PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Zakup maszyn od tego samego dealera to oszczędność czasu i wiele korzyści dla funkcjonowania gospodarstwa

Zakup maszyn od tego samego dealera to oszczędność czasu i wiele korzyści dla funkcjonowania gospodarstwa

Autor:

Dodano:

Tagi:

Prowadzenie gospodarstwa, które stale rozwija swoją działalność wymaga również inwestycji w sprzęt, który będzie miał wpływ na jakość zebranego plonu i wydajności pracy. Intensywne prace związane z gospodarstwem są jednak na tyle czasochłonne, że proces wyboru maszyn i jej wyposażenia a także obsługa serwisowa często nie jest czynnością, na której chce skupiać się właściciel przedsiębiorstwa rolnego. Dlatego warto nawiązać stałą współpracę z dealerem, który zna potrzeby i potrafi zaproponować rozwiązanie adekwatne do aktualnych wymagań gospodarstwa.



Proces zakupu maszyn do gospodarstwa, ich użytkowania a także serwisowania to aspekt, który bezpośrednio przekłada się na jakość plonów uzyskanych przez gospodarstwo. Właściciele znają swoje potrzeby, dlatego dużym ułatwieniem jest współpraca z zaufanym dealerem, który na tego typu potrzeby potrafi odpowiedzieć. Dobrym przykładem jest gospodarstwo Arkadiusza Nawrota, które znajduje się w województwie śląskim, w miejscowości Kruszywa. Jest to 400-hektarowe gospodarstwo o charakterze roślinno-zwierzęcym, na którym uprawiane są głównie: pszenica, rzepak, żyto oraz kukurydza na ziarno. Wraz z jego rozwojem, Pan Arkadiusz systematycznie inwestował w nowoczesne maszyny wyłącznie marki CLAAS. Na gospodarstwie pracują: ciągnik AXION 820, ARION 620 oraz ARES 617, a także kombajn TUCANO 440, ładowarka teleskopowa SCORPION 732 VARIPOWER oraz prasa zmiennokomorowa VARIANT 460 RF. Cała flota maszyn CLAAS została zakupiona od firmy Świerkot, z którym właściciele gospodarstwa współpracują od 2012 roku. Taka długotrwała współpraca wynika między innymi z bardzo dobrego kontaktu i zaufania między przedsiębiorstwem rolnym a dealerem, który swoim długoletnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań marki CLAAS oraz obsłudze serwisowej przekonał właścicieli gospodarstwa do wysokiej jakości swojej obsługi. To bardzo ważny aspekt, który pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu produkcji rolnej, do które wykorzystywane są maszyny.

- Firma CLAAS dba o to, aby każdy z dealerów współpracujących z nami był pierwszą linią pomocy dla gospodarstw, ale również i wsparciem w rozwiązaniach, odpowiadających potrzebom gospodarzy. Poprzez stały kontakt, wspomniane zaufanie, a także profesjonalną obsługę dealerską, stale podnosi komfort pracy gospodarstw - mówi Sławomir Lewczyk Kierownik Rozwoju Sieci Dealerów CLAAS Polska.

Ładowarka teleskopowa SCORPION i prasa zmiennokomorowa VARIANT pomocą w każdym gospodarstwie

W gospodarstwie Pana Arkadiusza, od niedawna dzięki dealerowi marki CLAAS Świerkot, funkcjonują kolejne dwie nowe maszyny - ładowarka SCORPION oraz prasa VARIANT. 

- Jedną z ważniejszych maszyn w naszym gospodarstwie jest prasa zmiennokomorowa Variant 460, która charakteryzuje się swoim szerokim i krzywkowym podbieraczem, który bardzo dokładnie zbiera materiał ze ścierniska i podaje przez rotor do komory prasującej.  Ponadto prasa wyposażona jest w rotor podający RF, który ma stały kontakt z belą i wprowadza ją w ciągły ruch wraz z czterema pasami komory prasującej. Takie rozwiązanie eliminuje nam zjawisko poślizgu pasów w komorze pracującej - mówi Mateusz Nawrot, syn Pana Arkadiusza, który również pracuje w rodzinnym gospodarstwie.

Gospodarstwo nie wyobraża sobie pracy również bez ładowarki teleskopowej SCORPION 732 w wersji VARIPOWER.

- To wspaniała maszyna - dodaje Jakub Nawrot, syn Pana Arkadiusza. - Jej główną zaletą jest niskie zużycie paliwa przy maksymalnej wydajności oraz komfort operatora. A to dzięki dobrze umiejscowionemu joystickowi oraz bardzo dobrej widoczności z kabiny. Ładowarka posiada bezstopniowy napęd, co pozwala obniżyć obroty maksymalne przy maksymalnej prędkości, a co czyni ją jeszcze bardziej ekonomiczną - podkreśla Pan Jakub. Te przykłady pokazują, jak owocna i efektywna może być współpraca z jednym dealerem, który zna i rozumie potrzeby gospodarstw. Skutkiem takiej współpracy jest idealnie dobrana maszyn a i jej wyposażenie do oczekiwań Klienta.

Profesjonalna obsługa i serwisowanie maszyn

Korzyści płynące z tak długotrwałej współpracy i kupna maszyn u jednego dealera to również profesjonalny serwis. Dealer przyjeżdżając do jednej maszyny jest w stanie zagwarantować serwis całej floty maszynowej. Co za tym idzie - gospodarstwo może liczyć na bardzo szybką dostawę części i ich montaż przez serwis jednocześnie ograniczając koszty dodatkowego dojazdu serwisu. Współpraca z jednym punktem serwisowym to także możliwość budowania długofalowej relacji i szkolenia operatorów maszyn z gospodarstwa w zakresie przeprowadzania takich czynności jak: wydajne prasowanie, szybki załadunek, precyzyjny rozładunek itp. Jeśli zaś chodzi o codzienną obsługę i konserwację maszyny, operatorzy gospodarstwa są przeszkoleni w zakresie m.in. konserwacji łańcuchów i sprawdzenia pozycji napędu czy naciągu łańcuchów. Takie rozwiązania sprawiają, że maszyna będzie służyła przez długie lata na polach, a konieczność korzystania z usług serwisu będzie znacznie rzadsze.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • Czorny 2020-10-23 17:53:30
    kupić maszynę to dopiero początek współpracy, niestety w dalszym ciągu potrzebny jest serwis a tu już schody. jestem rolnikiem z zachodniopomorskiego, mamy tu dużego dilera maszyn clas- kto zna ten wie. maszyny piękne, serwisanci w ładnych kombinezonach co potrafią wymienić olej i filtr bo grubsza awaria to już grubszy problem. Wierzcie albo nie ale w tegoroczne żniwa do nowego kombajnu claas zakupionego w polsce wzywaliśmy serwis z niemiec. Gratuluję panom opisanym w artykule bo widać zadowoleni
  • stary wyżeracz 2020-10-21 21:43:40
    Wszystkie maszyny od tego samego dilera to największa głupota jaką można zrobić. Najlepiej każdy traktor innej marki i od różnych sprzedawców, tylko taka polityka zakupowa pozwala na bezpieczne funkcjonowanie gospodarstwa. Nie zapominajmy, że są to traktory i maszyny BEZ SERWISU, no może z łaską serwis po dwóch tygodniach.
  • Marcin 2020-10-21 19:45:39
    Jeden sprzedawca i jeden serwis do kilku maszyn to brzmi sensownie. Ja mam jeden ciagnik JD - doprosić sie serwisu u Zawadzkiej to koszmar. Ciagnik 3 letni, awarii sporo. Do tego przegląd i.... 3 tyg oczekiwania- jeden serwisant z praktykantem. Na FV godziny robocze liczone razy dwa:) 150zł/h netto
    • john 2020-10-22 09:03:07
      a taki amerykański.!!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.21.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.