PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Zetor Major 80 CL - najpopularniejszy w kraju

Zetor Major 80 CL - najpopularniejszy w kraju
Niekwestionowanym liderem sprzedaży wśród nowych modeli ciągników jest Zetor Major 80 CL fot. KW

W 2020 r. zdecydowanie najpopularniejszym pod względem sprzedaży modelem nowego ciągnika okazał się Zetor Major 80 CL. Traktor ten w całym ubiegłym roku sprzedał się aż w 282 sztukach – to o 53 szt. lepszy rezultat niż kolejny w zestawieniu Deutz-Fahr 5110 G GS.



Prosta, mechaniczna konstrukcja opakowana w wyróżniający się wygląd zewnętrzny rodem z ciągników segmentu premium i niewygórowana cena - ok. 140 tys. zł brutto. Dokładnie tak wygląda recepta Zetora na najpopularniejszy model traktora na naszym rynku.

Choć prosty, to najpopularniejszy

Zetor Major 80 CL po raz pierwszy został zaprezentowany w 2017 r. i od razu skradł serca wielu sympatyków marki. Duża była w tym rola studia Pininfarina, które wzięło na siebie odpowiedzialność za jego wyrazisty i agresywny design.

Pod płaszczem atrakcyjnego wyglądu zdecydowano się zastosować bardzo proste rozwiązania techniczne. Był to tym samym pierwszy model w gamie czeskiego producenta ukazujący kierunek, w którym wizualnie podążać będą także pozostałe modele.

Agresywny design Zetora Majora 80 CL jest dziełem włoskiego biura projektowego Pininfarina fot. mat. prasowe
Agresywny design Zetora Majora 80 CL jest dziełem włoskiego biura projektowego Pininfarina fot. mat. prasowe

Ciągnik wyposażony jest w 4-cylindrowy silnik Deutza o pojemności 2,9 l. Pozwala on na osiągnięcie 75 KM mocy maksymalnej oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Warto przy tym wspomnieć iż ta jednostka napędowa nie posiada filtra cząstek stałych DPF, ani katalizatora SCR. Moc na koła przekazywana jest za pomocą zsynchronizowanej przekładni o czterech przełożeniach dostępnych w trzech zakresach. Do zmiany kierunku jazdy służy dźwignia rewersu mechanicznego umieszczona obok koła kierownicy.

Co go wyróżnia?

W standardzie ciągnik Zetor Major 80 CL posiada dość skromne wyposażenie w skład którego wchodzi m.in. fotel operatora amortyzowany mechanicznie, kierownica regulowana w jednej płaszczyźnie, ogrzewanie kabiny, dwie prędkości tylnego WOM: 540 oraz 1000 obr./min. Hydraulika zasilana jest za pomocą pompy zębatej o wydajności 50 l/min.

Choć w ofercie czeskiego Zetora znajdziemy również wersję Major 80 HS, która posiada dużo lepsze wyposażenie w standardzie, to zdaniem przedstawicieli firmy zainteresowanie nim jest niewielkie.

Wewnątrz Majora 80 CL panuje prostota i minimalizm – klimatyzacja wymaga dopłaty fot. mat. prasowe
Wewnątrz Majora 80 CL panuje prostota i minimalizm – klimatyzacja wymaga dopłaty fot. mat. prasowe

Maksymalny udźwig tylnego podnośnika zdaniem producenta wynosi 2,4 t. Wśród klientów największą popularnością cieszyła się wersja Platinium, w skład której dodatkowo wchodziły opony radialne o rozmiarze 16,9 R30 z tyłu oraz 11,2 R24 z przodu, dolne haki CBM oraz 2 pary wyjść hydraulicznych.

W ten sposób skonfigurowany ciągnik kosztował nieco ponad 140 tys. zł brutto.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (41)

  • ANDRZEJEK 2021-02-10 22:19:09
    Witam Mam taki ciągniczek od 2 lat. Pisałem już o moich problemach na innym poście (Zetor kontra Ursus). Nie polecam jakość jest bardzo kiepska i tak: - odpadła rączka od szyberdachu - deska rozdzielcza była źle zamocowana i gdy było dużo wilgoci to cała była zaparowana i nic nie było widać - dealer sklejał szybę deski na silikonie - odkręciła się śruba rzymska przy skrzyni biegów nie można było załączyć żadnego biegu - skrzynia biegów dzwoni podczas jazdy w polu jest źle zamontowany drążek zmiany biegów- dealer na gwarancji musiał dźwignię dodatkowo zabezpieczać sprężyną - 2 razy padła sprężyna przy potencjometrze od gazu nożnego przez co obroty na biegu jałowym były wyższe zamiast 940 było 1060 - dealer 2 razy poprawiał tą usterkę - mam zamontowany dwuobwodowy układ hamulcowy i to jest totalna porażka -przez cały okres gwarancji dealer naprawiał ten układ i dalej jest źle (pękł pasek sprężarki, powietrze ucieka albo przewodami albo przez złącza) - fabryka założyła tylne opony o mniejszej nośności niż są podane w świadectwie homologacji - zgłosiłem to dealerowi ale nic z tym nie potrafił zrobić - firma Zetor nie chciała na ten temat rozmawiać powiedzieli że tak ma być - układ hydrauliczny jest niedopracowany - szarpie przy podnoszeniu - zgłaszałem to dealerowi ale powiedział że we wszystkich Majorach tak jest - nie da się wolno podnieść maszyny na tylnym podnośniku. Podsumowując te wszystkie usterki pojawiły się podczas 18 miesięcy gwarancji ciągnik przez ten okres zrobił jakieś 300 mtg (pracuje na niewielkim gospodarstwie). Żałuję że kupiłem takiego Majora trzeba było zainwestować w Belarusa lub Farmtracka - przynajmniej zostało by trochę kasy.
  • Zły rolnik 2021-02-06 21:56:40
    Szcszczerze to nic specjalnego ten ciągnik miałem kupić bo jeden znajomy takiego posiadał ale jak przejechałem się nim to odechciało mi się go poczekałem trochę i zakupiłem sprzęt lepszej marki pozdrawiam niezdecydowanych jeżeli macie to kupić to dobrze się zastanówcie żeby nie wyrzucić pieniędzy w błoto
  • Jan 2021-01-17 13:14:00
    Niestety, to ruina na kolach. Nie warto
  • Jan 2021-01-17 13:13:01
    Niestey ale ruina nie traktor , nie warto kupować
  • Polak 2021-01-14 14:24:17
    Polska to kraj rolniczy a nie mamy obecnie producenta ciągników z prawdziwego zdarzenia. Jak to możliwe?
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.180.223
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.