Najważniejszą zmianą jak zaszła w stosunku do poprzedniej generacji tych popularnych ciągników jest pozostawienie w gamie T6 tylko jednego modelu 6-cio cylindrowego o pojemności 6,7 l (T6 180) i mocy znamionowej 145 KM (175 z systemem zarządzania mocą). Pozostałe pięć modeli o mocach znamionowych od 115 do 145 KM (145-175 KM z systemem zarządzania mocą) napędzane jest silnikami 4-cylindrowymi o pojemności 4,5 l.

W ciągnikach zastosowane są sprawdzone już przekładnie Electro Command oraz Auto Command. Sterowanie skrzynią Electro Command wymaga teraz znacznie rzadszego przełączania biegów, zmniejszając wysiłek operatora. Opcjonalny tryb Auto: tryb automatycznej zmiany przełożeń, upraszcza proces zmiany biegów i zmniejsza wysiłek operatora podczas jazdy na drodze (tryb Road), z kolei tryb Field (pole) zarządza zarówno prędkością obrotową silnika, jak i przełożeniami skrzyni biegów, optymalizując wydajność i ekonomię podczas zastosowania WOM i uprawy roli.

Skrzynia biegów Electro Command może zostać wyposażona w dodatkowy, 17-ty bieg, który umożliwia jazdę z prędkością 50 lub 40 km/godz. przy niższej prędkości obrotowej silnika, a w konsekwencji niższym zużyciu paliwa. Standardowa technologia IntelliShift automatycznie dobiera odpowiedni bieg do rodzaju pracy, zwiększając skuteczność przełożeń skrzyni biegów.

Modele T6.145, T6.155, T6.165 i T6.175 mogą zostać również wyposażone w zaawansowaną bezstopniową skrzynię biegów Auto Command. Silną stroną tej przekładni bezstopniowej jak zapewnia producent jest odpowiednie dobranie punktów, w których przekładnia pracuje w 100 proc. mechanicznie, co wpływa na wysoki współczynnik sprawności przekładni. Punkty te występują przy prędkościach najczęściej wykorzystywanych w rolnictwie, zarówno w transporcie jaki i w polu.

Dodatkowo przekładnia posiada możliwość ustawienia szybkości przyspieszania i zmiany kierunku. Tryb „soft” nadaje się idealnie do transportu, pozwalając delikatnie ruszać i zwalniać. Tryb „standard” nadaje się do najczęściej wykonywanych prac polowych, zaś tryb agresywny przyda się przy pracach wymagających częstych zmian kierunku jazdy.

Wart podkreślenia jest także w nowych modelach T6 rozstaw osi, który we wszystkich modelach jest teraz podobny do poprzedniej, 6-cylindrowej serii ciągników, i wynosi 2642 mm przy mniejszym promieniu skrętu rzędu 4,3 m (w opcji możemy zamontować oś przednią SuperSteer, która zapewni jeszcze większą manewrowość ciągnika). Taki rozstaw w mniejszych 4-cylindrowych modelach udało się osiągnąć dzięki zamontowaniu specjalnej płyty łączącej przekładnię z silnikiem, która zapewnia rozstaw na poziomie największego modelu z gamy. Maszyny są oczywiście wyposażone w amortyzowaną przednią oś aby zapewnić odpowiedni komfort pracy.

Ciągniki aby spełnić wyśrubowane normy emisji spalin wyposażono w układ ECOBlu Hi-eSCR i dodatkowo w katalizator DOC. Ponadto wprowadzono nowy układ sterowania silnika pozwalający na szybsze osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego i dłuższe jego utrzymanie przy zmniejszeniu prędkości obrotowej, przewyższając możliwości poprzedniej generacji silników.

Zmiany, które użytkownicy wychwycą od razu dotyczą wyglądu zewnętrznego czyli kabiny i maski ciągnika. Wygląd traktorów upodobnił się do większych braci z serii T7.

Już standardowy pakiet 8 zewnętrznych reflektorów LED zapewnia oświetlenie o natężeniu 10 tys. lumenów, które przewyższa o 60 proc. oświetlenie robocze dostępne w modelach poprzedniej generacji. Dla tych, którzy oczekują więcej, przygotowano specjalny zestaw oświetlenia roboczego, w którym nowe światła LED generują oświetlenie o natężeniu 31,2 tys. lumenów — pięć razy więcej w porównaniu z modelami poprzedniej generacji.

W środku możemy mieć do dyspozycji m. in. dwu strefową klimatyzację czy też możliwość wyboru spośród trzech rodzajów siedzeń: Comfort, Dynamic Comfort oraz Auto Comfort. Ulepszono również podłokietnik w modelach ze skrzynią Electro Command, który wraz z szeregiem innych funkcji wpływa zarówno na maksymalną wydajność, jak i na łatwość pracy.

Ciągniki nowej serii T6 mogą być również opcjonalnie wyposażone w system Isobus kat. II a modele ze skrzyniami bezstopniowymi w Isobus kat. III (pozwalający np. maszynie na sterowanie ciągnikiem w zależności od warunków pracy).