PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowa przekładnia Ursus Vigus

Autor:

Dodano:

Tagi:

Na odbywających się w Kielcach targach Agrotech 2016, Ursus pokazał ciągnik C-3150V wyposażony w projektowaną od kilku lat przekładnię Vigus będącą pierwszym polskim odpowiednikiem nowoczesnych przekładni typu Powershift. Choć testy wytrzymałościowe mają potrwać jeszcze rok. Warto przyjrzeć się bliżej temu, co Ursus ujawnił już teraz.



Nowa przekładnia ma być odpowiedzią na potrzeby rynku i klientów, którzy do tej pory choć chcieliby wybrać Ursusa, nie mogli tego zrobić z racji braku przekładni, która zaoferowałaby pełnię funkcji, jakich wymaga się od nowoczesnego ciągnika.

Vigus ma spełnić wszelkie oczekiwania, jakie można by postawić przekładni. Po pierwsze nowa przekładnia oferuje cztery półbiegi włączane pod obciążaniem, do tego cztery przełożenia zwykłe, włączanie za pomocą dźwigni oraz dwa zakresy prędkości reduktora. Przewidziano również opcję doposażenia w biegi pełzające, dzięki czemu możliwe będzie uzyskiwanie prędkości rzędu 0,2 km/h.

W zaprezentowanych danych technicznych można wyczytać, że Vigus będzie mógł być dostosowany do osiągania maksymalnej prędkości jazdy równiej 50 km/h. To niewątpliwie przybliżyłoby Ursusa do propozycji zachodnich marek, które coraz częściej oferują swoim klientom szybkie biegi skracające dojazdy między polami, jak i transport.

Pozostając przy danych technicznych, Vigus został zaprojektowany z myślą o ciągnikach do 160 KM i 600 Nm, choć Ursus ma w planach także warianty zarówno dla mniejszych jak i większych wartości mocy, póki co ma się skupić właśnie na mocy do 160 KM.

Jak przystało na nowoczesną przekładnię, Vigus został doposażony we wszelkie niezbędne funkcje, jak obowiązkowy przy tej mocy elektrohydrauliczny rewers, wyprowadzenie do napędu na cztery koła z blokadami sterowanymi elektrohydraulicznie. Od razu przewidziano możliwość wyposażania ciągnika nie tylko w tylny, lecz także przedni WOM. WOM tylny ma dysponować (w standardzie) trzema niezależnymi prędkościami 540/750/1000 zaś przedni prędkością 1000 obr./min.

Vigus jest typowym układem typu transaxle, a zatem tylny mechanizm różnicowy, jak i przekładnia są zanurzone w jednej kąpieli olejowej we wspólnym korpusie.

Ale Vigus to nie tylko przekładnia, lecz także tylny podnośnik oraz układ hamulcowy, które zostały zaprojektowane z myślą o nowym ciągniku. Mamy więc podnośnik z EHR-em (pozycyjny i siłowy) z przewidywanym udźwigiem 7 ton, oraz układ  hamulcowy wielotarczowy w kąpieli olejowej.

Póki co Ursus nie chce zdradzać wszystkich szczegółów konstrukcyjnych. Przynajmniej do zakończenia testów będziemy musieli poczekać na oficjalne i ostateczne dane na temat możliwości nowej przekładni. Mamy nadzieję, że raczej prędzej niż później będziemy mogli przetestować nie tylko nowy napęd w równie nowym ciągniku.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • Kazimierz 2019-03-02 07:22:03
    Trudny wyścig trzymam kciuki
  • scyzoryk 2016-03-31 20:56:54
    to teraz kolej na własny silnik.
  • T.B. 2016-03-31 16:48:30
    Im więcej szczegółów, tym ciekawiej.
  • uuu 2016-03-31 16:36:46
    To teraz ursusa można kupować w częściach?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.219.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.