PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Żadnej pracy się nie boi - 130 mth testu Masseya Fergusona 5710 S

Za nami już ponad 130 godzin testu Masseya Fergusona 5710 S, podczas których ciągnik stał się głównym pomocnikiem, a w zasadzie o tej porze roku najważniejszym ciągnikiem w gospodarstwie.



Na przełomie kwietnia i maja testowy ciągnik był intensywnie wykorzystywany do ochrony roślin z użyciem opryskiwacza. W połowie maja jego zadaniem było m.in. wykonywanie nocnych oprysków na tzw. płatek w rzepaku. Podczas tych zabiegów mogliśmy docenić m.in. dobre oświetlenie robocze. Mimo że w testowanym egzemplarzu mamy zamontowany standardowy zestaw z lampami halogenowymi, to ich skuteczność jest i tak bardzo wysoka - za oświetlenie LED-owe trzeba dopłacić ok. 6 tys. zł, warto więc zastanowić się, czy nie lepiej przeznaczyć tę kwotę na inne wyposażenie. Doceniamy też dość duży prześwit pod ciągnikiem i łagodną zabudowę podwozia, dzięki czemu przejazdy nie wyrządzają dużej krzywdy rzepakowi.

Czytaj więcej >>> Massey Ferguson 5710 S: początek testu długodystansowego

CZAS NA ZIELONKI

Jednak ostatnio najwięcej czasu ciągnik spędził podczas prac zielonkowych. W trakcie zbierania siana czy sianokiszonki dzięki uprzejmości firmy Roltoma z miejscowości Sokoły (diler maszyn Massey Ferguson) mogliśmy skorzystać również z kosiarki dyskowej, przetrząsarki, zgrabiarki i prasy rolującej marki Massey Ferguson. Praca nowymi maszynami przebiegała bardzo sprawnie i komfortowo. Testowy Massey Ferguson 5710 S okazał się doskonałą parą dla 3-metrowej kosiarki Massey Ferguson DM 306 TL z centralnym zawieszeniem. Podczas koszenia z prędkością 13- 15 km/h ciągnik nie sprawiał wrażenia zbyt mocno obciążonego, co potwierdzało zużycie paliwa wahające się w granicach 8-10 l/h pracy. Niewątpliwie wpływ na dość niskie zużycie paliwa miało to, że WOM podczas tej pracy ustawiony był na zakres 540 eco.

Większość prac zielonkowych wykonywaliśmy ze zdjętym przednim ładowaczem i tu warto podkreślić, jak prosty i szybki jest jego demontaż. Bez ładowacza widoczność do przodu jest jeszcze lepsza, wręcz doskonała, dzięki m ocno ściętej masce.

ZOBACZ FILM:

DOBRY SKRĘT, ALE…

Niestety, podczas pracy z kosiarką i konieczności wykonywania ciasnych uwroci okazało się, że promień skrętu, wcześniej oceniany przez nas jako mały, jednak mógłby być jeszcze trochę mniejszy. Okazało się, że ograniczniki umożliwiają jeszcze poprawienie kąta skrętu kół, ale niestety nasz egzemplarz ma zamontowane sztywne wsporniki błotników przednich, co nie pozwala na wykonanie takiej czynności. Stąd kolejny wniosek - jeśli zależy wam na maksymalnej zwrotności, dopłaćcie do "skrętnych" błotników.

ZBAWIENNA KLIMATYZACJA

Podczas prac zielonkowych panowały wysokie temperatury. Był to więc dobry moment na przetestowanie klimatyzacji, w tym przypadku sterowanej manualnie, ale mimo to łatwo utrzymującej oczekiwaną temperaturę. Warto podkreślić, że klimatyzacja jest wydajna, a jednocześnie na tyle delikatna, że nie powoduje zbyt intensywnego zawirowania powietrza w kabinie. To z pewnością mocny punkt wyposażenia przestronnej kabiny i element, który pozwala pracować w upalne dni bez nadmiernego zmęczenia. Dużym plusem jest też klimatyzowany schowek na napój. Zmieści się w nim 1,5-litrowa butelka i jeszcze mała kanapka - przyjemnie można wypić coś zimnego podczas upału.

W kabinie znajduje się też drugi, większy schowek, a także kilka miejsc na puszki z napojami lub telefon komórkowy. To drobiazgi, ale jakże przydatne podczas codziennej pracy.

ŁATWA OBSŁUGA WOM

Sianokosy pozwoliły nam jeszcze bardziej docenić cichą i elastyczną jednostkę napędową, precyzyjny rewers i skrzynię biegów pozwalającą bez trudu dobrać odpowiednie przełożenie. Doceniliśmy też takie detale, jak chociażby elektryczne sterowanie wałkiem WOM. Zwłaszcza wybór jednej z trzech prędkości wałka odbioru mocy (540/540E/1000) jest bardzo przyjemny - wystarczy nacisnąć przycisk do momentu zaświecenia się diody przy symbolu odpowiedniej prędkości.

Jak na razie podczas testu nie wystąpiły żadne usterki, nie ma "zapoceń" czy rozwiązań wartych uzasadnionej krytyki. Zbliżają się żniwa, a z nimi zadania transportowe, przeładunkowe i pierwsze uprawy pożniwne, podczas których również będziemy kontynuować test długodystansowy Masseya Fergusona 5710 S. Nie omieszkamy podzielić się wrażeniami z takich prac.

Czytaj więcej >>> Zyskuje przy bliższym poznaniu - test długodystansowy ciagnika Massey Ferguson 5710 S



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (9)

  • ursus 2019-07-12 09:00:37
    przeciez zachodnie ciagniki licza przebieg w godzinach a nie w motogodzinach
  • stary wyżeracz 2019-07-11 20:54:26
    MF numer jeden, jeleń się chowa
  • ajato 2019-07-07 08:55:53
    Zróbcie test gdy ten ciągnik będzie miał 10 razy tyle przebiegu!
    • Gruby 2019-07-07 19:22:07
      Przy 1300 mth zdziwiłbym się gdyby wyniki były inne... Pod warunkiem że się leje dobre paliwo i robi przeglądy co te 500 mth... Zapewne chodziło ci o 13000 mth, cóż zapewne przy tym przebiegu skrzynia już się skończy a i silnik będzie miał dość. Tyle że w gospodarstwie w którym taki ciągnik ma sens i realne obłożenie robotą zdąży zarobić na następce
      • Mechanik 2019-07-09 15:15:42
        Znam egzemplarze (modelowo starsze) które bez poważniejszych napraw maja ponad 20000MTH wiec jest potencjał w tym sprzęcie.
  • Michał 2019-07-06 21:27:02
    Obecnie traktory Massey Ferguson na bardzo wysokim poziomie, śmiem twierdzić że przewyższają jakością ciągniki John Deere oraz ciągniki z rodziny cnh
    • Daniel 2019-07-07 19:10:33
      MF, Valtra czy Fendt to w zasadzie to samo więc nie ma się co dziwić.
      • MF 2019-07-08 22:06:52
        Nie do końca ale różnice przedstawić Ci może najbliższy dealer :)
      • T.B. 2019-07-12 08:41:09
        To samo masz w CNH, w AGCO każda z marek stosuje różne przekładnie, silniki, zawieszenia. Wyjątkiem jest przekładnia bezstopniowa, z różnicami w elektronice sterującej, bo technicznie to samo.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.220.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.