Linia łączy opracowane przez Bridgestone zintegrowane systemy informatyczne ze sztuczną inteligencją. Aby zwiększyć efektywność produkcji opon, Japończycy planują wdrożyć nowy system zarówno w już istniejących, jak i nowo budowanych fabrykach. Dzięki temu koncern będzie mógł zapewnić swoim klientom produkty o jeszcze wyższej jakości w przystępnej cenie.
Pod koniec lat 90. XX wieku firma Bridgestone rozpoczęła prace badawczo-rozwojowe nad liniami produkcyjnymi wykorzystującymi technologie teleinformatyczne. Efektem tych prac był wprowadzony w 2002 roku system BIRD – pierwszy na świecie system umożliwiający pełną automatyzację procesu produkcji w zakresie konfekcjonowania poszczególnych elementów składowych opony oraz kontroli produktów.
Nowa linia wykorzystywać będzie zaawansowane technologie opracowane w ramach projektu BIRD, a także nowe, zastrzeżone technologie, oparte na koncepcji Bridgestone Intelligent Office 3 (BIO) oraz Bridgestone Intelligent Device 4 (BID). Na podstawie algorytmów wykraczających poza wcześniejsze rozwiązania w ramach koncepcji BIO, BID wprowadza unikalną sztuczną inteligencję automatycznie sterującą systemami produkcji.
System Examation jest oparty na sztucznej inteligencji wykorzystującej czujniki do pomiaru 480 punktów w poszczególnych komponentach opony. Informacje te są wykorzystywane do sterowania procesami produkcji w czasie rzeczywistym, dzięki czemu zyskuje się pewność, że wszystkie elementy bieżnika są łączone w idealnych warunkach. Automat pozawala uzyskać wysoką precyzję, co przekłada się na 15-procentowe zwiększenie jednorodności produktów w porównaniu z konwencjonalnym procesem produkcji.
Ponadto dzięki temu możliwe staje się kontrolowanie całego procesu wytwarzania opon, a także znaczne ograniczenie różnic w jakości rozmaitych procesów produkcyjnych, wynikających z kompetencji i indywidualnych umiejętności pracowników. Natomiast dane zgromadzone za pośrednictwem systemu mogą zostać również wykorzystane do ulepszenia procesów przedprodukcyjnych i końcowych oraz usprawnienia procedur w fabrykach Bridgestone.
Komentarze