Jury przyznające wyróżnienie doceniło maszynę za prostotę użycia i bezpieczeństwo korzystania z niej. Dążenie do bezpieczeństwa oznacza zarówno zmniejszenie ryzyka wypadków podczas jazdy po drogach oraz bezpieczeństwo dla kierowcy (wypadki podczas podnoszenia pługów oraz dokonywania korekt ustawień stanowią prawie 40 proc. wypadków związanych z obsługą tego typu maszyn).

Z tego powodu wszelkie zmiany pozycji pracy pługa oraz przygotowanie do transportu lub pracy w polu są wykonywane z kabiny ciągnika za pomocą terminala sterującego (ciągnika lub maszyny) pracującego w standardzie Isobus. Są to m.in. automatyczna kalibracja ustawienia pługa do różnych rozstawów tylnych kół ciągnika, hydrauliczna regulacja szerokości orki z kabiny w zakresie od 30 do 60 cm (12” - 24”) na korpus czy też możliwość wyznaczenia bruzdy wg linii A-B z wykorzystaniem systemu GPS.

Pług został również wyposażony w zaawansowane rozwiązania transportowe, do których zalicza się nowa, dzielona wieżyczka oraz skrętna belka zaczepowa. Dzięki tym ulepszeniom, maszyna zachowuje się na drodze podobnie jak przyczepa i nie występuje tutaj zbyt duże zachodzenie pługa w zakrętach, co przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa na drodze.

Pługi Kverneland serii 2500 i-Plough przystosowane są do ciągników o mocy maksymalnej do 280 KM i dostępne są w wersji od 4 do 6 korpusów, które mogą być zabezpieczone przed uszkodzeniem za pomocą kołków ścinanych lub charakterystycznego dla Kvernelanda zabezpieczenia resorowego.