensorach.

Na liście elementów dodatkowych nowych wozów paszowych znajdują się m.in.: magnesy wychwytujące metaliczne ciała obce, hydraulicznie uruchamiane przeciwnoże czy okno rewizyjne w przedniej ścianie.