Ciągniki stanowią uzupełnienie gamy T7 o najmocniejsze modele i będą występować w dwóch wersjach- T7 290 i T7 315 o mocach maksymalnych odpowiednio 288 KM i 313 KM.
Do napędu maszyn służy jednostka NEF o pojemności 6,7 l, produkowana przez FPT. Silnik oparty na technologii Hi-eSCR ECOBlue spełnia wymogi normy emisji spalin Tier 4B.
Ponadto, aby ciągniki mogły efektywnie przenosić moc, silnik został znacznie wzmocniony przy użyciu odpowiednio zaprojektowanej miski olejowej. Pozwoliło to na zwiększenie maksymalnej masy całkowitej aż do 16 ton.
Z silnikami współpracują tylko skrzynie bezstopniowe AutoCommand. Przekładnia ta nie jest jednakże taką sama, jaką możemy znaleźć w mniejszych modelach ciągników T7. Dla modeli HD została ona odpowiednio wzmocniona oraz dostrojona do przenoszenia większych obciążeń.
Jeśli chodzi o układ hydrauliczny, to za jego obsługę standardowo wielotłoczkowa pompa o wydatku maksymalnym 165 l/min, zaś w opcji 220 l/min. Tylny podnośnik dysponuje zaś udźwigiem nieco ponad 11 t.
Tym, co również jest charakterystyczne dla serii T7 HD i odróżnia ją od mniejszych modeli, jest m.in zapożyczony z serii T8 amortyzowany przedni most, większy rozstaw osi oraz możliwość założenia większego ogumienia na tylnej osi.
W kwestii komfortu pracy użytkownicy również nie będą mogli narzekać, gdyż wybierać można spośród trzech rodzajów foteli czy bogatych pakietów oświetlenia LED, a ponadto maszyny można również kupić w ekskluzywnej wersji Blue Power.
Komentarze