PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Zuidberg stawia na bezpieczeństwo

Autor:

Dodano:

Tagi:

Zapewnienie maksymalnej możliwej ochrony zarówno dla ciągnika jak i innych pojazdów uczestniczących w ruchu przyświecało inżynierom firmy Zuidberg podczas konstruowania zderzaka zawieszanego na przednim TUZ ciągnika.



Podczas naszej niedawnej wizyty w holenderskiej firmie Zuidberg, znanej z pewnością wielu rolnikom z produkcji przednich TUZ i wałków WOM, mieliśmy okazję przyjrzeć się ciekawej konstrukcji, którą opracowali inżynierowie tej firmy, czyli zderzakowi zawieszanemu na przednim TUZ ciągnika.

Jak wyjaśnił Gerben Klugen z firmy Zuidberg, idea opracowania tej konstrukcji zrodziła się z uwagi na rosnącą liczbę wypadków z udziałem dużych ciągników jakich po holenderskich drogach porusza się coraz więcej  w starciu z którymi, przy zderzeniu czołowym, przeciętny samochód osobowy jest bez szans.

Konstrukcja przedniego zderzaka jest stosunkowo prosta, ponieważ składa się on z modułu głównego do którego po obu stronach zamontowane są regulowane, w zależności od szerokości ciągnika, boczne panele. Minimalna szerokość na jaką można rozstawić zderzak wynosi 215 cm a maksymalna 300 cm.

Tak dopasowana konstrukcja ma za zadanie obejmować całą szerokość ciągnika i zapobiegać wciągnięciu np. samochodu pod koła traktora. Zasada jest podobna jak np. przy naczepach ciężarowych, które zgodnie z przepisami muszą być wyposażane w boczne zderzaki pozwalające w razie kolizji odbić się mniejszemu pojazdowi od naczepy.

Obecnie dostępne są trzy wersje wyposażenia zderzaków: standardowa, której masa wynosi 200 kg oraz wersja z balastem, którego maksymalna masa może wynosić 1,4 t, co w połączeniu z masą samej konstrukcji daje wartość na poziomie 1,54 t. Dla tych którzy balastu nie potrzebują przewidziano wersję ze skrzynką na np. narzędzia w miejscu obciążników.

Standardowym wyposażeniem każdej wersji jest natomiast oświetlenie LED i tyczki na krańcach zderzaka, dzięki którym łatwiej operatorowi zorientować się w szerokości maszyny.

W Holandii to rozwiązanie zyskało dużą popularność ale i w naszym kraju powoli rodzi się świadomość, że duże maszyny to nie tylko duże ułatwienie w pracy ale także i duży kłopot, jeśli dojdzie do czołowego zderzenia z innym pojazdem.

Zdaniem Błażeja Dudysa z firmy Terra, która zajmuje się dystrybucją w naszym kraju produktów Zuidberga, świadomość ta jest szczególnie duża w gospodarstwach, w których doszło już do wypadków z udziałem ciągników rolniczych. Rolnicy zdają sobie sprawę, jak duże są konsekwencje takiego zdarzenia i starają się na przyszłość przed nimi zabezpieczyć inwestując właśnie w poprawę bezpieczeństwa.

Wobec możliwych olbrzymich konsekwencji jakie niosą ze sobą wypadki cena 1,5 tys. euro netto za podstawową wersję zderzaka bez balastu nie wydaje się więc aż tak wysoka.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Chester 2018-11-24 16:36:00
    Jak im się nie będzie sprzedawać to lobbyści w PE wprowadzą nakaz posiadania

  • Janko 1973 2018-11-22 13:58:45
    Z tego co się orientuję niektóre prowincje w Holandii dopłacają do zakupu front bumpera.
  • dziki 2018-11-22 09:40:26
    6500 pln, zapewne netto (jak zwykle), jak za kawałek blachy z zaczepami do tuzu i odblaskami to zdecydowanie dyskusyjna cena... Rozumiem, że holenderscy przedsiębiorcy rolniczy (no bo już raczej nie rolnicy) już dawno wyzbyli się zdolności manualnych więc czegoś takiego sami sobie nie zrobią, a 1,5 kafla ojro to w sumie dla nich drobniaki więc na tamte warunki spoko... Ale spójrzmy prawdzie w oczy, póki ktoś nie wymusi stosowania takich dynksów, to mało kto dobrowolnie wypstryka się z kasy...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.2.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.