Rosnące zainteresowanie maszynami John Deere pozwoliło w lutym na objęcie pozycji „ciągnikowego lidera” wśród wszystkich marek zachodnich. Ponad 13 proc. rolników inwestujących w nowe ciągniki rolnicze wybrało markę z logiem jelonka.

Wśród powodów, dla których rolnicy zdecydowali się na wybór właśnie tej marki, Piotr Dziamski, szef marketingu John Deere Polska, wymienia kilka aspektów związanych z fachową obsługą dilerską, dogodnymi warunkami finansowania fabrycznego, dobrym pozycjonowaniem cenowym z promocjami i profesjonalnymi działaniami marketingowymi.

Kupujący zwracają też uwagę na inną rzecz. – Ostatnio też zauważyliśmy rosnącą uwagę klientów na „trzymanie wartości” przez daną markę, czyli ile straci klient na maszynie przez kilka lat jej użytkowania. Coraz więcej klientów rozważa ten koszt podczas dokonywania wyboru marki. W przypadku John Deere ta utrata na wartości po kilka latach jest wyjątkowo niska – wyjaśnia Piotr Dziamski.


Udział ciągników John Deere w poszczególnych segmentach mocy w lutym 2011 r.:

poniżej 71KM – druga pozycja z udziałem w rynku ponad 8%,

71-100KM -  druga pozycja z udziałem w rynku ponad 11%, a pierwsza wśród marek zachodnich,

101-130KM – trzecia pozycja z udziałem w rynku ponad 14%,

131-160KM – pozycja lidera z udziałem w rynku 28,17%,

161-200KM – druga pozycja z udziałem w rynku 20%,

powyżej 200KM – druga pozycja z udziałem w rynku ponad 20%