Aukcje Cambridge Machinery Sales we wsi Sutton w hrabstwie Cambridgeshire, organizowane przez dom aukcyjny Cheffins, odbywają się raz w miesiącu. Poniższe ceny padły 5 listopada br. Orientacyjnie przeliczyliśmy je po średnim kursie NBP funta brytyjskiego z dnia licytacji, który wynosił 4,93. Należy do nich doliczyć jeszcze 2 proc. prowizji i wszystko powiększyć o podatek VAT, który w Wielkiej Brytanii wynosi 20 proc.

  • Claas Ares 577 ATZ, 120 KM, 2005 r., 2485 godz., amortyzacja kabiny, klimatyzacja – 68034 zł [13800 funtów];
  • Deutz-Fahr Agrofarm 100, 96 KM, 2007 r., 5033 godz., ładowacz czołowy Trima +3.0P – 84796 zł [17200 funtów];
  • Ford 8340, 120 KM, 1992 r., 2553 godz., ładowacz czołowy Agram Q670 – 46835 zł [9500 funtów];
  • JCB 2170 Fastrac, 170 KM, 2011 r., 7178 godz. – 135575 zł [27500 funtów];
  • John Deere 6150R, 150 KM, 2012 r., 6543 godz., AutoPowr, 50 km/h, AutoTrac, przedni TUZ, 3 pary wyjść hydrauliki – 199665 zł [40500 funtów];
  • John Deere 7820, 185 KM, 2005r., 11706 godz., PowrQuad, 40km/h – 108460 zł [22000 funtów];
  • John Deere 4755, 190 KM, 1991 r., 6570 godz. – 76415 zł [15500 funtów];
  • Massey Ferguson 5455, 105 KM, 2011 r., 1136 godz., Dyna-4, ładowacz czołowy MF 956, amortyzacja kabiny – 163676 zł [33200 funtów];
  • Massey Ferguson 4255, 95 KM, 1999 r., 6426 godz., skrzynia 12x12, bez przedniego napędu – 42398 zł [8600 funtów];
  • Massey Ferguson 3080, 100 KM, 1990 r., 6428 godz. – 28594 zł [5800 funtów];
  • New Holland T7.270, 228 KM, 2012 r., 6368 godz. – 149872 zł [30400 funtów];
  • Valtra T183 Versu, 188 KM, 2014 r., 1797 godz., 50km/h, przedni TUZ, instalacja pneumatyczna, amortyzacja kabiny i przedniej osi – 127194 zł [25800 funtów];
  • Valtra A93, 101 KM, 2016 r., 8155 godz., ładowacz czołowy Valtra – 73457 zł [14900 funtów];
  • Zetor Proxima 105 Power, 100 KM, 2009 r., 9092 godz., ładowacz czołowy Zetor – 77894 zł [15800 funtów].

Dla zainteresowanych taką formą zakupu – licytować można osobiście w miejscu sprzedaży lub online. Jeśli jest to pierwszy raz należy zarejestrować się poprzez stronę internetową Cheffins. Na niej dostępny jest także newsletter z bieżącym przeglądem ofert. Wystawione maszyny można oglądać w tygodniu poprzedzającym każdą aukcję.

Formalności związane z rejestracją używanego ciągnika rolniczego sprowadzonego z zagranicy (oferty lawet startują od 1 zł za kilometr) nie są skomplikowane i jest ich mniej niż w przypadku sprowadzonego samochodu. Podstawą jest przełożony przez tłumacza przysięgłego dowód rejestracyjny lub inny dokument stwierdzający rejestrację pojazdu.

Jeśli chodzi o rozliczenie podatku VAT-u od zakupionej maszyny to zależy to od tego czy rolnik jest podatnikiem VAT czy ryczałtowcem.