Aktualna Forterra jest już dostępna na rynku od kilku lat. Za jej design odpowiedzialne jest włoskie biuro projektowe Pininfarina. Teraz przyszedł czas na tzw. lifting.

Zetor Forterra – mocny średniak

Seria ciągników Forterra składa się obecnie z trzech grup modelowych: CL, HSX oraz HD, w ramach których oferowanych jest aktualnie aż 11 modeli o mocach od 100 do 150 KM.

Elementem wspólnym całej rodziny ciągników Forterra jest dobrze znany, 4-cylindrowy silnik o pojemności 4156 cm3. Z kolei możliwości konfiguracyjne poszczególnych grup modelowych są już mocno zróżnicowane i zależne od wybranej wersji.

Forterra „po lifcie”

Czeski producent na początku bieżącego roku zdecydował się na wdrożenie drobnego liftingu, który skupia się na przemodelowaniu maski. Z pierwszych, jeszcze niepełnych zdjęć zauważymy, że zmodyfikowany został przód maski – dotychczas srebrne obramowanie świateł zostało zastąpione elementem w kolorze czarnym.

A Wam która wersja maski bardziej się podoba? Ze srebrnym, czy z czarnym przodem? fot. mat. prasowe
A Wam która wersja maski bardziej się podoba? Ze srebrnym, czy z czarnym przodem? fot. mat. prasowe

Jak zapewnia producent, dzięki temu w prosty i łatwy sposób będzie można już na pierwszy rzut oka rozróżnić modele Proximy (w której wciąż przednia część maski jest srebrna) od Forterry.

Z modyfikacji technicznych, w modelu Forterra HSX zostanie dodatkowo zaoferowana prostsza skrzynia biegów Classic, która w odróżnieniu od obecnie stosowanej przekładni Eco, maksymalną prędkość jazdy osiągać będzie przy obrotach znamionowych silnika.

Z informacji do jakich udało nam się dotrzeć wynika, że ciągniki Zetor Forterra po liftingu będą w Polsce dostępne w sprzedaży jeszcze w pierwszym półroczu 2022 r.

Sprawdź ceny ciągników rolniczych na Giełdzie Rolnej.