Producent z Wielunia nieustannie pracuje nad rozwojem swoich produktów oraz regularnie wprowadza nowe rozwiązania do oferty. Jedną z nowości jest wkładka QuickSilver w wywrotkach samochodowych, co ma oznaczać szybszy i bezpieczniejszy wyładunek

Łatwiejszy rozładunek z QuickSilver

Wyładunek w trudnym terenie jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów w pracy z wywrotkami. Szczególnie w przypadku niektórych towarów, jak glina, iły, nawozy, zboża, wapno, popioły czy węgiel brunatny, które mają tendencję do przywierania i trudniej jest je wyładować. Dobrym rozwiązaniem dla tego problemu może być wyłożenie skrzyni ładunkowej wkładką QuickSilver, wykonaną z polietylenu PE1000 (teflonu), która eliminuje problem przywierania i przymarzania materiałów sypkich.

Rozwiązanie to łączy zmniejszenie współczynnika tarcia materiałów z dużą odpornością na ścieranie, co zapewnia okładzinie utrzymanie swoich właściwości nawet podczas długotrwałej eksploatacji.

Wielton Quicksilver - wkładka teflonowa, fot. Wielton
Wielton Quicksilver - wkładka teflonowa, fot. Wielton

Wkładka QuickSilver jest dostępna w ofercie Wieltonu i jest zalecana do zastosowania w wywrotkach aluminiowych. Okładzina wydłuża żywotność naczepy, chroni jej aluminiową skrzynię i zwiększa możliwości transportowe. Warto dodać, że wkładka jest bezobsługowa i nie wymaga smarowania.

- Zastosowanie w naszych wywrotkach wkładki teflonowej pozwala poprawić bezpieczeństwo i efektywność rozładunku. W przypadku tego rozwiązania nie ma potrzeby ustawiania skrzyni w maksymalnym wychyleniu, ponieważ ładunek zsuwa się szybciej i w całości, nie przywierając do ścian i podłogi. Dodatkowo, znacznie zwiększamy trwałość naczepy i jej odporność na ścieranie, dzięki czemu wywrotka posłuży nam dłużej. Korzyścią jest także rzadsza konieczność czyszczenia naczepy, dzięki czemu oszczędzamy czas, redukujemy koszty i, co szczególnie ważne, poprawiamy bezpieczeństwo kierowców. – podsumowuje Łukasz Trzeciakiewicz, menadżer ds. produktu w Wielton S.A.

Jak informują przedstawiciele Wieltonu, przed wprowadzeniem do oferty okładziny QuickSilver, firma zwróciła się do swoich klientów z prośbą o jej przetestowanie. Dopiero po otrzymaniu ich pozytywnej opinii, włączyła to rozwiązanie do swoich produktów.  

Uszkodzenia mechaniczne wkładki QuickSilver obniżają jej skuteczność. Z tego powodu wywrotka z powłoką teflonową nie powinna być stosowana do transportu towarów o ostrych krawędziach, jak złom, gruz z prętami zbrojeniowymi czy łupany granit.

Zderzak ściany przedniej

Innym udoskonaleniem jest zderzak zamontowany z przodu wywrotki z pochyloną ścianą przednią. To rozwiązanie dedykowane do transportu worków typu big-bag lub materiałów na paletach. System ten symuluje prostą ścianę przednią i zapobiega przemieszczaniu się towarów do przodu podczas jazdy lub gwałtownego hamowania.

Zderzak do palet na naczepie, fot. Wielton
Zderzak do palet na naczepie, fot. Wielton

Jednocześnie zderzak można w dowolnej chwili zdemontować, redukując masę naczepy ok. 60 kg. Rozwiązanie dedykowane jest dla wywrotek aluminiowych z klapo-drzwiami i przednią ścianą skośną.

Weight Master i Bulk Master po modernizacji

W 2022 r. Wielton przeprowadza też modernizację aluminiowej skrzyni kwadratowej w modelach wywrotek Weight Master i Bulk Master. Wprowadzone zmiany wpływają na wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejszy załadunek i wyładunek materiałów.

Wywrotka Weight Master marki Wielton znajduje zastosowanie w transporcie materiałów budowlanych, asfaltu, a także ładunków paletowych oraz worków typu big-bag. Pomimo niskiej masy własnej, od 4850 kg (dla 23m3), pojazd charakteryzuje się dużą wytrzymałością
i niezawodnością podczas transportu.

Z kolei wywrotka Bulk Master to naczepa stworzona do transportu objętościowego i przewozu głównie produktów rolnych. Konstrukcja naczepy pozwala także na transport ładunków paletowych (aż do 26 europalet). Zastosowanie w ramie konstrukcji typu gęsia szyja  gwarantuje obniżenie środka ciężkości naczepy, a w efekcie większą stabilność podczas jazdy, manewrowania i rozładunku.

Wyróżnikiem Bulk Master jest zredukowana wysokość całkowita pojazdu w porównaniu do naczepy o takiej samej kubaturze na ramie prostej (SL) aż o 12,5 cm. W konsekwencji produkt posiada niższy próg załadunkowy górnego obrzeża oraz podłogi. W obu modelach, Weight Master i Bulk Master, wprowadzono rozwiązania zwiększające trwałość konstrukcji, a także dodatkowe elementy poprawiające ich efektywność i ergonomię podczas transportu.

Wywrotki Wieltonu dostępne są w wersji z klapo-drzwiami, klapą prostą, lub klapą do czoła, a także  drzwiami lekkimi z funkcją bezpiecznego otwarcia drzwi oraz klapo-drzwiami jednoskrzydłowymi. Zostały wyprodukowane ze stali lub aluminium o najwyższej klasie wytrzymałości, tj. Hardox HB450, S700, czy Endur-AL HB114.